Anbefalte innlegg

Hvor trygt er det å handle på Ebay? :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor trygt er det å handle på Ebay? :D

Jeg har kun gode erfaringer med ebay...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo akkurat som å handle på hvilken som helst annonse.. Spørs jo hvem du handler med. Ebay har jo ett fint rating-system, så man kan sjekke hva slags omtaler selger og kjøper har hatt fra tidligere auksjoner.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står en artikel i siste speed eller vw scene om dette, det er mye svindel men kansje ikke så mye i forhold til at det er 125 millioner brukere

 

Jeg har ca 10 auksjoner jeg ikke har fått varene på

 

martin

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står en artikel i siste speed eller vw scene om dette, det er mye svindel men kansje ikke så mye i forhold til at det er 125 millioner brukere

 

Jeg har ca 10 auksjoner jeg ikke har fått varene på

 

martin

Hvordan gikk det med pengene?

 

Har også hørt ganske mye rart som PayPal, men det er vel stort sett det som brukes av de som selger der?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ble jo betalt, sendt kontanter eller via bank. Må kansje nevnes at jeg har genomført over 200 handler på ebay tyskland

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan gikk det med pengene?

 

Har også hørt ganske mye rart som PayPal, men det er vel stort sett det som brukes av de som selger der?

 

 

PayPal skal jo forsikre deg at selgeren ikke skal kunne spore opp sensetiv informasjon. Som kortnummer og koder..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ble jo betalt, sendt kontanter eller via bank. Må kansje nevnes at jeg har genomført over 200 handler på ebay tyskland

 

 

Så du har bare positive erfaringer asså?!

 

Hvordan er det avgifter på varer man kjøper?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så du har bare positive erfaringer asså?!

 

Hvordan er det avgifter på varer man kjøper?

 

 

Det er vel ikke avgifter på kjøp men den som selger må betale, kall det gjerne annonse kostnader

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

PayPal skal jo forsikre deg at selgeren ikke skal kunne spore opp sensetiv informasjon. Som kortnummer og koder..

PayPal lagerer informasjon om kjøp, kortnr, transaksjoner, utløpsdato etc. i flere år etter du sletter kontoen din. Det strider faktisk mot norsk lov.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

PayPal lagerer informasjon om kjøp, kortnr, transaksjoner, utløpsdato etc. i flere år etter du sletter kontoen din. Det strider faktisk mot norsk lov.

 

Javel, og norsk lov er referansen for gode lover?

 

Jeg er superfornøyd med paypal som betalings-tjenste. De tar minimalt med gebyrer, og tilbyr en veldig god sikkerhet for både kjøper og selger.

 

Jeg har gode erfaringer fra Ebay med unntak av en gang hvor paypal redda meg fra å sitte igjen med skjegget i postkassa.

Var en som jeg betalte, via paypal, og hørte aldri mere fra han.

Han hadde også begynt å få mange andre klager fra samme periode som mitt kjøp på ebay-rating systemet. Jeg sendte mail til paypal, complaint.

Gikk en knapp måned, så fikk jeg svar at dem hadde sjekka opp det, og funnet fyren "skyldig". Sikkert fått flere klager.

Da rett å slett førte dem pengene jeg hadde betalt til kisen rett tilbake på min konto...

Jeg nøler ikke med å kjøpe ting på ebay og betale med paypal.

Men, greit å holde øyene åpne for ting som er for godt for å være sant. De er somregel det. Du kjøper ikke en tusenlapp for en hundrings.

 

Mvh Morten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Javel, og norsk lov er referansen for gode lover?

 

Jeg er superfornøyd med paypal som betalings-tjenste. De tar minimalt med gebyrer, og tilbyr en veldig god sikkerhet for både kjøper og selger.

 

Jeg har gode erfaringer fra Ebay med unntak av en gang hvor paypal redda meg fra å sitte igjen med skjegget i postkassa.

Var en som jeg betalte, via paypal, og hørte aldri mere fra han.

Han hadde også begynt å få mange andre klager fra samme periode som mitt kjøp på ebay-rating systemet. Jeg sendte mail til paypal, complaint.

Gikk en knapp måned, så fikk jeg svar at dem hadde sjekka opp det, og funnet fyren "skyldig". Sikkert fått flere klager.

Da rett å slett førte dem pengene jeg hadde betalt til kisen rett tilbake på min konto...

Jeg nøler ikke med å kjøpe ting på ebay og betale med paypal.

Men, greit å holde øyene åpne for ting som er for godt for å være sant. De er somregel det. Du kjøper ikke en tusenlapp for en hundrings.

 

Mvh Morten.

Men det gjør de kun dersom du klager innen 30 dager etter transaksjonen....

Jeg klagde noen dager for sent og ble da henvist til 30 dagers regelen og fikk nada hjelp fra de....

tok meg 4 mnd å få selger til å refundere

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samboeren min har kjøpt en chip (cosworth...) og en tial BOV via ebay, men fra to forskjellige leverandører.

 

Chipen tok det laaaaang tid før han fikk, en fra england som solgte... Måtte purre på den flere ganger, men fikk den tilslutt.

 

Ventilen kom så og si nesten med en gang, levert fra USA. Han hadde blitt trukket dobbelt da han betalte, men pengene ble overført tilbake med en gang. Det firmaet var også flinke til å følge opp, sendte mail etter en liten stund om han hadde mottat varen og sånn.

 

Så sånn som her til lands det, det kommer nok helt an på hvem man handler med!

 

(og... det skal heller ikke være toll(tull...) på bildeler, men ventilen måtte'n betale toll for!)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.