Anbefalte innlegg

va ute og prøvde.stillte 0punktet ved svinghjul nøyaktig,og stilte fordeler mot rotor.fremdeles ingen start.er nesten men....

 

Du har sjekket at du har 1.stempel på topp?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette lukter av 180 grader feil på fordeler.

Tørn motoren en gang, slik at du igjen har syl 1 på ød (øvre dødpunkt) og ta ut fordeleren.

Sett inn igjen fordeleren, slik at den nå stemmer med syl 1/merket på fordeleren.

Prøv igjen.

Dette er helt basic, men fort gjort å glemme i hetens kamp.

Veiven gjør 2 omdreininger, når fordeleren gjør 1.

Evt. kan du ta av toppdekselet, og se at ventilene på syl 1, står i veksling ved 0 merket på svinghjul.

Da skal rotoren peke på tennkabel nr 1.

EDIT: Ventilene på sylinder 1 skal være lukket. (takk for den Vegard:p)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette lukter av 180 grader feil på fordeler.

Tørn motoren en gang, slik at du igjen har syl 1 på ød (øvre dødpunkt) og ta ut fordeleren.

Sett inn igjen fordeleren, slik at den nå stemmer med syl 1/merket på fordeleren.

Prøv igjen.

Dette er helt basic, men fort gjort å glemme i hetens kamp.

Veiven gjør 2 omdreininger, når fordeleren gjør 1.

Evt. kan du ta av toppdekselet, og se at ventilene på syl 1, står i veksling ved 0 merket på svinghjul.

Da skal rotoren peke på tennkabel nr 1.

 

Som om jeg skulle ha sagt det selv: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Evt. kan du ta av toppdekselet, og se at ventilene på syl 1, står i veksling ved 0 merket på svinghjul.

Da skal rotoren peke på tennkabel nr 1.

 

Ventilene på syl. 1 i veksling, og rotor mot tennkabel nr.1? : rolleyes

Det setemmer ikke, mulig du tenker feil :)

 

Når kamhjulet står på merket sitt og merket på svinghjulet stemmer med kanten i clutchhuset skal rotor peke mot syl 1, og streken på sensorplata(den som det er vindu i) skal stemme med merket på fordelerhuset. Når et stempel står på topp for tenning skal alle ventiler være lukket i den sylinderen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det eg ikke skjønner er jo at eg vet at syl 1 er i rikig fase grunnet alle merkene er rett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://forum.vwaudi-club.no/showpost.php?p=365013&postcount=5

 

Les denne posten nøye, og ut å skru! :)

Viktig å bruke merket med "0" ved siden.. Er 2, så mulig å ta feil..

Hvis disse merkene stemmer, så blir jeg faktisk litt overasket..

 

Altså, rotor skal peke imot syl 1 i lokket, + at du må vri på fordelerhuset til disse to merkene på innsiden liner opp..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, nå så jeg etter på bildet ditt, og det ser faktisk ut som det liner opp der.. Men det bildet er vel når svinghjul merket ikke stemte?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for linken :)

men merke på kamdrev+svingningsdemper+0merket på clutchuset stemmer. eneste er at rotor stå og pekte litt nedover,men var linet opp med merke i fordeler. men har no tatt ut fordeleren,satt rotor mot syl1.og vridd fordeler huset slik at merkene stemmer. er tom for strøm så må prøve og starte den imorgen. blir jo spennendes det.

 

Har ikke 0 merke i fordeleren,.har bare to strek punkt.ene på rotoren,andre på fordelerhuset.(som vist på her)

IMG_0192.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, nå så jeg etter på bildet ditt, og det ser faktisk ut som det liner opp der.. Men det bildet er vel når svinghjul merket ikke stemte?

 

nei merkene var linet opp mens alle andre merker stemte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

møkk lei hele maskinen,i helgen ryker reservemotoren inn.den vet jeg fyrer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å si det sånn så er det ikke bare 2-3 ganger den kila på nedre reimhjul har røket. Vist du har hatt av reima ville jeg absolutt sjekket denne lenge før jeg hadde vurdert og bytte maskin. Er ikke store jobben bare du fåt låst svingningsdemperen. Den kila har knekt to ganger for meg. Ene gangen flytta tenningspunktet seg og ingen antydning til tenning, men hadde fortsatt bensin og gnist. Andre gangen tok jeg av reimhjulet for å inspisere under reg reim skifte og da datt den ut når jeg tok det av. Ikke uten grunn at alle "tunerene" selger oppgraderinsdel til denne. Så jeg setter mine 50 cent på den:)

 

PS. Du kan ikke bare gå fra problemet med så mange som har svart... må jo se hvem som har rett:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det eg ikke skjønner er jo at eg vet at syl 1 er i rikig fase grunnet alle merkene er rett.

 

Slikt kan du ikke stole på, du må fysisk sjekke dette slik jeg nevnte for å være sikker.

Plutselig er du 180gr feil.

 

Hadde bil inn for reg.reim skifte for noen år siden og på audi'n så presterte mekanikeren og lage sin egne "0" merker på kamdrevet, dette utløste mange timer med feilsøking før vi fant hovedårsaken da fordeleren måtte skiftes.

 

Håper du får start idag! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du er sikke på at dysene åpner? sletn med samme opplegg at den nesten startet.

sjekket fordeler/rotor,kamdrev at det stemte og samme med reimhjulet.merket på svighjul..

viste seg at en ledning som styrer dyser manglet strøm..husker ikke helt hvilken av di men du har 2stk grønn med svart stripe på og 2 røde med svart stripe. disse skal ha 12 volt..

var hvertfall årsaken på min så er verdt og sjekke disse.

brukte mange uker med feilsøking før jeg fant ut av det og var bombesikker på at dysene åpnet siden det loktet bensin og gnisten var der

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å si det sånn så er det ikke bare 2-3 ganger den kila på nedre reimhjul har røket. Vist du har hatt av reima ville jeg absolutt sjekket denne lenge før jeg hadde vurdert og bytte maskin. Er ikke store jobben bare du fåt låst svingningsdemperen. Den kila har knekt to ganger for meg. Ene gangen flytta tenningspunktet seg og ingen antydning til tenning, men hadde fortsatt bensin og gnist. Andre gangen tok jeg av reimhjulet for å inspisere under reg reim skifte og da datt den ut når jeg tok det av. Ikke uten grunn at alle "tunerene" selger oppgraderinsdel til denne. Så jeg setter mine 50 cent på den:)

 

PS. Du kan ikke bare gå fra problemet med så mange som har svart... må jo se hvem som har rett:P

 

Har ikke tatt av svingningsdemperen fordi eg har ikke noe til og låse denne med,så vet jo da ikke om den kilen er knekt av eller ikke. Men tenkte eg skulle prøve litt forskjellige ting idag.få tak i tenningslampe, prøve med ett annet ledningsnett\hjerne.Visst den ikke fyrer då så demonterer jeg svingningsdemperen og visst ikke den J***A kileen er knekt så ryker motoren på sjøen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du er sikke på at dysene åpner? sletn med samme opplegg at den nesten startet.

sjekket fordeler/rotor,kamdrev at det stemte og samme med reimhjulet.merket på svighjul..

viste seg at en ledning som styrer dyser manglet strøm..husker ikke helt hvilken av di men du har 2stk grønn med svart stripe på og 2 røde med svart stripe. disse skal ha 12 volt..

var hvertfall årsaken på min så er verdt og sjekke disse.

brukte mange uker med feilsøking før jeg fant ut av det og var bombesikker på at dysene åpnet siden det loktet bensin og gnisten var der

 

Dysene åpner. demonterte railen og spruten sto noen meter:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke tatt av svingningsdemperen fordi eg har ikke noe til og låse denne med,så vet jo da ikke om den kilen er knekt av eller ikke. Men tenkte eg skulle prøve litt forskjellige ting idag.få tak i tenningslampe, prøve med ett annet ledningsnett\hjerne.Visst den ikke fyrer då så demonterer jeg svingningsdemperen og visst ikke den J***A kileen er knekt så ryker motoren på sjøen.

 

Har du tilgang på sveis kan du lage et kjapt... du trenger et rør som passer inn i sviningsdemperen det kutter du et hakk i som passer hakket inni demperen så sviser du på en arm på røret sånn at det blir en stor latmannsarm... kronglete forklart men var litt vanskelig å forklare.

 

edit: prøvde å tegne et bildet i paint.. mulig du skjønner det da:)

Garanterer ikke at det er kilen, men absolutt verdt å sjekke.

låseverktøy audi.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har då fått sjekket følgende:

 

Kilen på svingningsdemper er helt fin

kilen på kamdrevet er også hel

Alle merker står riktig.samt de 2 merkene i fordeler

Har gnist

Har bensin/alle dyser åpner seg når de skal

tenningrekkefølgen er riktig (12453)

pluggkabler er målt,de var helt fine

nye plugger

prøvd med annen fungerene motronic

 

OG FREMDELES INGEN ANTYDNING TIL START.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk tørket pluggene og prøvde igjen,får dreid motoren opp til nesten 2k omdr, men stopper med engang jeg slipper nøkkelen.sjekket gnist på silynder 1.gir bare gnist engang.

 

Har du fortsatt gnist kun 1 gang på syl 1, og thats it?

Eller gnister alle i tur og orden nå?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva har du egentlig gjort med motoren? Sitter å tenker på om det er pinnen(er vel triggerpunktet?) på svinghjulet som kan være borte? Den kan du vel isåfall se vist du tar ut starteren, tror jeg. Sikkert noen som kan bekregte\avkrefte det.

 

Virker som du har vært maks uheldig ihvertfall!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva har du egentlig gjort med motoren? Sitter å tenker på om det er pinnen(er vel triggerpunktet?) på svinghjulet som kan være borte? Den kan du vel isåfall se vist du tar ut starteren, tror jeg. Sikkert noen som kan bekregte\avkrefte det.

 

Virker som du har vært maks uheldig ihvertfall!

 

kilen(pinnen) på svingninsdemper er der.samme med kilen på kamdrevet.som beskrevet før idag.

visst triggerpinnen hadde vært vekke så hadde vel ikke komt gnist i det hele tatt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kilen(pinnen) på svingninsdemper er der.samme med kilen på kamdrevet.som beskrevet før idag.

visst triggerpinnen hadde vært vekke så hadde vel ikke komt gnist i det hele tatt.

 

Mye mulig det. Som jeg sa, sikkert noen andre som vet det bedre enn meg:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags svinghjul bruker du?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok verdt å sjekke pinnen bakpå svinhjulet, den kan ramle av når en minst forventer det... og feilsøke og bytte deler i evigheter uten hell...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva ble resultatet av denne feilsøkingen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva ble resultatet av denne feilsøkingen?

 

Feilsøkingen har akkurat begynt igjen

 

har konstatert følgende : dum :

 

 

-Har Gnist på alle plugger.

-Har bensin på alle plugger.(altså dysene åpner)

-kilen på nedre reimhjul er ikke knukket

-kilen på øvre reimhjul er ikke knukket

-motor står på alle merker ( 0 merket på kammene står mot hverandre,så de er riktig timet)

-0 merke på svinghjul er på riktig sted.

-Fordeler står på sine merker.

-Riktig tenningsrekkefølge(12453)

 

 

OG fremdeles INGEN start.....

 

Har feilsøkt på dysene...Det er her eg får litt problemer,har brukt denne til og feilsøke med :

 

Pin 15 Fuel injector #3 control (switched 0V) OUTPUT N32

Pin 16 Fuel injector #2 control (switched 0V) OUTPUT N31

Pin 17 Fuel injector #1 control (switched 0V) OUTPUT N30

Pin 34 Fuel injector #5 control (switched 0V)

Pin 35 Fuel injector #4 control (switched 0V)

 

det jeg lurer på er :

 

Er ikke nummerene som står her MENT til den silynderen dysen skal til?f.eks Pin 15 Injector #3-> skal til silynder nr.3? at den følger tenningsrekkefølgen?

 

Nå er iallefall dyse 1 på silynder 1.

Dyse 2 er på silynder 2

Dyse 3 er på silynder 3

Dyse 4 er på silynder 4

Dyse 5 er på silynder 5

 

Og pluggkablene går slik:

 

Pluggkabel 1 går til silynder 1

Pluggkabel 2 går til silynder 2

Pluggkabel 3 går til silynder 5

Pluggkabel 4 går til silynder 3

Pluggkabel 5 går til silynder 4

 

Stemmer ikke dette? er en smule forvirret nå: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.