'92 S4 AAN (2.2t) fusker ved oppstart.

Anbefalte innlegg

Når jeg starter bilen, dvs. nesten uansett hvis den er kald, jukser den på en sylinder. Problemet er at jeg ikke rekker å kjøre injektortesten før den går rent igjen, så jeg får ikke bestemt om det er én spesiell sylinder, men tror nok det er det.

Bilen drar bra, og det er ikke fukt i 'pluggkammeret'.

Jeg har ikke tatt ut pluggene, selv om det nok er det mest logiske stedet å begynne..

Noen andre forslag før jeg setter igang?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dyser.. dyserens. Kjøp en flaske på møller, det stoffet de har er supert. Det kan også være en dyse som begynner å bli dårlig, men da skulle du nesten hatt ujevn tomgang og på mellomgass også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan være en dyse som står og drypper litt, vært borti det en gang, eller om du har en plugg som ikke henger helt med før den blir kald.

 

to ting du kan prøve er

 

skifte plugger, sikkert ikke skadelig like vell.

 

skru ut plugene etter en natt sett så et sonden fra et co aperat nedi hulet til pluggen og om det er en dyse da som lekker så slår den ut på høy hc, (mener det var hc som slo ut)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tips, skal sjekke det med lekkende dyser!

(Pluggene var nye ved 180', så de bør holde en stund til, dessuten konker de vel gjerne 'helt' og i hvertfall fusker under belastning?? Skal se på dem i hvertfall! Bil varm=alt normalt.)

Vil dyserens kunne sørge for at en lekkende dyse blir tett igjen?

Det typiske var jo seff. at bilen startet som ingenting i går.. Hehe!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøv med dyserens er jo værd forsøket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Æsj.. Ser ut som dette var mer alvorlig, gitt..

Status:

RS2-manifold med sprekker.

Kjølevann forsvinner.

Problem:

Ved oppstart kommer det faktisk vann UT av sprekkene i manifolden, (ved nr. 3) men jeg er ikke kar om å se om vannet kommer ut ved bolten til nr. 3, eller om det kommer innenfra i toppen! Siden motoren heller den veien er jeg vel dessverre mest troendes til det siste alternativet, da jeg ikke har hatt løs boltene til manifolden og motoren fusker noen øyeblikk ved oppstart pga. fuktigheten. Jeg har sørget for at det ikke blir noe trykk på systemet ved å legge en ledning mellom korken og lokket på ekspansjonstanken, men det var allikevel vann der når jeg startet i morges..

er det mulig å se hvor det lekker ved å 'bare' ta av manifolden, eller må jeg pelle av hele toppen? Dette ser ut som en drittjobb jeg ikke har lyst til å gjøre nå, i hvertfall!! : bråk :

Er det vanlig at toppene kan sprekke såpass at det kommer vann inn i eksosutløpet? Jeg mistet vannet (ca. 5 liter) idét jeg kjørte opp bakken hjemme for noen uker siden, (tempføler-'skjøten' i bakkant av motoren brakk tvert av) uten at motoren ble spesielt varm av den grunn. Kan den allikevel ha tatt skade av det lille uhellet??

Ser også at Bentley'en sier at 'topper med sprekker opptil 0.5mm og som ikke går lenger opp enn 2 gjenger på pluggen kan brukes, så dette må vel være et kjent problem? Noen som har opplevd dette??

Skal se om jeg kan se vann samle seg på manifolden etter en dags stilelstand, og HÅPER at det er lekkasje ut av bolthullet!!!!

Må man forresten ta av kamakslene for å løsne toppen? Ser en S2-topp til salgs her som har disse på plass..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som helst med erfaring/tips?

Er ganske dritt lei nå, gitt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.