Anbefalte innlegg

Jeg har mistet en god del pigger i piggdekkene. Er det noen som vet om det er dekkforhandlere i Bergen som driver med "repigging", setter nye pigger i dekkene? Er det forhandlere som driver med slikt i det hele tatt?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville kjøpt nye piggdekk, eventuelt piggfrie hvis de forsvinner så fort. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har fått høre at dette ikke gjøres. Hullene er slappe etter at piggene har falt ut første gang, og at det derfor ikke er noe vits i å sette inn nye. De detter visst ut igjen ganske fort.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fullt mulig å repigge, det blir ganske bra også, men da må de nye piggene limes siden hullene, som det nevnes er blitt større og gjerne har endel rifter og sår.

 

Det er mye jobb, og jeg tror jeg heller ville kjøpt meg nye hakka7 om du skulle sette bort repigginga.

 

Tar endel tid, pluss at piggen koster rundt en krone stykk. Så det er lite å spare.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar spørsmålet her siden temaet allerede er oppe. Noen som vet om det er mulig å få skutt inn flere og lenger pigger noe sted. F eks i et piggfritt dekk, eller i et gate dekk ala hakka 7. Jeg er interresert i dette da det ikke er mulig å få tak i ispigg i 185/55-15. DVS jeg trenger et lavprofil vinterdekk for bruk på isbane. Og har ikke mulighet for mindre felg pga bremsene, eller større dekk pga klaring til skjermer og hjulhus.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville kjøpt nye piggdekk, eventuelt piggfrie hvis de forsvinner så fort. :)

 

Blir dyrt å kjøpe nye piggdekk hvert år...: smil :

 

-Men som Andreas tar opp over så har jeg hørt noen rykter om at det går an å "skyte" inn nye pigger, men da andre plasser på slitebanen, ikke i de gamle hullene der de gamle piggene satt,,,,

Har ingen anelse om det er noen som gjør dette, eller om det er anbefalelsesverdig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakk med nordisk dekk import i åsane. Veit dei pigger ein del personbil dekk. Men er jo ikkje sikker

om det gjelt brukte dekk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette bør da ikke være så vanskelig vel! Husker når jeg var liten, morfaren min mumlet noe om "god som ny" og skjøt pigger inn i opel kadetten sine sletne sommerdekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å kunne pigge opp dekk, må det være et område i knastene som ikke har seiping.

I tillegg må det være greit med mønster.

 

Før var det ofte mindre seipinger, og dermed enklere å pigge opp igjen. Jeg fikk pigga opp igjen noen dekk for 8-9 år siden, det holdt i noen mnd, så var alle piggene ute igjen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen måneder er vel nett like lenge som vinteren varer, det :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen måneder er vel nett like lenge som vinteren varer, det :D

 

Betyr vel mye hvor i landet vi snakker om selvfølgelig ;)

her har jeg vinterhjul på fra oktober til april ca. Men de holdt i ca 3 mnd de som jeg fikk pigget opp igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er sant. Jeg tenker jo såklart at alle her i verden bor i Bergen :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Betyr vel mye hvor i landet vi snakker om selvfølgelig ;)

her har jeg vinterhjul på fra oktober til april ca. Men de holdt i ca 3 mnd de som jeg fikk pigget opp igjen.

 

Det viktige er om jeg repigger dekka at de holder en dag på isbanekjøring på Gol.

Synes egentlig Hakka 4 piggdekkene mine fungerer greit til vanlig kjøring selv med ca 50% av piggene borte, men skulle gjerne hatt litt mer bitt til isbanekjøring,,,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og så er det ikke akkurat alle som har så mye mønster når de er nye heller vel?

 

Nei, sjekket dekkene mine. 9mm i det ene settet og 8,5mm i det andre:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.