Er det noe fare og kjøre bredere felg bak en foran på Quattro biler??

Anbefalte innlegg

Da får jeg gå opp til 225-40-18 da eller 235-35-18?? da skal det holde tett.

Har du bilde av hvordan dine dekk lå på felgen el?

 

Får du det til og holde på lufta? Prøvde med 225,35,18 bak på audi cabben på 9,5" felg og det fikk jeg ikke til og holde på lufta. Seig ut hele tiden. Fikk pekefingern mellom felgkanten og dekket så det var bra strekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er som Knut sier at jeg kjører HALDEX på TT`n

Tusen takk til alle som engasjerer seg iallfall. Hvis noen har noe andre dim så bare kom med dem, eventuelt noen kule felger som passer TT`n bra??

 

Det så ut til at de fleste siste svarene var ang Torsen, og jeg mener at det ikke er et tema i dette tilfellet. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører med 215/40-17 som sommeren og kjører på 215/45-17 nå. Det siste kommer ganske nærme originaldim som er 195/55-15 (?)

 

Din org dimensjon er 205/60-15.

 

mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da får jeg gå opp til 225-40-18 da eller 235-35-18?? da skal det holde tett.

Har du bilde av hvordan dine dekk lå på felgen el?

Hei,jeg kjører med 225-35-18 på 8,5*18 felg ikke problem med luftlekkasje i det hele tatt.Kjørte dessuten med samme dekk på 4 banetreff og et dragrace,eneste problem er at framdekkene er nedslitt,bakdekk bare halvslitt.

Dog må du regne med litt mer sporing om du forandrer mye på ET.(Yokohama AVS Sport)

 

Mvh Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler å ha likest mulig rulleomkrets enten du har Haldex,Torsen eller gamle-quattro. Ikke sunt uansett å ha ulik på en bil som trekker på 4 hjul (enten konstant eller av og til) Selv skal jeg ha på 8,5x18 felger foran med 225/40-18 og 10x18 felger bake med 255/35-18. Porsche-felger såklart : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Thommas, hvorfor 18"? Det er da ikke noe problem med 19" :D

Hvis du kikker litt på http://www.tyresmoke.com galleriet finner du litt bilder av TT'er med forskjellige felger.

Har allerede plukket ut de jeg skal ha når snøen trekker seg vekk:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for linken Espen! sjekker ut nå jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da får jeg gå opp til 225-40-18 da eller 235-35-18?? da skal det holde tett.

Har du bilde av hvordan dine dekk lå på felgen el?

 

Dersom du skal ha 8,5 og 10x18 på TT med riktig rulleomkrets, så er det 225/40 18 foran og 255/35 18 bak som blir mest riktig.

 

Dersom du ønsker lavere profil (og bil), så velg 225/35 18 foran og 255/30 18 bak.

 

Når det gjelder hvilket dekkbredde som holder på lufta med hvilken felgbredde, så tror jeg dette er veldig individuelt utfra produsent/type dekk. Kjører med 9,5x20 felg på 225/30 20 dekk og dette går fint (selv om det ser litt småvilt ut). Tror nok Tor Alfred var litt uheldig med sine dekk/merke/bredde/profil som gav disse problemene.

 

Når det gjelder dekk-kalkulatorer etc, så formaner jeg til selvregning/tenking eller å lage et lite regneark i Excel.

 

Eks: Hvor stor diameter er det på et 225/40 18 dekk?

Svar: D = D,felg + D,dekk = (18*2,54)cm + (22,5*0,4*2)cm = 63,72 cm

 

Og siden rulleomkretsen er proposjonal med hjuldiameteren (O=3,14*D), så vil endringer i % i diameter være samme som i %-endring for omkrets.

 

Hilsen hjuldoktor R, haha

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tok vist feil jeg Thommas, det var ikke så mange bilder av TT der, men kikk under TT events på sidene til han med luftfiltrene, der er det en del treffbilder der en kan se mye forskjellige TT'er.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke sunt uansett å ha ulik på en bil som trekker på 4 hjul (enten konstant eller av og til)
Både Porsche, Lamborghini og Bugatti (sikker fler og) leverer biler med 4wd som har forskjellig dekkdimensjon foran og bak... : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.