#26 Skrevet Januar 5, 2010 flott kjedli å dra ivei for seg selv.. påbudt med hjelm? evt andre sikkerhetstiltak? Kommer langt med hjelm til deg og passasjer samt sunn fornuft... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Januar 5, 2010 Hjelm er påbudt, og maks 1 passasjer! Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Januar 5, 2010 Dette Aleksander sier her synes jeg burde bli respektert og hondhevet litt strengere. Nå fikk ikke jeg tatt turen i fjord desverre men for 2 år siden sto jeg og så på at vaktene nektet noen å ha mere enn 2 i bilen mens andre kjørte med både 3 og 4 i bilen. Og da mener jeg ikke kjørte dem ut på banen men kjørte runde på runde på runde i høy fart sidelengs. Dette både fra klubben vår og fra svenskene som var med. Blir litt håpløst å nekte noen mens andre får tillatelse. Så det å kun ha 1 passasjer er kansje noe dere burde ta opp med svenskene så alle stiller med samme regler så vi slipper å fa diskusjoner på det i pit lane. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Januar 11, 2010 (endret) Krav til bil og fører: * Bilbelte skal benyttes * Hjelm skal benyttes * Gyldig sertifikat må fremvises * Kjørelys skal være slått på * Bilen skal være i teknisk god stand * Prøveskilt er tillatt * Maks én passasjer *Medlem i Vw Audi klubben - alle bilmerker kan brukes *Ispigg tillatt med og uten bur *Betaling ved oppmøte OBS! Veiforsikringen gjelder ikke ved kjøring på bane! Om noe ikke stemmer så får styret legge til eller fjerne 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Januar 11, 2010 Hvordan stiller det seg til bruk av bil med IsPigg? Kunne vært gørmorro å dratt med 335'en oppover å kastet på ispigg på den. Men med vanlige veipiggdekk så blir det ikke fullt så spennende med rwd igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Januar 11, 2010 Hvordan stiller det seg til bruk av bil med IsPigg? Kunne vært gørmorro å dratt med 335'en oppover å kastet på ispigg på den. Men med vanlige veipiggdekk så blir det ikke fullt så spennende med rwd igjen Ispigg er vel tillatt. Har i allefall vært det tidligere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Januar 11, 2010 Krav til bil og fører:* Bilbelte skal benyttes * Hjelm skal benyttes * Gyldig sertifikat må fremvises * Kjørelys skal være slått på * Bilen skal være i teknisk god stand * Prøveskilt er tillatt * Maks én passasjer *Medlem i Vw Audi klubben - alle bilmerker kan brukes OBS! Veiforsikringen gjelder ikke ved kjøring på bane! Om noe ikke stemmer så får styret legge til eller fjerne Dette stemmer bra, som om jeg skulle skrevet det selv (og det burde jeg jo, beklager ) I tillegg er AudiClub Schweden og Gentlemens Racing Club invitert i år som ifjor, så om man er medlem der får man også anledning til å kjøre. Hvordan stiller det seg til bruk av bil med IsPigg? Kunne vært gørmorro å dratt med 335'en oppover å kastet på ispigg på den. Men med vanlige veipiggdekk så blir det ikke fullt så spennende med rwd igjen Ispigg er vel tillatt. Har i allefall vært det tidligere Ispigg er tillatt ja! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Januar 11, 2010 Og bilen trenger ikke bur osv selv om man kjører med det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Januar 11, 2010 Og bilen trenger ikke bur osv selv om man kjører med det? Nei, det trenger du ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Januar 11, 2010 noe påmeldings greier til treffet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Januar 11, 2010 noe påmeldings greier til treffet?Nei, påmelding ved oppmøte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Januar 11, 2010 Oppdatert versjon.. Krav til bil og fører: * Bilbelte skal benyttes * Hjelm skal benyttes * Gyldig sertifikat må fremvises * Kjørelys skal være slått på * Bilen skal være i teknisk god stand * Prøveskilt er tillatt * Maks én passasjer *Medlem i Vw Audi klubben - Alle bilmerker kan brukes *Ispigg tillatt med og uten bur *Betaling ved oppmøte OBS! Veiforsikringen gjelder ikke ved kjøring på bane! Første mann som taker skal få ei kald øl 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet Januar 12, 2010 Liker ikke forslaget om andre merker på banen jeg, tar bort det som er så fint med og være vag medlem,, at det er nettopp vw/audi folk som treffes,, hører allerede mange i nærmiljø der folk som ikke har spes intr for merke som vil melde seg inn nå kun for og få tilgang til banen.... syntes nå og det var bra med biler sist år for ble jo absolutt ikke lei av og kjøre grunnet mye mye venting før man fikk utpå igjen..!!! men ikke ta dette feil, var stor fornøyd med hele dagen og synes alt der ett topp oplegg.. men håper bare det ikke nå sklir ut som det ofte gjør og kommer en haug med nisser før og herje bare,,!! Bli grusing ender jeg opp med og få en tulling på 18 i gammel 240 og felleskjøpe dress i siden kun for at han har null respekt for utstyret i allefall..!! men men ,, bli spennende og se oppmøte og hvordan helga blir, stiller i allefall med friskt mot og klar for kjøring !!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet Januar 12, 2010 Må si meg enig i dette even. Og det kommer sikkert til å dra med seg fjøsnisser fra Nord-Østerdalen som kommer med 240 og skal ha bilfyring ute på bana. Sånn er det på bondelandet! Det kan bli useriøst! Vi får håpe på det beste! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet Januar 12, 2010 Liker ikke forslaget om andre merker på banen jeg, tar bort det som er så fint med og være vag medlem,, at det er nettopp vw/audi folk som treffes,, hører allerede mange i nærmiljø der folk som ikke har spes intr for merke som vil melde seg inn nå kun for og få tilgang til banen.... syntes nå og det var bra med biler sist år for ble jo absolutt ikke lei av og kjøre grunnet mye mye venting før man fikk utpå igjen..!!! men ikke ta dette feil, var stor fornøyd med hele dagen og synes alt der ett topp oplegg.. men håper bare det ikke nå sklir ut som det ofte gjør og kommer en haug med nisser før og herje bare,,!! Bli grusing ender jeg opp med og få en tulling på 18 i gammel 240 og felleskjøpe dress i siden kun for at han har null respekt for utstyret i allefall..!! men men ,, bli spennende og se oppmøte og hvordan helga blir, stiller i allefall med friskt mot og klar for kjøring !!! Må si meg enig i dette even. Og det kommer sikkert til å dra med seg fjøsnisser fra Nord-Østerdalen som kommer med 240 og skal ha bilfyring ute på bana. Sånn er det på bondelandet! Det kan bli useriøst! Vi får håpe på det beste! Dette er selvsagt en mulighet. Husk bare at de da må betale 400 kr i medlemskap + 500 for kjøringen, så inngangsbilletten blir ganske høy. Utover det så kan jeg si at vi tester dette nå i år. Blir det som dere skisserer VET vi at det ikke er noe lurt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet Januar 12, 2010 Dette er selvsagt en mulighet. Husk bare at de da må betale 400 kr i medlemskap + 500 for kjøringen, så inngangsbilletten blir ganske høy. Utover det så kan jeg si at vi tester dette nå i år. Blir det som dere skisserer VET vi at det ikke er noe lurt. Ja ja satser på at det blir helt topp,,.. er bare og luke ut de man ser ikke bør være utpå så er det vel ikke noe problem,, er glad i alt som går på bensin uansett jeg , bare håper det bli hoved pri på oss med vw/audi hvis det skulle vise seg og bli meget stort oppmøte! og en tusen lapp for ei helg på is er ikke ille med tanke på at dette er den eneste muligheten utenom gatebil lillehammer on ice og sigdal som nermeste løsning for og få ei skikkelig bane og kjøre på !!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet Januar 12, 2010 Vi har et regelverk som er blitt utarbeidet til banekjøring. Jeg regner med at styret ønsker å bruke dette i år også. Vi har alltid hatt fokus på sikkerhet. Kjøring med ispigg gir større risiko pga større hastigheter og krefter. Av den grunn skal det være bur i biler med ispigg, ref. reglement. I praksis har det imidlertid vært gitt dispensasjon for biler uten bur, men etter en vurdering av både bil og fører. Utdrag fra reglement: 2.4 Sikkerhetsutstyr Teknisk arrangør har øverste myndighet med hensyn til sikkerhetsutstyr på bil og fører. Arrangørens krav har forrang over kravene angitt under. Som utgangspunkt er det ingen krav til spesielt sikkerhetsutstyr for bilene i klasse V1, V2 og V3, men pulverapparat, 4 punkts belte, flammesikker dress og hansker er anbefalt. For klasse R er det krav til veltebur i henhold til FIA sitt reglement. Dispensasjon kan gis til biler nyere enn 1998 modell med sikkerhetskarrosseri. Dispensasjon gis av teknisk kyndig som er utpekt av arrangør. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet Januar 12, 2010 Heisann. Bare litt info vedrørende betaling og registrering. Ettersom netttilgang, printertilgang og lysten til å bruke laptop i 30 minus mangler, håper jeg så mange som overodet mulig kan registrere seg og betale for banekjøringen på Eriksgården torsdag og fredag. Ikke det at det blir umulig å registrere på vannet, men blir så innmari mye enklere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet Januar 13, 2010 Hvordan er det og kjøre med quattro og piggfri dekk på dette treffet? Blir det for glatt, eller går det greit? Er bare en 2,3 så blir ikke akkurat overflod av hk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet Januar 13, 2010 Hvordan er det med "Rescue car" visst man kjører ut? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#46 Skrevet Januar 13, 2010 Kjørte pggfritt sist vinter jeg , gikk fint det. klarte opp mot 180 på strekka selv med masse hjulspinn,!!! litt kjedelig ut av svingene og nedbremsing men gøy og ligge litt bredt a gitt,, stiller med piggfritt i år også!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#47 Skrevet Januar 13, 2010 Piggfritt her også. Hvor høye er brøytekantene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#48 Skrevet Januar 13, 2010 Hvordan er det med "Rescue car" visst man kjører ut? Jeg vil anta at det kommer til å være det tilstede... men om så ikke, så velger jeg uansett å tro at det kommer til å være mer enn nok biler av type Quattro der! Så det å få deg eller meg løs om vi kjører oss ut og fast skulle vel alltids ordne seg vil jeg tro 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#49 Skrevet Januar 13, 2010 De bruker å ha en pick-up som drar deg ut ja. ikke noe problem det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#50 Skrevet Januar 13, 2010 De bruker å ha en pick-up som drar deg ut ja. ikke noe problem det. Hvilken vei er og foretrekke og kjøre, og hvor lang tid bruker man ca fra Trondheim Vegard? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...