Anbefalte innlegg

hei

 

har endelig fått gnist,men tenningen er helt på bærtur,holder det og bruke merkene på nedre reimhjul og ved kamdrevet?noen som har link til dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går ikke an å justere tenning på 3B

sett nedre hjul på merket samt øvre på merket.

Fordeler må også settes på merket.

Noe mer en det skal det ikke være å gjøre

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går ikke an å justere tenning på 3B

sett nedre hjul på merket samt øvre på merket.

Fordeler må også settes på merket.

Noe mer en det skal det ikke være å gjøre

 

okei supert :) men har litt problemer med og finne merke på nedre hjul. er 2 hull helt ytterst på reimhjulet.og finner ikke noe tapp eller merke

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal vell være "0" merke på svinghjulet også, som du ser gjennom et hull i clutchhuset.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal vell være "0" merke på svinghjulet også, som du ser gjennom et hull i clutchhuset.

 

det har jeg funne,eneste jeg er i stuss med er nedre reimhjul.hvor er tappen og merket?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merket er utenpå enten ytterste eller innerste "ringen". Altså som noen har slått inn et hakk på oversiden. Dette skal stå mot en stanset/uthevet (husker ikke) trekant på registerdekselet. Så vidt jeg husker...

Har du garantert fått fordeleren på merket da?

 

Edit: mulig det står beskrevet her: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=122245

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merket er utenpå enten ytterste eller innerste "ringen". Altså som noen har slått inn et hakk på oversiden. Dette skal stå mot en stanset/uthevet (husker ikke) trekant på registerdekselet. Så vidt jeg husker...

Har du garantert fått fordeleren på merket da?

 

Edit: mulig det står beskrevet her: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=122245

 

Fikk alle merkene på riktige steder.og bensinpumpen går som bare det.drukner jo pluggene,.får nesten start da., men tok utav pluggene isted.rant jo bensin utav de,kan jo være derfor den ik vil starte.

fordeleren er DØNN på merkene ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk tørket pluggene og prøvde igjen,får dreid motoren opp til nesten 2k omdr, men stopper med engang jeg slipper nøkkelen.sjekket gnist på silynder 1.gir bare gnist engang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk at kila på kamdrevet fortsatt er hel.

Dette er skremmende likt mine symptomer, hvor dette var feilen...

Kila koster i så fall kr. 5,- på Møller :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk at kila på kamdrevet fortsatt er hel.

Dette er skremmende likt mine symptomer, hvor dette var feilen...

Kila koster i så fall kr. 5,- på Møller :P

 

er det denne som går fra enden av kammen og ned til fordelerdrevet?

 

ja leste igjennom tråden din,og er jo så og si nett det samme,byttet halvgiver+fordeler,egentlig det meste av sensorer.ska ut og skru av toppdekselet og se om kila er der.

takk for tipset :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, jeg mener sporkilen som sitter mellom kamaksling og kamdrev, foran på motoren. Du ser den når du tar av plastdekslet til registeret.

Den har lett for å knekke, visstnok.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, jeg mener sporkilen som sitter mellom kamaksling og kamdrev, foran på motoren. Du ser den når du tar av plastdekslet til registeret.

Den har lett for å knekke, visstnok.

 

Sjekket den nettop.rotoren går fint rundt.så er ikke kilen iallefall

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt går rundt selv om kilen er ødelagt, men dette fører til at eksoskammen kommer ut av korrekt stilling, hvilket videre fører til feiltenning, og bilen starter ikke.

Dessuten trenger du ikke ta av plastdekslet, kom jeg på nå :P Husker ikke alt billedlig, gitt. hehe...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt går rundt selv om kilen er ødelagt, men dette fører til at eksoskammen kommer ut av korrekt stilling, hvilket videre fører til feiltenning, og bilen starter ikke.

Dessuten trenger du ikke ta av plastdekslet, kom jeg på nå :P Husker ikke alt billedlig, gitt. hehe...

 

ah ok.men må av med toppdekselet vel? siden denne står vel ikke der med plastdekselet men på innsiden der mer kjeden?hadde vært kjekt med bilde av denne:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det er drevet som sitter i enden på kammen, foran på motoren.

Jeg har forklart dårlig her, da jeg ikke vet om du har det fremste dekslet eller ikke. Dette må i så fall tas av for å se det.

Merket med rød pil hvor det sitter her:

 

Bilde069.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei gode ting,har ikke regreim dekselet på.kunne ikke se noe til kilen:/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter kilen på reimhjulet eller går den inni der selve skruen på kamdrevet er?noen som har bilder?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kilen sitter på selve reimhjulet

Ville sjekket kilen på det nedre reimhjulet også.

Det sprekker som regel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kilen sitter på selve reimhjulet

Ville sjekket kilen på det nedre reimhjulet også.

Det sprekker som regel.

 

okei,men hvor sitter kilen på nedre reimhjul.vanskelig og se?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei,men hvor sitter kilen på nedre reimhjul.vanskelig og se?

Skru ut senterbolt og ta av svingningsdemper

Da ser du om drevet er sprekt og om kilen er knekt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kilen på øvre reimhjulet var fin.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det, er ikke løs kile på 3B nei... Da hadde den nok kostet litt mer enn kr. 5,- ja :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.