#51 Skrevet Januar 13, 2010 Husker ikke helt hvor lang tid vi brukte.... Men husket at vi var rimelig tidlig oppe ja gitt... Jeg kjørte på piggfritt med RS2`n og det funka... Skal gjøre det i år også. Morro er det uansett :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#52 Skrevet Januar 13, 2010 (endret) Hvilken vei er og foretrekke og kjøre, og hvor lang tid bruker man ca fra Trondheim Vegard? Kjør mot røros, men ta av ved Glomås. Bruker vel om lag 3 timer tenker jeg.. http://maps.google.no/maps?f=d&source=s_d&saddr=Trondheim&daddr=62.6691,11.409302+to:Fun%C3%A4sdalen,+84095+H%C3%A4rjedalen+kommune,+Sverige&hl=no&geocode=FYbvxwMd96qeACn7auAQvzFtRjE75cJ6pMQlOQ%3B%3BFRliugMd91-_ACm3kBiKwR1sRjH1Dgm6VKXPjQ&mra=dpe&mrcr=0&mrsp=1&sz=9&via=1&sll=62.69557,11.903687&sspn=0.909679,3.556824&ie=UTF8&ll=62.977693,11.829529&spn=0.900992,3.556824&z=9 Fra Stjørdal ville jeg heller kjørt her.. http://maps.google.no/maps?f=d&source=s_d&saddr=63.462783,10.92041&daddr=Rute+705+to:Fun%C3%A4sdalen,+84095+H%C3%A4rjedalen+kommune,+Sverige&geocode=%3BFf4nwgMdhl-wAA%3BFRliugMd91-_ACm3kBiKwR1sRjH1Dgm6VKXPjQ&hl=no&mra=dme&mrcr=0&mrsp=0&sz=8&via=1&sll=62.937734,11.140137&sspn=1.689607,3.532104&ie=UTF8&z=8 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#53 Skrevet Januar 13, 2010 Du mener om det er noe vits i å ha skilt i det hele tatt? Er det lovlig å kjøre med PRØVESKILT i Sverige da?????? Har en 80 quattro jeg tengte jeg skulle ha med ,men det med skilt er jo "viktig".......? hmmmmm Den er det ikke skilter på og kommer fra utlandet, såjeg vet ikke hvordan det er å skaffe "skilt" til den bilen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#54 Skrevet Januar 13, 2010 Er det lovlig å kjøre med PRØVESKILT i Sverige da?????? Hvis du "Spør Ida" på sidene til Statens Vegvesen om dette får du følgende svar: Prøvekjennemerker kan brukes i Norge, Sverige, Finland og Danmark. Pass på at kjørestrekning framkommer av kjøreseddel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#55 Skrevet Januar 13, 2010 Er det lovlig å kjøre med PRØVESKILT i Sverige da?????? Har en 80 quattro jeg tengte jeg skulle ha med ,men det med skilt er jo "viktig".......? hmmmmm Den er det ikke skilter på og kommer fra utlandet, såjeg vet ikke hvordan det er å skaffe "skilt" til den bilen... Norske prøveskilter gjelder i Sverige ja. Om bilen du har er momset inn i Norge skal du kunne få prøveskilter på den på trafikkstasjonen. Men om du skal kjøre den til sverige må du opplyse om det slik at du, som Eskild sier, får korrekt kjørestrekning på kjøreseddelen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#56 Skrevet Januar 13, 2010 Kjørte pggfritt sist vinter jeg , gikk fint det. klarte opp mot 180 på strekka selv med masse hjulspinn,!!! Hehe...180 med hjulspinn ja... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#57 Skrevet Januar 14, 2010 men må mann ha medlemskort på terffet? har ikke fått mitt jeg enda så... men hoder det da med medlemsnummer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#58 Skrevet Januar 14, 2010 men må mann ha medlemskort på terffet? har ikke fått mitt jeg enda så... men hoder det da med medlemsnummer? Ja, dette kan vi lett sjekke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#59 Skrevet Januar 14, 2010 Hehe...180 med hjulspinn ja... he he nei hadde jo sluttet og spinne for lenge siden da ja,, men spant jo en god del før man kommer dit ja, selv om jeg hadde bjørnar støen i bilen for ekstra friksjon!!! takket være han at runde tiden ble så bra for satt jo som limt i svingene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#60 Skrevet Januar 15, 2010 Ja, så i år kjem du på siste! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#61 Skrevet Januar 15, 2010 ja jeg vet!!! spørs om jeg må gjøre noe pek med bilen din så du kan være kartleser i år også!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#62 Skrevet Januar 21, 2010 vanskerlig å finne fram til treffet? er ikke så kjent i funesdalen så hadde vært kjekt å vite litt hvor det er før jeg drar ivei satser på at dette blir tøft! så tar vell turen tenker jeg vi kan kjøre ilag da vettu, jeg veit veien dit jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#63 Skrevet Januar 21, 2010 For å pirre litt før treffet om kun kort tid.... Sjekk mediaforumet hvor jeg har lagt en liten film fra fjorårets treff i Funäs. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#64 Skrevet Januar 21, 2010 noen som vet om det er ledig på hotellet eller i noen hytter der? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#65 Skrevet Januar 21, 2010 Snakka med eriksgården for kun få dager siden og der var det stappfullt. (Basecamp ) Men du har jo Hotell Funasdalen da, og der tror jeg det er ledig enda. En del fra klubben der også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#66 Skrevet Januar 21, 2010 Litt oppdatering ang forhold : 17/1-2010 Det er ca 40 cm tykk is.Det er 10-30 cm snø kanter ute på banen (myke snøkanter). Banen er i år ca 3.7 km lang (lengre enn i fjor). Det er meget fine forhold. Den blir brøytet jevnlig hele tiden fra 17/1 og frem til treffet. Jeg skal også opp de to siste helger før treffet for og finjustere banen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#67 Skrevet Januar 21, 2010 Finjustere eller tjuvtrene så du har et forsprang på de andre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#68 Skrevet Januar 21, 2010 Det er ledig og trene for deg der opp også......når som helst 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#69 Skrevet Januar 21, 2010 Litt oppdatering ang forhold : 17/1-2010 Det er ca 40 cm tykk is.Det er 10-30 cm snø kanter ute på banen (myke snøkanter). Banen er i år ca 3.7 km lang (lengre enn i fjor). Det er meget fine forhold. Den blir brøytet jevnlig hele tiden fra 17/1 og frem til treffet. Jeg skal også opp de to siste helger før treffet for og finjustere banen. Dette høres meget bra ut Vidar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#70 Skrevet Januar 22, 2010 Det er ledig og trene for deg der opp også......når som helst er det så en kan kjøre der i helgene frem til treffet lovlig eller?? og hva med fredag for oss som ikke skal kjøre scooter er det lov og utpå da eller ??? skjønner godt hvis det ikke er altså men må jo høre.. klø jo som bare det.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#71 Skrevet Januar 23, 2010 Nei det er nok ikke mulighet for det. Banen bør være best mulig til treffet starter. Var en intern fleip til Marius fordi han ikke kan delta på treffet...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#72 Skrevet Januar 24, 2010 Nei det er nok ikke mulighet for det. Banen bør være best mulig til treffet starter. Var en intern fleip til Marius fordi han ikke kan delta på treffet...... He he den er god, bare og smøre seg med tålmodighet da !!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#73 Skrevet Januar 24, 2010 Må medlemskort vises før evnt kjøring på isen? Fornyet medlemskapet mitt nå, og har dermed ikke fått nytt medlemskort enda. Hvordan blir dette da jeg også har tenkt meg utpå isen med vogna? Regner med jeg ikke får medlemskortet før treffet er over. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#74 Skrevet Januar 24, 2010 Bare husk hva du heter og medlems nr ditt:) Så har de oversikt over medlemmene der oppe;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#75 Skrevet Januar 26, 2010 Sjekker klubb medlemskapet ved betaling. Så lenge vi er online på hotellet! Det finnes 20.000 sengeplasser i området Funesdalen, så det skulle vel gå bra med å finne overnatting! Bare å søke på nett, finnes mye hytter bla.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...