Rustproblem med Golf V....?

Anbefalte innlegg

Men veldig kort ventetid på time da! :)

 

Noen opplever jo å få timer langt ut på nyåret nå.

 

Ja, det var kort ventetid på time, det skal dem ha. Hadde trodd jeg fikk først et svar om det ble dekket av garanti for så å få inkalling til utbedring, men jeg fikk alt i et brev.

 

Når jeg ser på brevet i dag så har jeg faktisk fått time 01.des.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har bilen min vært inne på reparasjon. Måtte utsette det litt på grunn av en ferietur. Rusten skal nå være fjernet og ny lakk lagt på. Uten å gå for mye i detaljer så skjønner jeg godt at Møller ligger veldig langt nede på barometeret over kundetilfredshet. Arbeidet er helt greit utført, verken mer eller mindre. Opplevelsen av kundemottaket er langt under middels i mine øyne.

 

Hadde bilen inne på verkstedet og fikk fjernet vond lukt fra klima på garanti samtidig med lakkingen. Hadde heldigvis en mer positiv opplevelse når det gjaldt dette arbeidet. Folkene der er lettere å kommunisere med og mekanikerne er stort sett hyggelige og greie.

 

Hovedsaken er i hvertfall at bilen nå er 100% igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er vel 12år på rust og 5år på lakkfeil,var ihvertfall det jeg fikk beskjed om på møller kalbakken.så dere som har en bil som nærmer seg 5år bør vurdere å se over bilen om det er noe tull med lakken.

men som en kompis sa som har hatt veldig mye tull med en Touran han hadde....at de var flinke med garantirep på bilen,hadde det ikke vært for det hadde han solgt bilen for lenge siden...men så hadde han ekstremt mye drit med den bilen og.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har bilen min vært inne på reparasjon. Måtte utsette det litt på grunn av en ferietur. Rusten skal nå være fjernet og ny lakk lagt på. Uten å gå for mye i detaljer så skjønner jeg godt at Møller ligger veldig langt nede på barometeret over kundetilfredshet. Arbeidet er helt greit utført, verken mer eller mindre. Opplevelsen av kundemottaket er langt under middels i mine øyne.

 

Hadde bilen inne på verkstedet og fikk fjernet vond lukt fra klima på garanti samtidig med lakkingen. Hadde heldigvis en mer positiv opplevelse når det gjaldt dette arbeidet. Folkene der er lettere å kommunisere med og mekanikerne er stort sett hyggelige og greie.

 

Hovedsaken er i hvertfall at bilen nå er 100% igjen.

 

Arbeidet var faktisk dårligere enn "greit utført". Bilen skal inn igjen på mandag. Håper at de denne gangen klarer å gjøre det skikkelig. Nå flasser klarlakken på forrige rep: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar opp denne igjen:)

 

Er det noen som har konkrete tall på hva Møller praktiserer i.h.t rustfeil og lakkfeil? Altså hvilke antall år de har som frister...

 

: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

5 år på lakk (sinkslipp/yttrepåvirkning som skadene på bildene på over her, eller Rails/pakninger som gnisser hull i lakken)

Her kreves det også at kunden har ivaretatt lakken med regelmessig vedlikehold.

 

 

12 år på gjennomrust, rust som kommer innenfra (eks. rundt en platefals)

 

Men noen 5 års garanti saker har kanskje en kulans, som is/vann oppsamling på Golf 5, dette er i utgangspunkte en 5års sak men er lengre siden fabrikken anser det som en feil.

 

Dette gjelder på Vw, Audi og Skoda (Bortsett fra noen enkelte skodaer har kortere garanti tid)

 

På priv. import er det kun 2 år på yttrepåvirkning, 12 års gjennomrust 5 år på lakk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.