Prosjekt: Pusse opp klassiske 3-delte OZ 15" m/nye ringer?

Anbefalte innlegg

Helt rått! :D

Hva brukte du til å skru igjen skruene med? .og brukte du locktite?

Har også hørt at skruene begynner å ruste ganske kjapt hvis man ikke får på noen form for beskyttelse på dem? Er det oppspinn, tro?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt rått! :D

Hva brukte du til å skru igjen skruene med? .og brukte du locktite?

Har også hørt at skruene begynner å ruste ganske kjapt hvis man ikke får på noen form for beskyttelse på dem? Er det oppspinn, tro?

Jo, takk syns det ble fint ja :)

Satser på 195/45 på disse og er spent på å se hvordan dêt blir. Venter på ventiler fra polardego`n også..:)

Brukte momentnøkkel på 22 nm og en sånn 10-kant (torx-lignende) pipe foran og vanlig pipe bak. Locktite også ja.

Har ikke hørt om det, men kan jo være noe i det. Skrudde sammen noen rm i fjor med bolter fra samme leverandør og de har ikke rustet. Men så har jeg nesten ikke hatt dem ute i fuktig vær heller da..: rolleyes

Men, om man skulle ha på noe beskyttelse...hva skulle dêt være mon tro..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte 2 spesialpiper for å skru ut de originale oz-boltene og muttrene. Kjekt å slippe å bruke vinkelsliper slik som forrige eier av felgene gjorde på ene felgen..:o

Det er 2 størrelser av den typen til høyre på bildet. Det er ikke de pipene jeg brukte for å skru sammen med de nye boltene.

ozpiper.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den dekkdimensjonen blir nok bra ja :) Selv skal jeg satse på 185/35(7,5" felg) og 215/35(9" felg) tror jeg.

Ok. Biltema har vel sikkert noen rimelige momentnøkler og piper. Får ta meg en tur dit til uka.

Nei, hva man skal bruke som beskyttelse aaaaner jeg ikke. Skulle likt å visst, men har aldri hørt om noen andre her inne som har brukt noen form for rustbeskyttelse/hemmende middel når de har skrudd sammen sine felger heller, så det går sikkert bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den dekkdimensjonen blir nok bra ja :) Selv skal jeg satse på 185/35(7,5" felg) og 215/35(9" felg) tror jeg.

Ok. Biltema har vel sikkert noen rimelige momentnøkler og piper. Får ta meg en tur dit til uka.

Nei, hva man skal bruke som beskyttelse aaaaner jeg ikke. Skulle likt å visst, men har aldri hørt om noen andre her inne som har brukt noen form for rustbeskyttelse/hemmende middel når de har skrudd sammen sine felger heller, så det går sikkert bra.

Visste ikke det fantes 185/35....det blir sikkert rått..:)

De fleste sykkelsjapper forhandler utstyr fra et merke som heter BBB. De har en snerten liten momentnøkkel jeg tenkte å kjøpe til slikt småplukk.

Mener den ikke koster mer enn ca 5-600 heller.

Her ser du den:

http://www.deler.no/Grupper/Produkter/Verktøy/Oppbevaring/Momentnøkkelsett/BBB/BBB-TorqueFix-BTL-52-MomentnøkkelsettMomentnøkkelsett-78105.aspx

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, kanskje det blir rått...eller kanskje det blir for drøyt. Tiden vil vise.

Japps, problemet er løst. Min gamle gode far hadde momentnøkkel liggende :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk på nye dekk, Toyo proxes 195/45 i dag..: smil :

bbsrm225.jpg

bbsrm226.jpg

bbsrm224.jpg

bbsrm223.jpg

bbsrm222.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse ble jo bare rålekkre da :) Bytt likt i strøkne BBS RS003 16" 4x100? ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse ble jo bare rålekkre da :) Bytt likt i strøkne BBS RS003 16" 4x100? ;)

Takk for det du :)

Har du bilder av de..? Alltid interessant med bbs.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.