Lage istand "Kurs" i maskinpolering?

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge hatt lyst til å prøve meg på maskinpolering, men synes det er vanskelig å velge maskin og produkter, for ikke å snakke om hvordan bruke maskin riktig... : klø :

 

Så da lurer jeg på om det er flere som kunne vært interessert i å lage til en kveld for å lære mer om dette?

Det er vel folk i lokallaget som er gode på maskinpolering som kanskje kunne lære bort litt teknikker og komme med noen råd og tips til amatører :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte mer på noe som ikke koster en masse.

 

Jeg har deltatt på proff bilpleiekurs tidligere i år, men der var det ikke mye maskinbruk vi rakk prøve..

Så jeg tenkte at vi kunne fått til noe i lokallaget om det er flere som er interessert i dette ?

 

Evt om det er en av dere som kunne tenkt seg å lære bort litt til en amatør... : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er med på den jeg :) da jeg ska bynne med maskinpolering :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja kunde vert noe og vert med på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan gi noen tips og triks jeg, hvis dere samler en gjeng og ferdigstiller urquattro`n som betaling :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan gi noen tips og triks jeg, hvis dere samler en gjeng og ferdigstiller urquattro`n som betaling :P

 

ææææææææ. har du tatt mange øl i dag helll: haha : vi kan da altid få den til og trille ned en bakke da: klø :.

 

men kunde jo vert artig og sett deg gjøre det og kansje lære noe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pff... Få den til å trille klarer jeg selv :P

Men dere har jo Kenneth i umiddelbar nærhet. Betaler dere godt, tipper jeg han stiller! Hehe...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm... Er det noen som kan lære oss noen tips og triks slik at det ikke er så skummelt å prøve seg på egenhånd med polermaskin uten maaaasse betaling da ? : rolleyes

 

Egil, Kim Rune og jeg kan sikkert spandere pizza og øl (sistnevnte bør inntas etter polering? :D) og selvsagt er vi godt selskap : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brage da. du er da så snill du så du viser oss noen hemlighetter du. har da en coupe/ur og få på bena selv jeg..

 

vivian øl går fint til det meste det. men vi venter med b.vin til etter på *S*

tenkte du på råd av roterende eller den andre typen.

kunde selv tenke meg en roterende til en billig penge og kunde bruke det. har prøvd litt av den andre typen. og synnes ikke det funnger. men kan jo være jeg som ikke kan og bruke det også da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig det er greit å vente med hembrent'n til etterpå ja : rolleyes hehe :P

 

:venner:

 

Etter å ha lest mye på bilpleiesider her på forumet og ellers på nettet så heller jeg til å prøve meg med roterende jeg også.

Lurer bare på hva slags maskin jeg skal gå for.... : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Makita 9227CB eller Flex L3403VRG er begge gode maskiner, Makita er arbeidshest og ganske stillegående, Flex bruker endel mer og er betraktelig lettere..

 

Kan glatt anbefale deg begge disse maskinene.. Hør med Kenneth Nilsen om han kunne tenke seg og har tid og mulighet til å hjelpe dere litt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Bernhard sier, er nok Kenneth det mest innlysende valget, da jeg tross alt har 175 km bare til Lillehammer... :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Makita 9227CB eller Flex L3403VRG er begge gode maskiner, Makita er arbeidshest og ganske stillegående, Flex bruker endel mer og er betraktelig lettere..

 

Kan glatt anbefale deg begge disse maskinene.. Hør med Kenneth Nilsen om han kunne tenke seg og har tid og mulighet til å hjelpe dere litt...

 

Takk for tilbakemelding :) Er en av de maskinene der jeg har mest lyst på og. Muligens Flex pga tyngden :)

På kurset jeg var på prøvde jeg Flex 3401 til lakkrens, men det fungerer like bra med den roterende 3403 ?

 

Da skal jeg sende en pm til Kenneth jeg :)

 

 

Som Bernhard sier, er nok Kenneth det mest innlysende valget, da jeg tross alt har 175 km bare til Lillehammer... :o

 

Hehe.. Ja det kan bli litt i lengste laget :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slenger meg på den her : )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Bernhard sier, er nok Kenneth det mest innlysende valget, da jeg tross alt har 175 km bare til Lillehammer... :o

\

er da så mye nedoverbakke så kan jo trille ut uren. så bruke du ikke så mye bensin heller: haha :

så kan du ta toge oppata: klø : så kan jeg ta over uren jeg: vinke :

hørtes ut som en god plann. :nana:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg fikk en PM fra Vivian for noen dager siden, men fikk like etterpå en ny PM hvor det sto jeg bare skulle se bort ifra denne?

 

Jeg kan stille med Makita 9227CB, diverse pads, diverse produkter, bil og øve på, diverse vokser etc. Jeg kan godt gå gjennom en skikkelig vask m/claying etterfulgt av maskinpolering. Jeg har det vi trenger for å gå skikkelig igjennom en detailingjobb. MEN, det er men. Jeg driver med husrenovering og begynner å bli ferdig og kan straks flytte inn. Så starter jeg direkte på bygging av detailingsenter/garasje som blir isolert og i bruk hele vinteren. Derfor har ikke jeg tid nå før snøen faller, men kan ha et motiveringskurs på vårparten hvis dette er av interesse?

 

Mvh

Kenneth Nilsen

Daglig leder

Spotless Detail

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg fikk en PM fra Vivian for noen dager siden, men fikk like etterpå en ny PM hvor det sto jeg bare skulle se bort ifra denne?

 

Jeg kan stille med Makita 9227CB, diverse pads, diverse produkter, bil og øve på, diverse vokser etc. Jeg kan godt gå gjennom en skikkelig vask m/claying etterfulgt av maskinpolering. Jeg har det vi trenger for å gå skikkelig igjennom en detailingjobb. MEN, det er men. Jeg driver med husrenovering og begynner å bli ferdig og kan straks flytte inn. Så starter jeg direkte på bygging av detailingsenter/garasje som blir isolert og i bruk hele vinteren. Derfor har ikke jeg tid nå før snøen faller, men kan ha et motiveringskurs på vårparten hvis dette er av interesse?

 

Mvh

Kenneth Nilsen

Daglig leder

Spotless Detail

 

dette høres jo knall ut. kan jo kansje vere en fordel og ha det da også. så man ikke glemmer alt man har lært mens snøen faller*S*

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk en PM fra Vivian for noen dager siden, men fikk like etterpå en ny PM hvor det sto jeg bare skulle se bort ifra denne?

 

Ja, for som jeg skrev i pm'n til deg så fikk jeg beskjed fra styret om at de har noe på gang ... :)

 

Hva det er vet jeg ikke, men vi får vel nærmere beskjed vil jeg tro.

 

Enn så lenge hørtes det iallefall fristende ut med et vårkurs!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, for som jeg skrev i pm'n til deg så fikk jeg beskjed fra styret om at de har noe på gang ... :)

 

Hva det er vet jeg ikke, men vi får vel nærmere beskjed vil jeg tro.

 

Enn så lenge hørtes det iallefall fristende ut med et vårkurs!

 

Jepp, du snakket for deg, men prøvde lirke ut noe av styret med det svaret mitt. ;) Du var tydelig på PM, så det var ikke noe problem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kurs er ivertfall jeg med på uansett når det blir :) lære litt mer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må få med meg et sånt kurs, selvom det blir et lite stykke å kjøre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.