10vt femmer - 034 Solid lifter bucket til mekaniske løftere

Anbefalte innlegg

Hei, grunnet feilkjøp av disse så har ikke jeg noen bruk for de. Noen andre med 10vt motor som skulle ha oppgradert litt i toppen sin?

 

Er som sagt 10 stykker med 5mm lash caps til mekaniske løftere, dvs. ikke hydrauliske!

 

Pris: 1.200kr

 

35mmSolidLiftera.jpg

 

35mmSolidLifterb.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opp igjen, ingen som skal trimme femmer? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opp igjen, ser flere som driver og trimmer go'motoren, da er dette fine saker å putte i toppen :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en mekanisk topp til overs fra 2,1 om noen skulle trenge det også, så kan man få en fin pakke her altså! :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan hende jeg spør litt dumt her nå men hvordan ser man forskjell på om man har mekaniske eller hydrauliske?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glemte helt å få med pris her, vil kun ha igjen kostprisen som var 1400 den gangen.

 

Kan hende jeg spør litt dumt her nå men hvordan ser man forskjell på om man har mekaniske eller hydrauliske?

 

Det jeg lærte meg den gangen var at hvis du har en ring på midten og et lite hull i siden på løfteren så er den hydraulisk, ref. bilde. er den mekanisk så er løfteren en helt ren "kopp"

 

LightLifter1.jpg

LightLifter2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

opp igjen, mange som bygger motor nå i vinter :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opp, ingen som skal overhale motoren og vil ha skikkelige løftere? Her er det potensiale til turtall forbi originale sperra :)

 

Dette koster nå 2200 kr med dagens kurs ifra 034 så det er nesten halv pris!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vil ha? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som driver med 10vt-trim og mekanisk topp?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som driver med 10vt-trim og mekanisk topp?

 

kunne vært artig, men du selger bare ventilkoppene? usikker hvordan disse vil passe på min KU topp? har MC blokk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja forsåvidt. Følger også med de 5mm lash caps så du kan velge å bruke std. ventiler.

Hva mer trenger du?

Terje Tintin Tinnion sitter på både komplette topper og deler så han kan sikkert være behjelpelig med det du måtte trenge.

 

Opprinnelig hadde jeg planer om å bruke disse i en KG-topp ihvertfall, men såvidt det jeg er kjent med så passer de til alle topper som er mekaniske, disse er ikke brukt som sagt så foten er laget ekstra lang, slik at du kan maskinere de ned til å ha korrekt klaring med det du har planer om å bruke. Løfterne er av standard 35mm diameter om du vil ta ut en og måle

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passer rett i en KU-topp, samt de aller fleste mek/hydr topper med 35mm løftere. Merk dog at lash caps maskineres til riktig tykkelse (ref. kam/topp) da denne erstatter shims som vanligvis brukes sammen med mek. løftere ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passer rett i en KU-topp, samt de aller fleste mek/hydr topper med 35mm løftere. Merk dog at lash caps maskineres til riktig tykkelse (ref. kam/topp) da denne erstatter shims som vanligvis brukes sammen med mek. løftere ;)

 

Ok. er slik de funker ja! for den shimsinga er ein treg jobb siden det fort er forskjeller hele veien! skal det stå på toppen hvor mange milimeter de skal maskineres?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja forsåvidt. Følger også med de 5mm lash caps så du kan velge å bruke std. ventiler.

Hva mer trenger du?

Terje Tintin Tinnion sitter på både komplette topper og deler så han kan sikkert være behjelpelig med det du måtte trenge.

 

Opprinnelig hadde jeg planer om å bruke disse i en KG-topp ihvertfall, men såvidt det jeg er kjent med så passer de til alle topper som er mekaniske, disse er ikke brukt som sagt så foten er laget ekstra lang, slik at du kan maskinere de ned til å ha korrekt klaring med det du har planer om å bruke. Løfterne er av standard 35mm diameter om du vil ta ut en og måle

ja men tenkte på om du hadde en kam som kunne passe bra til dette? min KU kam er ikke optimal sammen med turbo!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. er slik de funker ja! for den shimsinga er ein treg jobb siden det fort er forskjeller hele veien! skal det stå på toppen hvor mange milimeter de skal maskineres?

 

Dette er det 034 skriver på sine sider:

Intake lifters should be machined to .008" and exhaust should be .012" + or - .001"

 

ja men tenkte på om du hadde en kam som kunne passe bra til dette? min KU kam er ikke optimal sammen med turbo!

 

Jeg har ingen men har du hørt med Velox Motor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er det 034 skriver på sine sider:

Intake lifters should be machined to .008" and exhaust should be .012" + or - .001"

 

 

 

Jeg har ingen men har du hørt med Velox Motor?

 

Har du disse endå? Vet du vekt og tykkelse på de? Jeg har 35mm eksos og 40mm innsug, så vet ikke om det passer???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De ligger her de.

Har dessverre ingen vekt som måler gram i nærheten men de er oppgitt til å veie 1/3 av vekten til en hydraulisk løfter og den har standard 35mm diameter.

 

Tja, jeg husker ikke lengden på org. ventilene men det følger med slike lash caps som du maskinerer ned til å få korrekt høyde.

Om du snakker om diameteren på selve ventilen så er org.målene ihvertfall 38mm på innsug og 33.3mm ihvertfall

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De ligger her de, prisen er det ikke noe å si på da 034 har priset seg oppover siden jeg kjøpte disse. Ingen som trenger nye løftere til den mekaniske toppen sin?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På tide å komme på topp

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opp, kan taes med opp til Vålertreffet, må ha beskjed innen 29.mai

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opp, kan taes med til Rudskogen neste helg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opp igjen, høsten er her og folk skal bygge bytte motor. Nypris ifra 034 er 2190 kr med dagens kurs FØR frakt og moms, jeg skal ha 1200 for alle 10 med shims.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.