S2 eller RS2 bakfanger på 80 B4 sedan

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet helt 110% sikkert at det går eller ikke går med S2 eller RS2 bakfanger på en 80 B4 sedan : klø : Har hørt begge deler :confused: Har sett litt i akte og tror det er et par deler som ikke er helt like i innfestninga på 80 vs S2/RS2. MEN hvis den passer ved å bytte disse delene : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

S2 må jo gå, er jo samma karosseriet. Men RS2 avant sedan tør jeg ikke garantere. Er det noe forskjell på vanlig og S2-bakfanger da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sagt før, så blei eg fortalt av fleire leverandørar at bakfangar på sedan/avant/cab/coupe er alle forskjellige. Også når man skal bestille "styling"-fangar må man oppgi om ein har cab,coupe, sedan eller avant ;) Så dei er nok dessverre ikkje "bolt-on" Men dette kan nokon andre svare på med 100% sikkerheit.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er bolt on, kan jeg ikke si 100% sikkert, men

at det er mange som har montert RS2 bakfanger på

Audi 80 sedan det vet jeg, har sett det mange ganger !!

 

Kan da ikke være så vanskelig da ? :glad:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er bolt on, kan jeg ikke si 100% sikkert, men

at det er mange som har montert RS2 bakfanger på

Audi 80 sedan det vet jeg, har sett det mange ganger !!

 

Kan da ikke være så vanskelig da ? :glad:

 

Finnes uorginale også da.. ;) Men det går jo på ett vis uansett, kappe og sveise :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Formen på fangeren er vel passende, men kan det være at festene på bilen ikke passer, som man må bytte og kan bruke fra RS2?

 

Så i akte igjen nå og på vanlig 80 sedan og avant er det samme fangeren. Men tror fremdeles at noen av festene er forskjellig. Noen som kanskje er flinkere til å bruke akte?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Formen på fangeren er vel passende, men kan det være at festene på bilen ikke passer, som man må bytte og kan bruke fra RS2?

 

Så i akte igjen nå og på vanlig 80 sedan og avant er det samme fangeren. Men tror fremdeles at noen av festene er forskjellig. Noen som kanskje er flinkere til å bruke akte?

 

Infoen ang. festene er litt forvirrende synes jeg. I katalogen altså.

Men med riktige festebraketter og og kappe så tror jeg ikke det skal bli noe problem. Er ikke værre en å selge den igjen om det skulle vise seg å bli for mye krøll. Finner nok alltids kjøpere ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så i akte igjen nå og på vanlig 80 sedan og avant er det samme fangeren. Men tror fremdeles at noen av festene er forskjellig. Noen som kanskje er flinkere til å bruke akte?

 

Standard type fanger og alle festene er like på sedan og Avant ja, det er bare dekselet mellom fanger og bagasjeromsåpningen som er forskjellig på sedan og Avant. S2-fangeren har noen egne typer braketter for fangeren, men nok en gang ingen forskjell mellom sedan og Avant. Dette sjekket jeg både på 1995 80/Avant og 1995 80/Avant quattro i katalogen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Standard type fanger og alle festene er like på sedan og Avant ja, det er bare dekselet mellom fanger og bagasjeromsåpningen som er forskjellig på sedan og Avant. S2-fangeren har noen egne typer braketter for fangeren, men nok en gang ingen forskjell mellom sedan og Avant. Dette sjekket jeg både på 1995 80/Avant og 1995 80/Avant quattro i katalogen.

 

Kva slags deksel er det du tenker på? : klø :

Og viss man skal kjøpe uoriginal "styling"-fanger så har det ingenting å seie om ein bestiller til sedan eller avant?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er altså snakk om en pyntelist som fyller mellomrommet mellom fangeren og karroseriet, denne er da synlig når du åpner koffertlokket evt bakluka. Denne er forsjellig på sedan og Avant. Ellers er det likt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Standard type fanger og alle festene er like på sedan og Avant ja, det er bare dekselet mellom fanger og bagasjeromsåpningen som er forskjellig på sedan og Avant. S2-fangeren har noen egne typer braketter for fangeren, men nok en gang ingen forskjell mellom sedan og Avant. Dette sjekket jeg både på 1995 80/Avant og 1995 80/Avant quattro i katalogen.

 

Sammenlignet S2 og RS2 og de har samme type braketter :( Så da må jeg vel kanskje bytte disse, men det kostet ingen formue selv på Olrud (Møller) så kanskje det blir løsningen : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du RS2 fanger? En kar som sa til meg at han hadde prøvd å få en RS2 fanger til å passe på en typ89. Var umuligå ikke å annbefale. Men er litt forskjell på rompa til en typ89 og B4.

 

Men Keko har montert B4 fanger bak å en typ89 så da bør jo en RS2 gå og..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du RS2 fanger? En kar som sa til meg at han hadde prøvd å få en RS2 fanger til å passe på en typ89. Var umuligå ikke å annbefale. Men er litt forskjell på rompa til en typ89 og B4.

 

Men Keko har montert B4 fanger bak å en typ89 så da bør jo en RS2 gå og..

 

 

Er dette umulig? Har sett det på flere typ 89, men har ingen erfaringer med dette selv!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går nok, men spørs hvor mye arbeid det er da. Men som sagt, keko fikk jo b4 til å passe, så hvis RS2 passer B4 bør det jo gå.. Var skikkelig pent det der, vet ikke hvem det er da så det går ann å spørre...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ikke har det travelt, kan jeg fortelle deg åssen det går når jeg er ferdig ;p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ikke har det travelt, kan jeg fortelle deg åssen det går når jeg er ferdig ;p

 

Litt travelt, hehe!!! Har du prøvd den på bare for å se passformen? Når regner du med å jobbe på den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt travelt, hehe!!! Har du prøvd den på bare for å se passformen? Når regner du med å jobbe på den?

Jeg har den ikke en gang ;p

Får den på Søndag, så får vi se åssen arbeidsmoralen er.

Dårlig med verkstedforhold for tiden også :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du si litt om hvordan du fikk fatt på den og pris... Evt om du har funnet ut noe mer om tilpassing...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du si litt om hvordan du fikk fatt på den og pris... Evt om du har funnet ut noe mer om tilpassing...

Ramlet over den, og betalte ikke mer enn nødvendig ;p

Prisen varierer utrolig, enkelte bryr seg ikke så voldsomt, andre tar seg 'normalt' betalt, andre tror de selger gull..

 

Veit ikke så mye ang tilpasning enda, men kommer til å titte en del på det på Mandagskvelden regner jeg med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK, husk å oppdater da.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så en typ89 sedan med RS2 bakfanger her på Østerås tidligere i dag, Rakk ikke å se så nøye på den, men det så ut til passe bra. Det som derimot så tåpelig ut var at skiltet fortsatt satt på bakluken, mens innfellingen i fangeren ikke var i bruk.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du RS2 fanger? En kar som sa til meg at han hadde prøvd å få en RS2 fanger til å passe på en typ89. Var umuligå ikke å annbefale. Men er litt forskjell på rompa til en typ89 og B4.

 

Men Keko har montert B4 fanger bak å en typ89 så da bør jo en RS2 gå og..

 

Jeg har ikke fått tak i fanger enda. Men jeg skal få tak i en og få den til å passe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ser på denne linken så finner du "how to" på Meckis forumet : ja :

 

Var dette til meg? Står dessverre dårlig til med tyskkunnskapene mine så hvis du finner den eksakte linken kan det bli bedre :o Hvis det er bilder ;) Fant bare en med reflexplata og den har jeg ikke tenkt å sette på, i utgangspunktet : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

;)

Var dette til meg? Står dessverre dårlig til med tyskkunnskapene mine så hvis du finner den eksakte linken kan det bli bedre :o Hvis det er bilder ;) Fant bare en med reflexplata og den har jeg ikke tenkt å sette på, i utgangspunktet : klø :

Bruk babelfish på altavista

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.