Gruppekjøp nr 3: TDI-dysespisser Fratelli Bosio + monteringstips post 14

Anbefalte innlegg

EDIT: Gruppekjøpet er avsluttet.

Ytterligere bestillinger gjøres direkte hos Ecconor som har det norske agenturet fra fabrikken Fratelli Bosio. (Kontakinformasjon til Ecconor, klikk her) Firmaet driver forøvrig med motoroverhalingsdeler til motorverksteder og firmaer.

Klubbmedlemmer kan handle hos firmaet til fordelaktige priser via gruppekjøp. Prisen er satt ned, det innebærer at enkeltvis bestillinger fra Ecconor bare noen få tiere dyrere nå enn da vi kjørte gruppekjøpet. EDIT SLUTT.

 

 

 

Betingelsene er fortsatt gode:

- mye rimeligere enn å bestille enkeltvis fra USA med moms og frakt

- rimeligere enn det første gruppekjøpet fra USA

- prisene er inkl full moms til Norge, så her kommer det ingen ekstra regning i ettertid

- kort leveringstid - PP520 og PP764 er på lager- jeg henter straks vi har 6 kjøpere, andre typer 1-2 uker fra bestilling skjer.

 

Powerplus 520 og 764:

4 stk kr 1960,- brevsending (2.075,- inkl pakkeporto)

5 stk kr 2.450,- brevsending (2.565,- inkl pakkeporto)

 

Jeg anbefaler at vi bruker pakke videre til deg pga forsikring, de som vil kan ta brev på eget ansvar.

Alternativt kan du hente hjemme hos meg eller i Oslo sentrum.

 

Tror dette er de mest aktuelle:

PP520 - 1,9tdi

PP764 - 1,9tdi og 2,5 tdi R5 115 og 140 hk

 

Lager eget gruppekjøp på V6 tdi dyser og PP764 stage2 straks disse er testet i Norge.

 

Detaljerte diskusjoner om hvilke spisser som passer til hva ligger i den første gruppekjøpstråden:

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=163614

 

Noen argumenter for å handle Norsk og ikke fra USA:

- billigere enn fra USA siden oppgitte priser er inkl moms, her kommer ikke noe tillegg en måned etterpå

- USA priser kan bli litt rimeligere dersom avdender forfalsker verdien for å redusere momsen (med de risiki det er for å bli tatt og for å få lav erstatning ved tap av forsendelsen)

- Vi bidrar til at et norsk firma befester seg seg som et enklere alternativ enn netthandel fra USA

- Jeg betaler ikke noe forskudd, men betaler først når jeg får spissene overlevert. Vi reduserer derfor risikoen ved netthandel og forhåndsbetaling til et firma på motsatt side av jorda.

 

Påmelding ved PM til meg, du får PM tilbake med betalingsinfo og bekreftelse. Pengene må være meg ihende før jeg henter ut varene.

 

Edit: Ser ut som om det ikke er noen som trenger på slutten av året. Opprinnelig dato for bestilling er derfor fjernet. Ved ønske om å kjøpe, send meg PM. Dysespissene sendes ut etter få dager, uavhengig av hvor mange andre som blir med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan anbefale å handle via Steiner istedenfor fra USA. Har selv bestilt dysespisser fra Kermati, betalt via Paypal 6.okober og har enda ikke sett noe til varene. Kermati svarer nå heller ikke på e-post, ser i ettertid at de har mange negative tilbakemeldinger på nettet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags pris på dysespisser til 1.6 GTD?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes dette å oppdrive til 1,2tdi? (Lupo 3L motoren). Min har gått 390.000km på de originale, og det hadde sikkert ikke vært feil å bytte de ut i nye.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan anbefale å handle via Steiner istedenfor fra USA. Har selv bestilt dysespisser fra Kermati, betalt via Paypal 6.okober og har enda ikke sett noe til varene. Kermati svarer nå heller ikke på e-post, ser i ettertid at de har mange negative tilbakemeldinger på nettet.

 

Det gikk jo greit fra Kerma på det første gruppekjøpet. Men Kerma er kjent for variabel leveringstid og noe ustabilitet. Så jeg mener også at gruppekjøpet her er enklere, raskere, sikrere og ikke dårligere pris.

 

Hva slags pris på dysespisser til 1.6 GTD?

 

Prisen var 650,- på forrige gruppekjøp, med null fortjeneste til firmaet. Vil tippe vi kan få 4 slike spisser for rundt 750-800 ved gruppekjøp inkl brevporto hjem til deg. Si fra om du vil ha.

 

Finnes dette å oppdrive til 1,2tdi? (Lupo 3L motoren). Min har gått 390.000km på de originale, og det hadde sikkert ikke vært feil å bytte de ut i nye.

Definitivt ikke feil å bytte på slik kmstand. Jeg kjenner ikke denne motoren og vet ikke hvilken type spisser det er.

Jeg blir overrasket dersom det ikke er mulig å få tak i slike, fabrikken produserer tusenvis av ulike spisser. Men jeg vet ikke hvor kurrante de er, om de finnes på lager, pris, om de er like kurrante å skifte, etc. Hvis du vil at jeg skal sjekke så oppgi årsmodell og fullstendig modellbetegnelse på bilen. Mulig andre som vet om dette er helt vanlige tdi spisser (trolig med helt annet spraybilde enn 1,9 og 2,5)eller om det er CR, PD eller annen "fanteri" ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke kerma jeg handlet av første gangen.. fikk samme pris hos boraparts(bare at aaron leverer varene og ikke vil ha penger før dysene er på lager)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke kerma jeg handlet av første gangen.. fikk samme pris hos boraparts(bare at aaron leverer varene og ikke vil ha penger før dysene er på lager)

 

OK, da har jeg misforstått, trodde det ble handlet hos Kerma. :o Men takk for oppklaringen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tilbudet som nevnt nederst i første post, altså at gruppekjøpet ekspederes fortløpende og at det holder med EN kjøper, gjelder ut 2009.

 

Etter dette tar man selv kontakt med Ecconor og gir litt mer for dem, men fortsatt konkuransedyktig i forhold til USA.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er nok besvart før i tidligere gruppekjøptråder, men det var overveldene mye å søke seg igjennom..

Jeg har en R5 AAT 115hk, har ikke chip og har heller ingen planer om å chippe. Tenker kun å skifte ut dysene pga slitasje.

Går det allikevel bra med PP764 eller bør jeg gå for PP520? Bilen blir sjelden eller aldri kjørt særlig hardt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går for PP764 like gjerne.. De gir litt mere effektøkning.. Og du trenger ikke å chippe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke dyser er det til min motor? 04 A4 1.9tdi 131hk. Er ikke sikker på hvilke motorkode det er på denne motoren siden bilen er såpass ny at jeg ikke har hatt tid til å oppdatere meg på denne modellen.

 

Og er det noe effektøkning av å bytte dyser på min motor? Kan også nevne at den er chippet av OCT-Tuning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke dyser er det til min motor? 04 A4 1.9tdi 131hk. Er ikke sikker på hvilke motorkode det er på denne motoren siden bilen er såpass ny at jeg ikke har hatt tid til å oppdatere meg på denne modellen.

 

Og er det noe effektøkning av å bytte dyser på min motor? Kan også nevne at den er chippet av OCT-Tuning.

 

du har PD motor så disse er ikke til din bil.. PD dyser koster ALT for mye desverre..

 

Turbo er neste steg for deg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var som faen..Hadde håpet på en liten ekstra julegave til meg selv der men.. Send meg gjerne en PM med tips til hvor jeg kan lese opp litt på den motortypen jeg har.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er fortsatt mulig å handle til gruppekjøpspris som angitt i første post, kort leveringstid da spissene er i Norge.

 

Tips ifm monteringen:

 

Følg denne bruksanvisningen: http://pics.tdiclub.com/pdf/injector_install_howto.pdf

Jeg vil understreke følgende:

- RENSLIGHET.

- la spissene ligge tørt og innpakket i orginalpakke inntil du monterer dem, de ødelegges i løpet av timer/dager i friluft

- som det står i bruksanvinsningen, ikke vær fristet til å ta ut nålen

- du må bruke skrustikke

- tørk godt av spissene før du skrur av mutteren, slik at det ikke renner skitten væske ned i innmaten

- når du løsner mutteren, blås bort soten som løsner for å unngå at du søler den ned i innmaten

- ikke undervurder behovet for å rense mutteren innvendig (ellers blir strammingen feil når hard sot bankes i stykker under drift og spissene løsner, og pisser, og gir alt for mye diesel, og overopphetes og ødelegges - har sett eksempel selv)

- mutteren skal strammes godt men ikke særlig mye mer enn det som står i linken (selv putter jeg på 10 grader fordi jeg tror det er lurt, men kan ikke garantere at dette egentlig er lurt så den enkelte må selv vurdere)

- vanligvis skal skivene under hele injektoren (mot toppen) skiftes når man har ut injektoren. Jeg glemte å innkalkulere slike og bestille dem. Det går vanligvis helt greit å bruke opp igjen skivene, bare de børstes rene for sot med en stålbørste. Alternativt kan de kjøpes hos Møller eller et elektrodieselverksted, disse følger også med i slipesettene man kjøper ved topplokksoverhaling.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte eg sku gje litt feedback på dysene mine:) Bestilte pp764 Stage 2 dyser og er MEGET fornøgd, var redd desse dysene kom til og legge igjenn litt sot under pådrag, men viste seg å fungere veldig pra! gleder meg til å mappe om bilen med desse dysene for å sjå kva eg kan dra ut av motoren med ny cooler og turbo:D Montert på to 5'er a6'er og begge fekk "eit spark i ræva" ;) Ingen tvil om at desse kjem til og erstatte originale PP764 heilt..

 

Obs! fungerte også bra med originalt oppsett av turbo og ic, (rauk litt først men d viste seg at han kjøyrte med alt for lavt turbotrykk, 0,5bar skal vere 1 bar)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte eg sku gje litt feedback på dysene mine:) Bestilte pp764 Stage 2 dyser og er MEGET fornøgd, var redd desse dysene kom til og legge igjenn litt sot under pådrag, men viste seg å fungere veldig pra! gleder meg til å mappe om bilen med desse dysene for å sjå kva eg kan dra ut av motoren med ny cooler og turbo:D Montert på to 5'er a6'er og begge fekk "eit spark i ræva" ;) Ingen tvil om at desse kjem til og erstatte originale PP764 heilt..

 

Obs! fungerte også bra med originalt oppsett av turbo og ic, (rauk litt først men d viste seg at han kjøyrte med alt for lavt turbotrykk, 0,5bar skal vere 1 bar)

 

Meget interessant at disse PP764 Stage 2 også fungerer bra i orginal-motor, det er jo svært positive nyheter : rock :

 

Så den går ikke i nødmodus ved hardt pådrag i 3 eller 4 gir?

 

Btw: Hvordan "kjører man med for lavt turbotrykk"? Montert noen regulerbar anordning som forberedelse på ytterligere modifiseringer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikkje som eg har opplevd enda, men dei som går i nødmodus kan ha samanheng at vist du kjøyre originaltrykk (1bar) og setter i dysene med originalt oppsett kjem ladetrykket til å øke, dermed nødmodus. den eine bilen var chippa så den har ikkje nødmodus for overtrykk og lada godt over eit bar, min lada 0.78 før og no i overkant av 1 bar som ligg innafor grensa.

 

Lekasje på ein slange som styrer trykk ne til wg fra motor va grunnen til at den eine lada så dårlig, men kan også vere at wg fjøyra og er begynt å bli dårlig.. vurderer og bygge om den eg har når eg skifter turbo for og få ein eg enklare kan manipulere.

 

No veit eg ikkje korleis vanlege pp dysene fungerer opp mot desse motorane, mulig dei fungerer beire som ein original oppgradering. ein merker foreksempel me stage 2 at turbo ikkje greier levere meir over 3000rpm, da synker ladetrykket igjenn. Røykmessig og bruksmessig syns eg dysene var veldig greie og ha me å gjere. For optimalt utbytte av desse vil ein større turbo og ein mapping av bilen fungere best.

 

Ei grei løysing til dei som vil ha muligheita for å trimme/bygge vidare. Kjøyrte 0.5 på langkjøyring med desse og:D nice!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det en grei prosess å bytte dysene og eller Thomas?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp! følg anvisninga som ligg i tidligare gruppekjøp, Steinar pleie legge link til den da du får kollinr, so e det ganske enkelt. Einaste eg kan tilføre som triks på å få laus dysene er å bruke mutteren på eit av dyserøra for å vri laus dysene etter ein har løyst dysefesta(eg hadde ekstra so eg brukte kun mutter). So skrudde eg den fast og vrei slik at dysa løsna, og brukte kanten på mutteren til og legge under eit lite brekkjern mens ein brukar fastnøkkelen på mutteren til å vri den att og fram. Ellers står det meste i arbeids beskrivelsen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får plass til en fastnøkkel på dysestammekroppen og kan på den måten rotere dysestammen frem og tilbake men du drar den oppover, pleier å komme da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du forresten pris på, Race 783 Pumpe Duse "Race" nozzles.

ser på kerma tdi og mail fra di, at det ekke bare bare å installere disse på PD motor.

at som di skriver "You would still need to have a qualified technician install the nozzles in your injectors.... this is a special skill, so only a few Fuel Shop technicians can perform this job"

å hvem gjør dette i lille norge?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg monterte PP764 spissene på min ALH 90hk TDI i Caddyn.. Den ble MYE kvikkere, og morsommere å kjøre. Skjer faktisk noe når man gir gass nå.. Soter ingenting under pådrag what so ever.. Har også renset innsug og fjernet EGR..

Men nå må jeg bytte clutch, for den holder ikke igjen lengre :o Etter det blir det chip tilhørende dysene... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du forresten pris på, Race 783 Pumpe Duse "Race" nozzles.

ser på kerma tdi og mail fra di, at det ekke bare bare å installere disse på PD motor.

at som di skriver "You would still need to have a qualified technician install the nozzles in your injectors.... this is a special skill, so only a few Fuel Shop technicians can perform this job"

å hvem gjør dette i lille norge?

 

Jeg kjenner ikke til hva slike koster eller hvem som har kompetanse til å montere noe slikt. Dersom du vil ha tak i et sett så se linken til Anders hos Ecconor i første post i denne tråden. Ta i såfall direkte kontakt med dem og hør om de også skaffer slike spisser. Så langt har de kun hatt de tradisjonelle tdi-spissene.

 

Jeg monterte PP764 spissene på min ALH 90hk TDI i Caddyn.. Den ble MYE kvikkere, og morsommere å kjøre. Skjer faktisk noe når man gir gass nå.. Soter ingenting under pådrag what so ever.. Har også renset innsug og fjernet EGR..

: rock :: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

gammel tråd. Men hvordan fungerer PP764 dysene på en V6? kan ikkje så nokke erfaringer her?

Lyst å prøve nye dyse spisser på min AKE om det er noe for seg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

V6 dysene er forskjellig fra R4 og R5 så de passer ikke

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.