På tide med felger på roccon

Anbefalte innlegg

kant må man ha :D de S1 edition sakene var nydelige

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette no for en gammel rocco da??? Mengler kant da.....

 

Spinkle "spiler".... Har du bremser som fyller de helt ut så hadde de nok tatt seg ut med en pen kant ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette no for en gammel rocco da??? Mengler kant da.....

 

Klassiske felger på en klassisk bil mener nå jeg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke min smak men... er jo opp til deg da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av de felgene som er avbilda på denne sida er S1-Edition det klart beste alternativet, spør du meg. Tør vedde på at bildet av TSW-felgen er avbildning av en 18"-felg, og den vil sannsynligvis se skikkelig stusselig ut i 15" eller 16" med "amputerte" eiker.

 

En tysk bekjent kjørte med helkromma S1-Edition på Polo 6N'en sin (har stått til salgs i to siste utgaver av Scene, Speed og WOB) i 8,5X15 og jeg kan trygt slå fast at dette er namme hjul som vil passe bra på en Rocco. De lages også i 16". S2-Edition lages i 16 og 17" Men S1 er penest spør du meg).

 

Så det er bare å starte sparinga.....;)

 

Hilsen Andreas

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av de felgene som er avbilda på denne sida er S1-Edition det klart beste alternativet, spør du meg. Tør vedde på at bildet av TSW-felgen er avbildning av en 18"-felg, og den vil sannsynligvis se skikkelig stusselig ut i 15" eller 16" med "amputerte" eiker.

 

En tysk bekjent kjørte med helkromma S1-Edition på Polo 6N'en sin (har stått til salgs i to siste utgaver av Scene, Speed og WOB) i 8,5X15 og jeg kan trygt slå fast at dette er namme hjul som vil passe bra på en Rocco. De lages også i 16". S2-Edition lages i 16 og 17" Men S1 er penest spør du meg).

 

Så det er bare å starte sparinga.....;)

 

Hilsen Andreas

 

S1 edition er klart en favoritt, men fytti for en pris. For felg med sølv senter og krom kant. KR 4200,- pr. felg. Den felgen jeg ønsket, altså den som er avbildet KR 7400,- pr. felg. UAKTUELT, hakke penger :(

 

Den TSW felgen er jeg vel egentlig enig med dere i, passer ikke denne bilen.

 

Var hos Shariff idag, han skulle gi meg et knall tilbud på brock felg til meg. Og da mente han vist knall tilbud også sa han. Han kjente vist sjefen min godt. :) Får tilbudet i morra. 9X16 må vel valse da............. men, dæven å kult det hadde vært.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Schmidt split Scmidt split Schmidt split Scmidt split Schmidt split Scmidt split

Schmidt split Scmidt split Schmidt split Scmidt split Schmidt split Scmidt split

Schmidt split Scmidt split Schmidt split Scmidt split Schmidt split Scmidt split

Schmidt split Scmidt split Schmidt split Scmidt split Schmidt split Scmidt split

Schmidt split Scmidt split Schmidt split Scmidt split Schmidt split Scmidt split

Schmidt split Scmidt split Schmidt split Scmidt split Schmidt split Scmidt split

Schmidt split Scmidt split Schmidt split Scmidt split Schmidt split Scmidt split

Schmidt split Scmidt split Schmidt split Scmidt split Schmidt split Scmidt split

Schmidt split Scmidt split Schmidt split Scmidt split Schmidt split Scmidt split

Schmidt split Scmidt split Schmidt split Scmidt split Schmidt split Scmidt split

Schmidt split Scmidt split Schmidt split Scmidt split Schmidt split Scmidt split

Schmidt split Scmidt split Schmidt split Scmidt split Schmidt split Scmidt split

Schmidt split Scmidt split Schmidt split Scmidt split Schmidt split Scmidt split

Schmidt split Scmidt split Schmidt split Scmidt split Schmidt split Scmidt split

Schmidt split Scmidt split Schmidt split Scmidt split Schmidt split Scmidt split

Schmidt split Scmidt split Schmidt split Scmidt split Schmidt split Scmidt split

Schmidt Modern Line 16"

 

Modern-Line-3-tlg-16.jpg

:cool: Capiche? :cool:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som arild nevner så er schmidt både kul & tidløs! Samt den er i en prisklasse som også er relativt bra :)

 

S1 var utrolig lekker , men fytti for en pris også...........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Schmidt split Scmidt split Schmidt split Scmidt split Schmidt split Scmidt split

Schmidt split Scmidt split Schmidt split Scmidt split Schmidt split Scmidt split

Schmidt split Scmidt split Schmidt split Scmidt split Schmidt split Scmidt split

Schmidt split Scmidt split Schmidt split Scmidt split Schmidt split Scmidt split

Schmidt split Scmidt split Schmidt split Scmidt split Schmidt split Scmidt split

Schmidt split Scmidt split Schmidt split Scmidt split Schmidt split Scmidt split

Schmidt split Scmidt split Schmidt split Scmidt split Schmidt split Scmidt split

Schmidt split Scmidt split Schmidt split Scmidt split Schmidt split Scmidt split

Schmidt split Scmidt split Schmidt split Scmidt split Schmidt split Scmidt split

Schmidt split Scmidt split Schmidt split Scmidt split Schmidt split Scmidt split

Schmidt split Scmidt split Schmidt split Scmidt split Schmidt split Scmidt split

Schmidt split Scmidt split Schmidt split Scmidt split Schmidt split Scmidt split

Schmidt split Scmidt split Schmidt split Scmidt split Schmidt split Scmidt split

Schmidt split Scmidt split Schmidt split Scmidt split Schmidt split Scmidt split

Schmidt split Scmidt split Schmidt split Scmidt split Schmidt split Scmidt split

Schmidt split Scmidt split Schmidt split Scmidt split Schmidt split Scmidt split

 

:cool: Capiche? :cool:

 

Schmidt split, ehhhhhhh tja................. Går jo ann de også, men...................

Ekke så kul på bildet, men i virkeligheten så falt jeg får denne med en gang. :)

Brock B6 :)

b6_klein_1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men målet må vel være at bilen skal bli sånn som jeg vil.

Ikke som eiern vil...

 

:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men målet må vel være at bilen skal bli sånn som jeg vil.

Ikke som eiern vil...

 

:D

 

Ikke alltid eieren vet hva som er best... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke alltid eieren vet hva som er best... ;)

 

Hva er det dere sier???????? :confused: :confused:

 

"gjælum`s" folk ekke som andre folk. ;) hehe "gjælum`s" folk veit hva som er pent de. :D Ehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.................

 

Jeg syns nå Brock B6 var bedre jag da, men det er jo meg. :D

 

En annen ting er at 9x16 tørr jeg ikke å ha, redd for hjulbuene under valsing. Har jo byttet hjulbuene, og der er det jo sparklet opp ujevnhetene. Redd dette sprekker. F... også. må nok nøye meg med 8x16. :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er det dere sier???????? :confused: :confused:

 

"gjælum`s" folk ekke som andre folk. ;) hehe "gjælum`s" folk veit hva som er pent de. :D Ehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.................

 

Jeg syns nå Brock B6 var bedre jag da, men det er jo meg. :D

 

En annen ting er at 9x16 tørr jeg ikke å ha, redd for hjulbuene under valsing. Har jo byttet hjulbuene, og der er det jo sparklet opp ujevnhetene. Redd dette sprekker. F... også. må nok nøye meg med 8x16. :(

 

Men da er spørsmålet om Brockene lages i 8X16. De lages etter min viten i 7,5 og 9X16. Klart de ser namme ut i 9" (om de passer den gamle bilen er en annen sak, men der skal ikke jeg uttale meg. De som kjenner meg vet nok hva jeg vil si;)). Men sikkert er det i alle fall at du får fint lite kant når du går for 7,5".

 

Hadde jeg vært deg hadde jeg helt klart gått for noe a'la Tramont eller PLS Hockenheim i 8X14/8,5X14.

 

Tramont: ja : (disse kan du finne brukt): http://www.dietrich-tuning.de/articles.php?brand=Komplettr%E4der&car=Tramont&session=ee2a613ff5ff24971208b0a3d8d6eb61

 

PLS: http://www.gillet-felgen.de/felgen/hersteller/pls/hockenheim.html

 

Roccoen har så lav takprofil og kler virkelig litt mindre og breiere felger. Med 16" vil det fort se høyt ut, uansett om du kjører på 195/40-16 aldri så mye. Man kommer ikke unna at diameteren på felgen er kjeeeeeeeeeeeeeeeeeeempestor i forhold til størrelsen på karosseriet sett i profil (men om man er ute etter et "karikatur-look" så er det nettopp det man er ute etter......).

 

Hilsen Andreas (som ville funnet seg brukte Tramont og polert dem:tilber:

 

Forresten så er de ikke så dyre som nye heller

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe. Her er det mange meninger, og det er bra. men tror nok at jeg holder meg til min mening jeg. ;) For den er best. :D hahaha

 

Andreas: stemmer det at det blir 7,5x16 på de felga. Bare jeg som roter litt med hodet mitt. Har sett felgen i 7,5x16, og det stemmer at det blir liten kant, men likte felga allikevel.

 

Å jeg har ikke lyst på små hjul, syns egentlig det er fåtallet av biler som egentlig kler det. Samtidig så syns jeg at større enn 16" er for stort.

Angrer på at jeg ikke valset hjulbuene før lakkering. Da kunne jeg ha hatt 9x16.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe. Her er det mange meninger, og det er bra. men tror nok at jeg holder meg til min mening jeg. ;) For den er best. :D hahaha

 

Andreas: stemmer det at det blir 7,5x16 på de felga. Bare jeg som roter litt med hodet mitt. Har sett felgen i 7,5x16, og det stemmer at det blir liten kant, men likte felga allikevel.

 

Å jeg har ikke lyst på små hjul, syns egentlig det er fåtallet av biler som egentlig kler det. Samtidig så syns jeg at større enn 16" er for stort.

Angrer på at jeg ikke valset hjulbuene før lakkering. Da kunne jeg ha hatt 9x16.

 

Tror nok du skulle slitt med å få plass til og halvveis fornuftig utseende med 9X16 bare med valsing. Er nok redd for at løsningen måtte blitt Golf 1-hjulbuer.

 

Og forresten så er det jo bileieren selv som avgjør og veit best hva akkurat han liker på sin egen bil. Så kan vi andre stå og synse angående "hva jeg ville gjort om jeg hadde hatt en slik bil...." (som ca 98,7623% av de nevnte synserne aldri noen gang kommer til å skaffe seg allikevel).

 

Hilsen Andreas (som fremdeles ville gått for Tramont, "om jeg hadde eid en Einser-Rocco", noe som ikke kommer til å skje med det første; dessverre)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg hadde nok gått for 14"

Men så er jo det meg da :nana:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

. F... også. må nok nøye meg med 8x16. :(
Kikka mye etter 8x16" da jeg holdt på med Polo'n (i 2001).

Dimensjonen finnes knapt annet enn som split-felg, der du altså bestemmer bredde og innpress sjøl.

 

Unntaket er diverse Porsche-felger og originalfelger til enkelte andre bilmerker.

 

Men altså nye ettermarkeds one-piece-felger finnes knapt i 8x16"

 

Altså Schmidt split i 8x16" ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

WRD split 8,5x15”, ET 13 foran, ET 10 bak, 10mm spacers bak

Senka 13cm

Modda skjermkanter

 

attachment.php?s=&postid=197509

 

attachment.php?s=&postid=198127

 

Foto: undertegnede :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener Porsche eller Merce passer fint..

 

S2300010.jpg

307.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begge bila over har trolig 7x16" foran og 8x16" bak og Dunlop 195/40 rund baut.

 

Den nederste har helt klart mer senkevennlig innpress en den øverste

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og slik går'e hvis du har for kjip dimensjon :cool:

 

scirocco-ongelukje.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og slik går'e hvis du har for kjip dimensjon :cool:

 

Eller hvis du monterer Vr6 motor og svinger veldig krapt:D

Kult eksosanlegg på den Rocco`en : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

WRD split 8,5x15”, ET 13 foran, ET 10 bak, 10mm spacers bak

Senka 13cm

Modda skjermkanter

 

attachment.php?s=&postid=197509

 

attachment.php?s=&postid=198127

 

Foto: undertegnede :o

 

Har du no bedre bilde av disse felgene??

Og de baklampene, er hvor får jeg sånne hen??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.