#26 Skrevet Januar 24, 2010 Hvis du har hatt av fordeleren så kan det hende denne er vridd feil, og da blir tenninga helt på bærtur.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Januar 24, 2010 (endret) Hvis du har hatt av fordeleren så kan det hende denne er vridd feil, og da blir tenninga helt på bærtur.. har ny fordeler på.den står nøyaktig på samme posisjon som den gamle.tok endel merker pluss bilder. men er ikke langt ifra før jeg bare bytter ut til reserve motoren jeg har stående. har jo sjekket så og si alt no. prøvd med 3 forskjellige motronic hjerner.,byttet tps+sensorene på svinghjul+bankesensorer+fordeler samt halvgiver.eneste jeg ikke har sjekket nå er kilen på nedre reimhjul.alle merker stemmer også. nedre reimhjul er så og si på merket.samme med øvre reimhjul+rotor merket står på merket i fordeleren,burde vel fyre.har bensin frem og tenning.eneste er at med engang jeg slipper svitsen så stopper den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Januar 25, 2010 Jeg ville sjekka med tenningslampe uansett, er ganske milimeterpresisjon det med hvordan fordeler skal vris Men det høres merkelig ut ja.. Timing-merket på svingningsdemper skal være kant-i-kant med venstresiden av merket på blokka når du står foran bilen..da skal det stemme med merket på kamdrev og toppen.. Hvis du har hatt ut kammer så må også disse times. Det er et merke på begge indre kamdrev (må av med toppdeksel for å se), begge disse skal ligge kant-i-kant med toppen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Januar 25, 2010 Jeg hjalp en kar for litt siden med samme symptomer. Han var bombesikker på at tenningsrekkefølgen var riktig plassert. Jeg kom opp dit kikket på det i ett minutt og dermed sto bilen å gikk.... Sjekk at pluggkablene er riktig plassert. Når Motor og fordeler står riktig, og stempel på sylinder nr 1 er helt på topp skal rotor stå på merke i fordeleren. Plugg kabelen som havner på fordeleren over der rotoen peker skal på sylinder nr 1. Tenningsrekkefølgen står på toppen ett eller annet sted! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Januar 25, 2010 Jeg hjalp en kar for litt siden med samme symptomer. Han var bombesikker på at tenningsrekkefølgen var riktig plassert. Jeg kom opp dit kikket på det i ett minutt og dermed sto bilen å gikk.... Sjekk at pluggkablene er riktig plassert. Når Motor og fordeler står riktig, og stempel på sylinder nr 1 er helt på topp skal rotor stå på merke i fordeleren. Plugg kabelen som havner på fordeleren over der rotoen peker skal på sylinder nr 1. Tenningsrekkefølgen står på toppen ett eller annet sted! var jo dette som skjedde,tenningsrekkefølgen var feil. den var 12435,men den skal vel være 12453. etter dette den ikke ville starte igjen.og rotor peker mot merket i fordeler når motor er på alle merkene. tenningsrekkefølgen står på høyre side nesten helt bak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Januar 25, 2010 Jeg ville sjekka med tenningslampe uansett, er ganske milimeterpresisjon det med hvordan fordeler skal vris Men det høres merkelig ut ja.. Timing-merket på svingningsdemper skal være kant-i-kant med venstresiden av merket på blokka når du står foran bilen..da skal det stemme med merket på kamdrev og toppen.. Hvis du har hatt ut kammer så må også disse times. Det er et merke på begge indre kamdrev (må av med toppdeksel for å se), begge disse skal ligge kant-i-kant med toppen skal sjekke med tenningslampe. har ikke hatt utav kammer,eneste jeg har hatt av er fordeler som er blitt byttet ut med en ny som sagt,syns det var snodig dette.har en reservemotor som snart ryker inni... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Januar 25, 2010 Eneste som igrunn kan være galt dersom svinghjul merke, svinghjulsdemper merke, kam drev OG hallgiver/fordeler står rett (hallgiver er jo veldig følsom for feil timing), må isåfall være ledningsnettet eller coil system som har sviktet. (i og med at du nevner å ha byttet alle sensorer og flere ECU) Jeg setter penga på timing av hallgiver. Sjekk opp, og sjekk enda en gang, at hallgiver/fordeler står 100% rett.. Noen få grader feil der, så starter ikke 3b`n. Jeg skjønner det ser svart ut nå, men det er veldig lett å se seg blind når man blir lei/irritert.. Prøv å studere litt mere forklaringer her på forumet og evnt oppslagverk du har tilgjengelig, for å se om du finner noe info om hallgiver timing som du kanskje har gått glipp av tidligere.. Det er som sagt lett å se seg blind 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Januar 25, 2010 Eneste som igrunn kan være galt dersom svinghjul merke, svinghjulsdemper merke, kam drev OG hallgiver/fordeler står rett (hallgiver er jo veldig følsom for feil timing), må isåfall være ledningsnettet eller coil system som har sviktet. (i og med at du nevner å ha byttet alle sensorer og flere ECU) Jeg setter penga på timing av hallgiver. Sjekk opp, og sjekk enda en gang, at hallgiver/fordeler står 100% rett.. Noen få grader feil der, så starter ikke 3b`n. Jeg skjønner det ser svart ut nå, men det er veldig lett å se seg blind når man blir lei/irritert.. Prøv å studere litt mere forklaringer her på forumet og evnt oppslagverk du har tilgjengelig, for å se om du finner noe info om hallgiver timing som du kanskje har gått glipp av tidligere.. Det er som sagt lett å se seg blind Har ett ekstra ledningsnett liggendes som eg skal prøve. men har jo tenning og bensin,burde jo fyre da. men ser ut som coilen bare gir gnist 1 gang ut på pluggene,etter det eg så hin kvelden så ga den gnist med engang også var det ik mer gnist,la da tennplugg mot jord. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Januar 25, 2010 Jeg tror det er fordi hallgiver står feil. Den starter å gi gnist, men når hallgiver ikke kommer på rett plass etter 1 runde, så slutter den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Januar 25, 2010 skal ut og sjekke 0 merket på svinghjulet og de andre merkene,visst ikke får vel jeg prøve en annen fordeler 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Januar 25, 2010 laster opp noen bilder av de forskjellige merkene nå. Øvre reimhjul: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Januar 25, 2010 Nedre: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet Januar 25, 2010 Fordeler: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet Januar 25, 2010 svinghjul 0 merke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet Januar 25, 2010 hvis du bor i ask, som i ask like forbi korset, så kan jeg sikkert komme bort å ta en titt i morgen kveld. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet Januar 25, 2010 hvis du bor i ask, som i ask like forbi korset, så kan jeg sikkert komme bort å ta en titt i morgen kveld. hehe nei ligger rett utenfor bergen desverre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet Januar 25, 2010 fordeleren skal peke mot stussen på vannrailen. det ser ut som på bilde 2 og 4 at veiva skal litt lenger mot klokka. altså 0 på svinghjul skla litt lenger "ned". da blir isåfall timinga av kammene litt feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet Januar 25, 2010 fordeleren skal peke mot stussen på vannrailen. det ser ut som på bilde 2 og 4 at veiva skal litt lenger mot klokka. altså 0 på svinghjul skla litt lenger "ned". da blir isåfall timinga av kammene litt feil. ja ser ut som 0 skal lenger ned,samme med merket med svingningsdemperen,ser ut som den skal litt mot høyre. men ka kan har skjedd da? har reg reimen hoppet over 1 eller 2 tenner? virker stram og fin. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet Januar 25, 2010 (endret) Merket på svigningsdemperen skal stå rett mot den uthevede prikken på dekslet, ja. Det ser det ikke ut til å gjøre her. Ble det så du sjekket kila på nedre reimhjul? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet Januar 27, 2010 (endret) Alle merkene stemmer overens.ble litt lettere og stille med ic av.men hvordan skal fordeleren stå,rotoren er jo grei men selve fordeleren kan jo vries 360 grader.ser ikke noe merker heller:/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#46 Skrevet Januar 27, 2010 1: Første stempel på topp (ta en forlenger og legg ned i plugghullet nærmest front, svirr forsiktig motor med en skralle der kopp'en står på reimhjul) 2: Svinghjul merket 3: Merket på kamdrev (kan være flere, derfor sjekke som pkt.1 og 2) 4: Rett innsetting av fordeler, små marginer Start med nøkkel, husk å fjerne koppnøkkel fra reimhjul 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#47 Skrevet Januar 27, 2010 Alle merkene stemmer overens.ble litt lettere og stille med ic av.men hvordan skal fordeleren stå,rotoren er jo grei men selve fordeleren kan jo vries 360 grader.ser ikke noe merker heller:/ Håper dette bildet hjelper litt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#48 Skrevet Januar 27, 2010 takker ska ut og prøve 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#49 Skrevet Januar 27, 2010 va ute og prøvde.stillte 0punktet ved svinghjul nøyaktig,og stilte fordeler mot rotor.fremdeles ingen start.er nesten men.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#50 Skrevet Januar 27, 2010 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...