Vinterdekk 2009, hva kjører du på?

Pigg eller Piggfritt?  

197 stemmer

  1. 1. Pigg eller Piggfritt?

    • Pigg
      58
    • Piggfritt
      139


Anbefalte innlegg

Gislaved Nordfrost 5 med pigg (02 Passaten) i dimensjon 205/55R16

Andre sesongen nå med dekka, og er veldig fornøyd.

Imponerende lite støy fra piggene enn hva jeg har vært vant til med andre merker tidligere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nokian hakka5 pigg. Gode dekk det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Yokohama IG30 (piggfritt) i 225-45/18. Har bare kjørt på dem et par uker, så de har ikke fått prøvd seg skikkelig enda.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte "Årets testvinner" for 3 uker siden. 205-55/16 Michelin X.Ice North XiN2 pigg. Disse dekkene støyer noe ekstremt i forhold til de Continental piggdekkene jeg hadde tidligere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nokian Hakka R i 245/45*18.

Virker meget bra.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hakka R i 235/40-18, svært fornøyd hittil, har taklet isete veier veldig godt. Enda ikke snødd nok til å få testet de på skikkelig snøføre men det er vel ikke lenge til nå :)

 

Edit: Da kom det litt mer snø her på Østlandet, og dekkene imponerer stort :D Mye grep og forutsigbar oppførsel, anbefales!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 225/40-18 Nokian Hakkapelitta på A4'ren, og

215/40-17 samme type dekk på Mini Cooper'n.

 

Er kjempefornøyd med Nokian, men på Mini'n burde det nok vært noen hakk mindre dim.: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

225/40-18 Yokohama IG20 (Selvfølgelig piggfritt) Meget fornøyd. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hakka 7 på A6-en funker kjempebra !! 5 år gamle Viking stopp 4000 155R13 på 80-en funker ikke like bra... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

225/45/17 Michelin X-Ice Pro og 275/40/20 Nokian Hakkapelitta RSi

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

225/45-17 Nokian Hakkapelitta 5. Fungerer utmerket sammens med quattro;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selvfølgelig Yokohama Ice Guard på begge bilene, og det kommer jeg til å fortsette med. det er ingen andre dekk jeg har prøvd som kan måle seg. (Og det har blitt noen opp gjennom åra, både pigg og piggfritt)

 

Selvfølgelig kjøpt av Jon (Jon's dekk og felg)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå er det bestilt 225x35-19 til passaten, håper det funker greit, har 205x55-16 nå å då er den så sjukt lav under,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå er det bestilt 225x35-19 til passaten, håper det funker greit, har 205x55-16 nå å då er den så sjukt lav under,

 

Du hever bilen 4,1mm med dette, hjelper vel ikke akkurat så veldig mye på bakkeklaringen ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

55 profil synker vel litt mer sammen enn 35 profil, så han henter vel litt mer på det vil jeg tro?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den blir høgere med 19 på litt på dekk høyden å litt på att dekker ikkje siger så mye sammen, plus att 19 ser ti ganger bedre ut en trøtte 16toms då:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nettopp! Gamlebilen min var ca 2 cm lavere på 15" vinter enn på 17" sommer, så noe hentes det ja ;)

Ser såklart mye bedre ut - men hvordan blir det med så lite mykhet i hjulene da? ser for meg at det blir ganske stumpete å kjøre med på vinteren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

235/35-19 hakkapelitta 5 på passat'en, funker helt rått det :) for å svare på om bilen blir høyere under med disse dekken, så ja den blir betraktelig mye høyere under. men de fyller hjulbuene mye bedre en de sure 16" ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nettopp! Gamlebilen min var ca 2 cm lavere på 15" vinter enn på 17" sommer, så noe hentes det ja ;)

Ser såklart mye bedre ut - men hvordan blir det med så lite mykhet i hjulene da? ser for meg at det blir ganske stumpete å kjøre med på vinteren?

 

Utrulig nokk så merker man ikke forskjell på 19" og 16" på vinterføre av en eller annen merkelig grunn, jeg og alle som har kjørt min bil sier nu at man ikke merker noe forskjell på kjørekomfort:) er mega fornøyd: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ka felger du kjører på då? ser du har lik bil som meg ja:) legg inn bilder av din med vinterhjul på då?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

rs4 typ2, litt kjedelig valg men fikk de gratis av en kompis så da blei det de :) ska se ka jeg får til av bilda :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

rs4 verson 1 med 225/40-18 piggfritt nokian hakka 5

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

235\35-19 vredestein wintrac extreme her, funker fint..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nye vinterhjul på plass. Gått fra pigg til piggfri igjen. Samboern er faktisk imponert over de, så blir nok piggfri på denne framover igjen nå!

 

Fikk et sett Continental Conti Viking cont. 3 (eller hva de nå heter :P) i dim. 205/55-16 av en kamerat som måtte ha pigg.

Har fått tak i originale S4 felger fra tidlig 90 tall, i 8x16 ET 40 - synes de passer bra på bilen!

 

Dette er nå montert. Nydelige hjul å kjøre på! tror jeg har funnet et dekk jeg liker bedre enn Nokian nå ;) blir vel enda bedre med enda nyere dekk til neste vinter!

 

Men bilen trenger vask!!! : bh :

 

th_IMG_3389.jpg th_IMG_3391.jpg th_IMG_3394.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har kumho pigg i 225/40/18 og er positivt overaska. de fungerer veldig bra,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.