Takk for nå! (Skal i militæret)

Anbefalte innlegg

jeg tror ingenting.. tro kan dem gjøre i kirka.. jeg sier bare at jeg syns det er sløvt å ikke kunne ofre et år for et felles gode..!

 

hva dine skrudde kamerater angår så ta det med dem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

haha..

 

Vis jeg må i militært så håper jeg på å dimme. taper jo en årslønn på det.

 

Dimme fest:rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

haha..

 

Vis jeg må i militært så håper jeg på å dimme. taper jo en årslønn på det.

 

Dimme fest:rolleye:

 

det er folk med den holdningen jeg vil til livs..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fy faen for en gjeng med kvinnfolk dere er.. klarer ikke å gjennomføre et år for fedrelandet? :angrygun:

 

skjerp dere jenter.. : oppgitt trodde ikke VACN bestod at en gjeng med homofile knehøner som ikke klarer å ta litt ansvar for litt mer enn stygg bil.. :dødhest:

 

 

Og dette kommer fra en gutt som ikke engang kan/orker/klarer skifte hjul på sin egen bil?? Link -> http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=14630 :stikke:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og dette kommer fra en gutt som ikke engang kan/orker/klarer skifte hjul på sin egen bil?? Link -> http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=14630 :stikke:

 

 

Hahahahaha!

 

Nå er det rett før jeg detter av stolen!!!

 

Vel , ta 3 år til i militæret du Espen så kanskje du klarer og bytte hjul når du er ferdig ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Satan slike som deg provoserer meg noe så for j***lig..

Hva faen tro du at du er ?

Tror du at du er noe sterkerer enn meg hverken psykisk eller fysisk ?

Er det bråk du er ute etter ?

 

Har selv 2 kamerater som har tatt befal i militæret og de har jo mistet alt som heter sosiale antenner. Hjernevasket på det sterkeste.

 

Nei , faen... Jeg hadde seriøse planer om å tilbringe 1 år i armyen men når du blir møtt av folk som tror de er "sjefen over alle sjefer"

 

JEG DIMMET OG ER STOLT AV DET !!

 

Ojojoi, opps, håper du har landet nå...

 

Er det noe å fly i flint for litt ironi?

 

Er det så farlig å dra i militæret da? Er det så falig å kansje komme seg ut av gutterommet? Kansje det er litt trist å ikke kunne få mor til å lage maten lengre, vaske klærne mere....

 

Å være i militæret er en opplevelse for mange og det er da ingen som har vondt av det!!

 

Hva er det egentlig som er så galt med ett år inne?

 

Ikke sikkert alle takler det på rett måte, men men...

 

Noen befal er helt på jordet, men da er det jo mere å le av i permen...

 

Så jeg håper ikke du blir altfor provosert av dette innlegget, for det var ikke det som var meningen.;)

 

Lykke til i militæret til deg som startet dette innlegget...:)

 

Madla er gørr, men gøy til tider. Var stasjonert på RSD Ulsnes i Hunnvåg, dær hadde vi det mye gøy....:rolleye:: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ojojoi, opps, håper du har landet nå...

 

Er det noe å fly i flint for litt ironi?

 

Er det så farlig å dra i militæret da? Er det så falig å kansje komme seg ut av gutterommet? Kansje det er litt trist å ikke kunne få mor til å lage maten lengre, vaske klærne mere....

 

Å være i militæret er en opplevelse for mange og det er da ingen som har vondt av det!!

 

Hva er det egentlig som er så galt med ett år inne?

 

Ikke sikkert alle takler det på rett måte, men men...

 

Noen befal er helt på jordet, men da er det jo mere å le av i permen...

 

Så jeg håper ikke du blir altfor provosert av dette innlegget, for det var ikke det som var meningen.;)

 

Lykke til i militæret til deg som startet dette innlegget...:)

 

Madla er gørr, men gøy til tider. Var stasjonert på RSD Ulsnes i Hunnvåg, dær hadde vi det mye gøy....:rolleye:: smil :

 

 

takk...

 

 

 

 

 

hvorfor gjøre noe som andre kan gjøre for deg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men jeg hopper av tråden her før jeg ler meg ihjel

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ojojoi, opps, håper du har landet nå...

 

Er det noe å fly i flint for litt ironi?

 

Er det så farlig å dra i militæret da? Er det så falig å kansje komme seg ut av gutterommet? Kansje det er litt trist å ikke kunne få mor til å lage maten lengre, vaske klærne mere....

 

Å være i militæret er en opplevelse for mange og det er da ingen som har vondt av det!!

 

Hva er det egentlig som er så galt med ett år inne?

 

Ikke sikkert alle takler det på rett måte, men men...

 

Noen befal er helt på jordet, men da er det jo mere å le av i permen...

 

Så jeg håper ikke du blir altfor provosert av dette innlegget, for det var ikke det som var meningen.;)

 

Lykke til i militæret til deg som startet dette innlegget...:)

 

Madla er gørr, men gøy til tider. Var stasjonert på RSD Ulsnes i Hunnvåg, dær hadde vi det mye gøy....:rolleye:: smil :

 

Jeg var utav gutterommet , vaske klær kan jeg også ;)

 

En taper en års inntekt , må flytte utav leilighet (for oss som kun låner) , må utsette studie tiden 1 år +++

Noen av mine grunner for og ikke bli der , og når jeg ikke trengte å lyve for å slippe så var valget enkelt ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For det første er det bare å utsette førstegangstjenesten til studietiden er ferdig så den unskyldningen holder ikke.

For det andre betaler forsvaret leia de mens du er inne så du trenger ikke si opp leiligheten/huset/hybel. Så der gikk den unskyldningen også i dass.

For det tredje bor du gratis og spiser gratis og får alt du trenger så hvis du ikke selv vil kan du faktisk tjene en del på å være i militæret. Man trenger ikke bruke 1 kr mens man er inne hvis du ikke vil. Nå vet ikke jeg hva lønna er men si rundt tall da 100 kr ganger 52 uker er 52000 på konto når du kommer ut + at da har forsvaret betalt husleie/lån hvis du har kjøpt for deg i 1 år. Du får masse nye venner. Lærer å kjenne deg selv både psykisk og fysisk og går ut med opplevelser og minner du tar med deg resten av livet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For det første er det bare å utsette førstegangstjenesten til studietiden er ferdig så den unskyldningen holder ikke.

For det andre betaler forsvaret leia de mens du er inne så du trenger ikke si opp leiligheten/huset/hybel. Så der gikk den unskyldningen også i dass.

For det tredje bor du gratis og spiser gratis og får alt du trenger så hvis du ikke selv vil kan du faktisk tjene en del på å være i militæret. Man trenger ikke bruke 1 kr mens man er inne hvis du ikke vil. Nå vet ikke jeg hva lønna er men si rundt tall da 100 kr ganger 52 uker er 52000 på konto når du kommer ut + at da har forsvaret betalt husleie/lån hvis du har kjøpt for deg i 1 år. Du får masse nye venner. Lærer å kjenne deg selv både psykisk og fysisk og går ut med opplevelser og minner du tar med deg resten av livet.

 

Enda en militærløk som vil prøve seg.... Greit nok...... ;)

 

1. Jeg hadde ikke hatt leiligheten i 6 måneder , DVS de betaler den IKKE! (leide)

 

2. Jeg har INGEN INTERESSE av og være i militæret når jeg er 25 år(minst).

 

3. Siden du skriver at en ikke trenger å bruke 1 kr når en er inne så rekner jeg med at du er en eller annen GEEK som sitter inne 24/7. Hallo , skal en være der så skal det såklart brukes penger på fest , brus og kanskje litt andre "goder" ?

 

4. MILITÆRET betaler kun RENTER på leiligheten hvis en har lån.

 

5. Jeg har mer enn nok venner , har også fått en del nye venner siden jeg er havnet på skolebenken igjen.

 

6. Jeg har trent seriøst siden jeg var 15 1/2 år (både stryke og kondisjon) så jeg kjenner meg fysisk , jeg har også slitt med diverse skader så føler jeg kjenner meg selv psykisk også.

 

7. Nå er jeg student og tjener mye mer enn 52 tusen i året på min "bi jobb" (p0ker)

 

Vel , samme hvor mangen innlegg du kommer til å skrive så har jeg IIIIIIIINGEN interesse av å tilbringe 1 år i armyen... sorry ;)

 

GOD HELG !!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bare komentere din nr 3. Jeg hadde 23k på konto når jeg gikk inn og hadde 30k i gjeld til mamma når jeg gikk ut så NEI jeg satt ikke inne 24/7. Jeg så du KUNNE gå igjennom uten å bruke 1 kr.

Jeg var i mil med toppidrets status så jeg hadde (tror det var) 25 ekstra perm dager + mulighet til å trene når jeg ville så hvis du har trent siden du var 15,5 i en eller annen sport er det ingenting som hindrer deg i å fortsette med det.

Jeg var inne som 22 åring etter endte studier. Og poker/internett har du tilgang på så mye du vil mens du er inne.

Og venner får man alderi nok av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bare komentere din nr 3. Jeg hadde 23k på konto når jeg gikk inn og hadde 30k i gjeld til mamma når jeg gikk ut så NEI jeg satt ikke inne 24/7. Jeg så du KUNNE gå igjennom uten å bruke 1 kr.

Jeg var i mil med toppidrets status så jeg hadde (tror det var) 25 ekstra perm dager + mulighet til å trene når jeg ville så hvis du har trent siden du var 15,5 i en eller annen sport er det ingenting som hindrer deg i å fortsette med det.

Jeg var inne som 22 åring etter endte studier. Og poker/internett har du tilgang på så mye du vil mens du er inne.

Og venner får man alderi nok av.

 

Ja , såklart kan eg gå igjennom militæret uten å bruke en krone men er det noe å satse på ;)

Poenget med mitt trenings argument , er at jeg trenger ingen befal for og være i god fysisk form....

 

Uansett , nå venter en lang "arbeidsøkt"...

God helg =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg stiller meg uforstående til de som mener det er sunt og kaste bort et år i militæret. Selv var jeg på madlamoen 2 uker i fjord høst og det var det...Stiller meg sammen med resten av dimmer'ne...og er STOLT AV DET

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Militæret er bare det man sjøl gjør det til. Det er langt borte fra alt og alle, sammen med mange militær freaker som ser på befalene som gud selv. Det er ingen økonomisk fordel å gå i militæret, men det skader da heller ikke å ha tjeneste papirer der det står at man er anbefalt til videre tjeneste og har over middels på vurderingene. Bare i løpet av de 18 mnd jeg var inne (lærling på kystvakt) steg dagpengene fra 102 kr til 120 kr, og dimmepengene gikk fra 7000 til 20 000. Jeg dimma en måned for tidlig og dermed fikk jeg 8500 og ikke 15000. (jævla surt).. Det finnes bedritne steder i militæret som noen digger og andre steder som folk digger som er bedritent. :) En som jeg gikk på kurs sammen med har nå fått jobb som Teleassistent på en av Nansen klassen fregattene og tjener 500 k +++.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er i Militæret nå. Og har det heilt konge. Har utbetalt ca 9000 i mnd.

Er stasjonert på LSTN Vigdel, som UAV pilot, og hadde de betalt meg 10.000 til per mnd hadde jeg gjerne tatt et par år til.

 

At det er eit stort tapsår økonomisk er en sannhet med modifikasjoner, men det er i hvertfall eit behagelig avvekslingsår fra den vanlige jobben.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du er loff da akoz.

 

militæret er noe av det dummeste du kan gjøre med et år, gjøre noe for fedrelandet ? hva er det du prater om ? INGENTING man gjør i førstegangstjenesten er for fedrelandet, alt er bare piss, man finne nesten ikke meningsfulle tjenester i militæret lenger. Alt handler om en ting , å klare å holde seg våken fra 6 til 4! Resten er bare surr! Jeg tok mot til meg å ba om å bli sendt nord for å få fin tjeneste, her er det like gale som i MADLA, gjør ikke en dritt, ingen gjør en dritt. bare flytter på ting fra a til b, og du kalle det å gjøre noe for fedrelandet ?

 

skal man få noe ut av militæret må man søke befalsutdanning før man går inn til førstegangstjeneset evt. pine seg gjennom 1 år med bare piss og så søke utdanning i forsvaret.

 

å det er fasiten.

 

bra du dimma, du kunne ikje gjort det bedre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.