Bygging av banebil (noen tips?)

Anbefalte innlegg

Har fått en gammel Fiat (tror det er en UNO) og tenkte å begynne å prøve å få det til en billig banebil...

noen som har tips ang. bygging av bur osv?? kanskje litt om tuning på understell og oppgraderinger?

Tenkte ikke å satse på F1 understell eller noe slikt, men er vel en del innstillinger på dempere osv for optimalt feste på f.eks. slicks?

Har faktisk så mye som INGEN erfaring med bygging av biler og derfor er jo en gratis bil perfekt å lære seg med ;)

Er det noen som bygger bur i nordlandsområdet?? evt. tips til selvbygg av bur...

Alle gode idéer og tips blir tatt imot med STOR takk! ;D

 

Mer info om bilen kommer når jeg fysisk har overtatt den (:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første forslag! Få tyngdepunktet ned, samt vektreduksjon :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det blir vel noe av det første jeg starter med... fjærne alt av unødvendig vekt som f.eks. baksete og stereo.

Må jo også gå over bilen skikkelig og se etter at den ikke er helt opprusta så jeg må kanskje sveise sammen en komplett bil til slutt ^^

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der var bilen henta hjem og det viser seg til å være en tipo, ikke en uno som jeg først trodde...

Bilen starter og går som en klokke :)

Blir vel å begynne å rive ut div. interiør og sjekke understell, ramme og karosseri for rust når det blir litt varmere i bakken.

Grunnet defekt eksosanlegg høres den jo ut som den er klar for banekjøring med en gang, men tror ikke effekten tilsvarer lyden for å si det slik ^^

 

Noen som vet hvor man får tak i deler til understell osv på Fiat? (er vel ikke rette forumet for en fiat, men men... hehe)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.