Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vurderer å kjøpe meg 4x16" VW Denver som vinterjul, men sto ikke ET i annonsen(Trur jeg) her er det det som stod i annonsen:

Continental ContiVikingContact 3 Piggfrie 205/50 R16 87Q RADIAL

Mønsterdybde ca 9-9,5mm

 

så lurte på om noen viste hva ET er på disse felgene ? og om dette er bra dekk ?(er vell egentlig piggdekk fanatiker)men kan vell prøve piggfritt også :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg fant ingen ting når eg søkte på google på 16", men finner mye på 17".. Her er vertfall eit bilde fra vortex på et51 på 7.5x17..

DSC04674.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk frank, satt også å Googla istad å fant og bare 17" ET, så får satse på at noen her vet :) noen som vet hvordan det blir å gå fra 6.5x16 ET 38 og til 7.5x16" ET 51 vist det er samme specc. om de FRT sikter til ? er dette noe og anbefale ? ta til hensyn at dette er til en bil som blir kjørt ganske ofte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

wheelimage.php?tyrediameter=621.4&tyrewi

Her er forskjellen på 6.5x16 et38 mot 7.5x16 et51, ser at felgene kommer like langt ut mot hjul buen, men at et51 går lenge inn mot demper.. Med en 25mm spacer så vill du få samme bygging mot demper som ved et38, men du vill få 1" meir poke mot hjulbue, la ved eit bilde på det også: ja :

wheelimage.php?tyrediameter=621.4&tyrewi

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såg å at dekkene fekk jo rimlig gode karakterer på tester på nettet, så det må jo være good, var ny pris på rundt 1500: ja : Det er en del meir en eg betalte i fjor for mine vinter dekk, men de var boss men eg hadde ikke meir penger der og da:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk Frank, må se om jeg klarer og skjønne noe av dette :P

de jeg fant kostet 3495,- ink. dekk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey, for å gjøre dette enkelt siden jeg er jævlig trøtt å ganske så blank ang. alt dette, det du sier er at vist jeg skal ha de felgene så må jeg ha 25mm spacer ?

men blir de da å ta i hjulbuen eller andre ting når jeg svinger ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med 25mm spacer får du samme klaring i bakkant som du har med 6.5 med et38. Men du kan evt se bak dine 6.5 et38 og se om det er god klaring til demper o.l. viss det så kan du kansje gå ned i en 20mm spacer, kansje 15mm, men det må du se selv da eg ikke har eller har hatt mk4:) Men du får vertfall 2.5mm minde poke og 2.5mm mer bygging mot demper med en 20mm spacer i forhold til 25mm.. 5mm mindre poke og 5mm mer bygging mot demper med 15mm spacer: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er nok vinterdekk fra en Polo Cross, de har ET38 og er 6,5x16.

Denver i 17" er laget for Golf 5/6 og har annen boltsirkel og høyere innpress.

 

Skal dette på en Golf 4? Isåfall er jo dekkdimensjonen feil, det bør være 55-profil. Mulig Loadindex er for lav også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk andreas, ja de skal på en Golf 4, ifølge annonsenhar de stått på en Polo Cross ja, men står ikke ET eller noe, men vist det er 6.5x16" ET38 så er det jo samme som jeg har i vinterdekk dim.

her er Finn.no linken: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=20321036

 

Felgene passer, men dekkdimensjonen burde vært 205/55-16 fremfor 205/50-16 for å passe Golfen din 100%:).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har et par piggdekk liggende, så kan bare hive di over, mener det er 205/55-16 :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har 16" denver med sommerdekk til. strøkne. 6,5 x 16 ET 38

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.