#1 Skrevet Januar 15, 2005 Nå går det ikke lenge før jeg må ha felger på Sciroccon, og her trenger jeg noen tips. Har hatt en link på dette før også, men nå har jeg no spesifikke ønsker til felg. Det er blitt pratet om old school felger, men...... Ekke helt min ting tror jeg. Har vel så og si betemt meg for 16" felger i krom og kant. Men vilken type har jeg ikke peiling på. Har finni noe jeg liker, men de er for store. Legger ved bilde av den felgen. Ønsker flere tips og bilder av felger som er innenfor mine ønsker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 16, 2005 Schmidt Modern Line 16" Bredde og innpress etter ønske http://www.felge.de/produkte/hiddenbase/?wid=20&sdi=true&wheeldesign=Modern-Line&wheelpieces=3-tlg&Modern-Line+3-tlg+16+Zoll+--+Dreiteilig+-+bis+10J+Breite.+Das+Highend+im+16-Zoll+Tuning.+.x=61&Modern-Line+3-tlg+16+Zoll+--+Dreiteilig+-+bis+10J+Breite.+Das+Highend+im+16-Zoll+Tuning.+.y=48 Foreslår 8x16" ET25 m 195/40 Dunlop SP9000 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 19, 2005 Forslaget ditt Arild, er også et godt forslag syns jeg. Ekke lett å velge no syns jeg. Syns disse er litt råe jeg, men veit ikke om de tar seg ut på roccon min. hmmmmmm Blir det disse, så skal de være kromma. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 19, 2005 jeg er helt enig med Arild Dyrkorn her. Schmidt Modern Line 16" er en flott felg, tidløst design og hel råe felger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 19, 2005 Forslaget ditt Arild, er også et godt forslag syns jeg. Ekke lett å velge no syns jeg. Syns disse er litt råe jeg, men veit ikke om de tar seg ut på roccon min. hmmmmmm Blir det disse, så skal de være kromma. Har ett sett ML i 8x15 liggende.... vurderer å selge de er snakk om 4x felger med dekk (195/45/15 sp 9000) Et25 + en ekstra felg med et 23 uten dekk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 20, 2005 Det fine med 3-delte ML, synes jeg, er at de har de nesten fyller dine bling- ønsker, samtidig som de ikke er for moderne til å "ødelegge" bilen. (misforstå meg rett ) Og 16" fremtvinger skikkelig lavprofil, dermed blir det årntli feet newstalgia-stil. I så måte blir 15" for spett Rudi Foreslår senter lakkert mørkere grått, sort eller i bilens farge Noen fixer vel en test-manip av detta? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 20, 2005 15" tror også jeg blir for spett. Lakkert senter har jeg vurdert, og da i samme farge som bilen. Dette kan være aktuelt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 20, 2005 De er nok ikke billige, men veeeldig bra! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 20, 2005 Det fine med 3-delte ML, synes jeg, er at de har de nesten fyller dine bling- ønsker,samtidig som de ikke er for moderne til å "ødelegge" bilen. (misforstå meg rett ) Og 16" fremtvinger skikkelig lavprofil, dermed blir det årntli feet newstalgia-stil. I så måte blir 15" for spett Rudi Foreslår senter lakkert mørkere grått, sort eller i bilens farge Noen fixer vel en test-manip av detta? SÅ sant så sant.... men det blir vel endel jobb med skjermene dersom en skal ha breie 16" på en lav einserrocco 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 20, 2005 Har ett sett ML i 8x15 liggende.... vurderer å selge deer snakk om 4x felger med dekk (195/45/15 sp 9000) Et25 + en ekstra felg med et 23 uten dekk bilder og pris? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 20, 2005 Hvor bredt er det mulig å få det, uten at det blir no konflikt med no???? Har ikke lyst til å gjøre no med skjermene, da bilen er nettopp lakkert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 20, 2005 8" bak bør gå greit. 7"foran bør også kunne gå noenlunde greit, kanskje 7,5" også. 8" foran krever garantert valsing. Å treffe på innpress har mye å si! Lån litt forskjellige hjul, beregn og mål nøye hva som kan gå før du handler. Valse/brette inn indre del av skjermkantene kan du gjøre først som sist. Så får du avgjøre når gromhjula kommer om du vil/må dra ut skjermkantene i tillegg. Kan også slipe ned kallipperne litt hvis du har problemer med klaring der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 21, 2005 Utfra rein synsing vil jeg anta at 7,5 bør passe framme og 8 bak. Som Arild sier er ET viktig men også dekkmerke. I størrelsen 195/40-16 (som jeg antar er den aktuelle for deg) er det to dekkmerker som gjelder: Dunlop (SP 9000) og Continental (Sport Contact 2). Min erfaring er at Conti har rettere dekksider og "bredere" skuldre enn Dunlop og er derfor vanskeligere å få plass til når det kniper (slik det gjerne gjør for oss som alltid er på leting etter det perfekte kompromiss mellom mest mulig senking og mest mulig strekk på dekka for max utnyttelse av hjulhusa;)). Framme kan du også gjøre en del med mye negativ camber (kjørte selv med 1,5 grader negativt foran i fjor. Blir det i år også, for å få plass til OZ Turboene). Bak kan du legge skiver mellom innfestinga på bakstillingen og akseltappen når du skrur den fast. Et snusfornuftig styremedlem i NAF vil sikkert påpeke at du dermed får problemer med skjev slitasje rundtom, men bilen din skal sikkert ikke gå 30000 i året, så det spiller ingen rolle. Ja, forhjula mine var ikke rette på slutten av året, men egentlig helt greit, tatt i betraktning at jeg kjørte bilen sikkert 18000 på sommerdekk og på to banetreff. Da har dekka gjort sitt, uansett... Hilsen Andreas 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 21, 2005 Har ett sett ML i 8x15 liggende.... vurderer å selge deer snakk om 4x felger med dekk (195/45/15 sp 9000) Et25 + en ekstra felg med et 23 uten dekk Kansje det hadde vært noe på Country'en vertfall reff inpress den har jo ET28 org. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 21, 2005 Ja, forhjula mine var ikke rette på slutten av åretSnu dem når de er nesten halvslitt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 21, 2005 bilder og pris? Er åpen for bud.... er like som de tidligere avbildet bortsett fra at de er ikke skrudde og i 15" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 23, 2005 Har felger jeg 5000.- Porsche felg1.bmp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Januar 23, 2005 Har felger jeg 5000.- Dårlig med kant på disse da. Samtidig så er dem for tette. Har jo bygd om bakstillinga til skiver, og da er det jo greit at de syns også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Januar 23, 2005 Dårlig med kant på disse da. Samtidig så er dem for tette. Har jo bygd om bakstillinga til skiver, og da er det jo greit at de syns også. Det synest ikke jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Januar 23, 2005 Det synes jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Januar 26, 2005 Er dette et alternativ på rocco1? Hva syns dere? Noen som veit hvem som forhandler disse flegene? s1 Edition heter de. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Januar 26, 2005 Er dette et alternativ på rocco1? Hva syns dere?Noen som veit hvem som forhandler disse flegene? s1 Edition heter de. De er kule 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Januar 26, 2005 Tror nok dem hadde kanskje passet på bilen ja.. syntes dem så bra ut jeg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Januar 27, 2005 Dette var ein nydelig felg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Februar 1, 2005 Er dette no for en gammel rocco da??? Mengler kant da..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...