første forsøk med maskin polering, 3M produkter

Anbefalte innlegg

etter å ha lovet madamen at jeg skulle polere bilen hennes en god stund, måtte jeg jo holde det løftet. så denne helgen har gått bort med gnikking på a4'en hennes :)

utgangspunktet så forsåvidt greit ut, fram til jeg slo på arbeidslyset :) da ser man jo alt som er av riper og swirls.

 

startet med å avfette og vaske bilen, deretter fikk den en omgang med clay.

fikk en fin pakke i posten her om dagen med produkter fra 3M, som jeg har lest skulle være veldig bra. husker ikke helt navnet, men mulig det var perfect-it. består av grønn, gul og blå type altså fra grovt til fint.

 

jeg har polert noen biler opp i gjennom årene, men ikke brukt noe særlig maskin. så var spennende å prøve det.

 

hele stort sett hele bilen fikk seg en omgang med alle produktene. noen riper var dypere enn andre så noe er det jo igjen, men ble veldig fornøyd med poleringa.

 

etter poleringa fikk den seg 2 lag med jetseal fra CG og ett lag med en voks type fra CG og til slutt lakkforsegler fra autoglym.

 

bildene taler for seg selv

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

se der ja!

nå er jeg spent på etter bildene:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så neste bil blir vel s4'en. er en del swirls på den også... må bare manne meg opp litt først hehe, for det er ikke gjort på 2 timer....

 

men hva synes folket?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var jo helt rått syns jeg..!

Blir alltid like imponert over resultatet etter folk som kan dette.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lekkert : ja :

 

Har SÅ lyst til å lære meg maskinpolering ... !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser bra ut! Hvorfra kjøpte du 3M-produktene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det så veldig bra ut.. :) Godt jobba! 3M er deilige produkter å jobbe med, kan korrigere ganske mye!

 

Hvilke pads brukte du?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Perfect-It, grønn gul og blå type. (Står i første innlegg)

Får produkter og pads som er fargematchet til hverandre fra 3m, latterlig fine produkter.

Og latterlig enkelt for oss nybegynnere. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser bra ut! Hvorfra kjøpte du 3M-produktene?

 

Billigst fra http://www.odegard-lakk.no.. Pads selges hovedsaklig 1 og 1 mener jeg å huske, så det kan lønne seg å høre med de på mail.. Og ang pads burde man byttet ut gul med orange da den er beregnet for tysk klarlakk... Kan være lurt å ta med seg 2 av hver pad.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser bra ut! Hvorfra kjøpte du 3M-produktene?

de er kjøpt fra ødegård lakk som bernhard viser til

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble veldig bra, må lese meg opp på dette emnet maskinpolering:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få tak i ett gammelt panser e.l. og les litt og prøv, teori og praksis er to vidt forskjellige ting ang maskinpolering...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.