Prosjekt: Pusse opp klassiske 3-delte OZ 15" m/nye ringer?

Anbefalte innlegg

Har fått tak i noen godbiter her tror jeg: smil :. Har ikke fått tatt de i nærmere øyesyn ennå da de ligger hos modern nedpå Hamar og koser seg i kulda. Så vet ikke om de er 2- eller 3-delte.

Men, planen er uansett sandblåsing, pulverlakking i gull (org), sølv eller sort (??) og nye breie ringer (2" eller 2,5"). Vet ikke bredde og ET men tror de er 7".

 

Har sendt mail til iclair hvor jeg kjøpte 2" ringer til noen bbs rm jeg pusset opp. De svarer at ringene ikke er like, men at de kan produsere ringer til meg som passer...

Av folk på forumet her har jeg fått høre at OZ-ringene er 1 mm større (eller var det mindre) men at det likevel er mulig å bruke ringene som iclair har til rm og rs...: klø :

 

Er det noen som vet dette 100% sikkert..?

Begynner å tvile litt når selv iclair sier de ikke er like...(eller sier de det bare for å få muligheten til å selge meg noen dyre spesialproduserte ringer..??)

 

Hva sitter det av bolter og/eller skruer på disse..samme gjenger som bbs rm og rs f.eks og kan de brukes..?

 

Ellers tips til oppussingsplanen, farge osv..?

 

bbsrm.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er 2 delte disse. men har muttere på baksiden, så bolter/mutter fra RS kan brukes..

 

har du senterkoppene? de er vanskelig å få tak i hvis du ikke har de..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er 2 delte disse. men har muttere på baksiden, så bolter/mutter fra RS kan brukes..

 

har du senterkoppene? de er vanskelig å få tak i hvis du ikke har de..

 

Okei, 2-delt er bra :)

 

Jepp, har de også : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen fler som har noen meninger om disse felgene og hva som bør skje med dem..? : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har en bøyd 15"rs ring eg kan sende til deg om du vill for å skjekke den overens mot felgene dine viss det er av interesse.. : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har en bøyd 15"rs ring eg kan sende til deg om du vill for å skjekke den overens mot felgene dine viss det er av interesse.. : ja :

 

Takk for tilbudet :)

Vi har tenkt likt..jeg har en ekstra RM-felg med ring liggende som jeg tenkte å teste på bare jeg får tid..: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags bolter er brukt her? samme som BBS eller er det noe spesial så man ha spesial verktøy?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tilbudet :)

Vi har tenkt likt..jeg har en ekstra RM-felg med ring liggende som jeg tenkte å teste på bare jeg får tid..: smil :

 

Jepp ok, men viss du trenger så er det bare å sende en PM;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags bolter er brukt her? samme som BBS eller er det noe spesial så man ha spesial verktøy?

 

Har ikke fått sett på de ennå. Får de oppover først til neste helg serru..:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp ok, men viss du trenger så er det bare å sende en PM;)

 

Takk for det du. Regner med å teste den jeg har neste helg da jeg skal hjem til godsakene..: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

angående bolter så er ikke det noe problem å finne ut vel;

skru løs en bolt og mål lengden, de er sikkert like som RS-boltene (32mm ca, husker ikke helt)

Skal pusse opp noen RH felger som er 2-delte med mutter på baksiden akkurat som dine, der var boltene lik som på RS ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom meg omsider hjem i dag og fikk tatt felgene i nærmere øyesyn...og hva ser jeg...jo, de er 3-delte..jo-hoo..: smil :

De ser også overraskende pene ut så sandblåsing og pulverlakking utgår nok. Blir kun nye bredere ringer og bolter på disse ser det ut til..: rock :

 

bbsrm165.jpg

bbsrm163.jpg

bbsrm164.jpg

bbsrm166.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flaks at alle 4 senterkopper er med,sjeldnere enn hønsetenner ;) Kjøp deg tikant-piper hos Iclair !!! Koster 116 euro men det er ikke akkurat hyllevare med 10 kant piper. http://ph-server.com/iclair/produkte.php?kat=13

Ser i den andre tråden din at du synes det er dyrt for slike piper. Men det er vel stort sett OZ felger som har 10 kant hoder. Tror du skal ha flaks for å få tak i 10 kant piper utenom til felger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flaks at alle 4 senterkopper er med,sjeldnere enn hønsetenner ;) Kjøp deg tikant-piper hos Iclair !!! Koster 116 euro men det er ikke akkurat hyllevare med 10 kant piper. http://ph-server.com/iclair/produkte.php?kat=13

 

Aha, så disse felgene er en liten go-bit å forstå eller..? : smil :

 

Jepp, så at iclair hadde men var i et "sett" til 116 Euros...litt dyrt vel..? : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha, så disse felgene er en liten go-bit å forstå eller..? : smil :

 

Jepp, så at iclair hadde men var i et "sett" til 116 Euros...litt dyrt vel..? : rolleyes

Hehe det meste er dyrt når det er snakk om 3 delte felger. Felgene i seg selv er vel ikke så sjeldne,men mange som mangler senterdekslene å de er ikke enkle å få tak i.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe det meste er dyrt når det er snakk om 3 delte felger. Felgene i seg selv er vel ikke så sjeldne,men mange som mangler senterdekslene å de er ikke enkle å få tak i.

 

Okå : smil :

Har ikke sett slike felger så ofte serru..:)

Har sendt mail til Andreas hos Iclair nå så får høre :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom pakke i posten i dag :)

La på en ring og syntes det ser ganske så fint ut..: smil :

 

bbsrm195.jpg

bbsrm196.jpg

bbsrm197.jpg

bbsrm198.jpg

bbsrm199.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte også spesialpipene til de originale OZ-boltene og muttrene :)

Så hvis noen trenger å låne for å demontere er det bare å si fra. Kommer til å ta en liten symbolsk sum+depositum for å låne de ut.

 

Plastlokket i midten på hver felg skulle muligens blitt crommet opp på nytt. Er noen små flassinger. Noen som kan anbefale et sted som fikser slikt..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pent! Ser veldig bra ut :)

 

Er ringen du la på 2"?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

BBS ringer?

 

Så snadder ut: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pent! Ser veldig bra ut :)

 

Er ringen du la på 2"?

 

Takk for det : smil :

Er 2" ja.

 

 

BBS ringer?

 

Så snadder ut: ja :

 

Ja, eller de som iclair selger hvertfall.

 

Likte looken selv også ja..: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første felgen sammenskrudd..:)

 

bbsrm214.jpg

bbsrm211.jpg

bbsrm210.jpg

bbsrm213.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ble jo hur bra som helst! Tøft med OZ att senteret stikker litt ut iforhold til ytter ringen. Modigt!: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ble jo hur bra som helst! Tøft med OZ att senteret stikker litt ut iforhold til ytter ringen. Modigt!: rock :

 

Ja, tøft dæ ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.