Reisebrev fra VACN Funasdalen 2010

Anbefalte innlegg

Jaja.

 

 

Vi ble 4 (2 medlemmer) som dro denne gangen. Jeg, Eskild, "Onkel" Terje og Leif.

 

Torsdag klokken 12 ca var vi klare til avreise fra Kristiansund.

 

Ble A6 til Eskild med einzern min på slep.

 

04022010132.jpg

 

Selve reise bilder har ikke jeg, men vi kom jo fram ;)

 

I dag har vi kjørt oss fast med snøscooter. Her har jeg planta nedi noe så aldeles forferdelig....

05022010137.jpg

"Onkel" Terje står å godter seg å ser på

05022010138.jpg

 

Dog skal ikke de 3 andre prate så veldig høyt. Ettersom de 3 andre presterte å kjøre seg fast sammtidig midt oppe på fjellet..... Der sleit vi lenge....

 

En av de ble så sliten og dårlig (pga frieksos) at han måtte snu å kjøre tilbake. Den scootern begynte å brenne....

 

Utover det så har vi i dag hatt en fiiiiin dag med mye bra scooterkjøring

 

Edit : Fortsettelse følger etter som dagene går....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ser bra ut:D

Håper på noen filmsnutter med banekjøring Helge:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

 

Blir en innboard med meg vaffal. Snurring etc :)

 

Jeg hadde det så gøy at jeg nesten ikke fikk tatt noen bilder, så håper Eskild bidrar bra iløpet av dagene som kommer :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, da var man komt vel hjem igjen, og vel så det også :)

 

Alt i alt så gikk jo det meste greit, noe Helge var svært så foundret over. Kan fortelle dere at han var svært skeptisk når han skulle være i lag med to ulykkesfugler. Ulykkesstatistikken rett i forkant av treffet talte i allefall ikke til min fordel for at dette skulle bli en vellykket weekend. Men det gikk bra allikevel, noe Helge som sagt er svært forundret over...

 

IMG_5551.jpg

 

Som kanskje noen av dere har fått med dere, så var planen at jeg skulle ha med min egen einzer til dette treffet. Har stått på både sent og tidlig den siste tiden for å få bilen treffklar, og investert i blant annet nye dekk, nytt batteri osv. Det hele så ut til å gå etter tidsskjema, og jeg skulle få god tid til å få bilen klar til treffet. Men onsdag, dagen før avreise, begynte det å klusse seg til litt (ref. denne tråden), men bilen ble omsider oppegående igjen, og jeg kunne med et smil om munnen ta den med ut for en prøvetur :) Ferden gikk innom Helge en tur, og cirka kl. 22.30 så bilen(e) slik ut:

 

03022010126.jpg

 

...men så skjedde det som ikke skulle skje, og kl. 23.00 så bilen min slik ut : gråter :

 

IMG_5487.jpg

 

Deretter ble det nok en gang til at jeg tok med Helge sin einzer på slep.

"Reisebilder" til/fra treffet er det svært dårlig med fra min sin side også, da jeg hadde nok med å kjøre bil m/tilhenger tur/retur treffet ;)

 

Som sagt så ble det snøscooterkjøring på fredagen, og vi kom ikke så langt avgårde før første "hindring" dukket opp :P Mens andre hadde tid til å ta bilder etc, så tok jeg med meg "min" snøscooter tilbake til bilen for å hente slepetau. Vel tilbake til de andre var det klart for å rykke løs den fastsittende snøscooteren, samt min tur til å ta bilde.

 

IMG_5498.jpg

 

Etter noen timer til med snøscooterkjøring og flere fastkjøringer etc, så var det klart for en kaffepause hos en lokal kombinert bensinstasjon/cafe/varme-klær-forretning som lå midt på vidda i fjellheimen, trodde vi... for da vi satte oss i bilen og kjørte hjem igjen så lå denne kombi-sjappa rett rundt svingen fra der vi startet : klø :

 

IMG_5502.jpg

 

IMG_5512.jpg

 

Deretter gikk turen tilbake til start, med en snøscooter som gikk kun for halv maskin, og over et fjell som man til tider aldri trodde man skulle klare å komme seg over av diverse årsaker, som f.eks. snøfokk og dritt.

 

IMG_5517.jpg

 

IMG_5549.jpg

 

Men alt i alt kom man seg helberget gjennom dette også, og senere på kvelden så fikk vi jo ganske greit bekreftet at det så absolutt ikke var vi som hadde vært lengst ute på viddene. I tillegg så satt vi jo tross alt igjen med et smil om munnen og nok en god historie. Jeg ser ennå for meg den danske skiløperen osv osv : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Damn, en frosen buse midt i trynet jeg da.....

 

Jaja, historien om Leif, frieksosen, dansken på ski og spyinga må vel med her. (desverre eksisterer det ikke bilder av selve hendelsen)

 

Ok, etter at jeg da satt meg fast. BIGTIME etter hundre (100!!!) meter. VAr det endelig tid for å legge vidre ut på reise gjennom ugjestmild svensk fjellheim. Vi kjørte kanskje 7 km før vi kom til en relativt uoversiktlig fjellovergang(?). Jeg valgte, som det fornuftige mennesket jeg er, å kjøre i løypa. Desverre ønsket ikke de 3 andre i reisefølget å gjøre det samme.

 

Vips så var 3 av 4 scootere fast midt på fjellet. Vi styra noe så inne i helvette med å få de ut. Og hadde det ikke vært for svenskene som kom forbi så hadde vi vært stuck den dag i dag.

 

Oppi dette så var jo Leif sin scooter plaga med frieksos. Og det skulle vise seg at Leif var noe tander ovenfor slikt. For når han tar seg en pause på scooteren etter strabasene er det noen store magadrag som går med ettersom han var ganske sliten. Scooteren var jo seff i gang, så Leif blei stein hakke dårlig så vi eskoterte han ned til bøgda igjen.

 

Der gjorde vi som alle andre ville ha gjort. Forlot han. Så han tar seg den siste km inn til bygda på egen scooter for å henge ut der til vi kom tilbake.

 

Så står han der fortvilt ved siden av scooteren å spyr dagens mellommåltid, baby gulerøtter. Når en ganske engasjert dansk herre komme bort til han (på ski faktisk!) Hva er egentlig oddsen for at en normann møter en danske på langrennski i den svenske fjellheimen?

 

Dansken skriker ut noe om en brann, og peker på scooteren som faktisk hadde tatt fyr :) fantastisk....

 

Leif heiv vist på noe snø og leverte nøklene, satt seg ned og reflekterte over livet til vi kom tilbake fra fjellet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man må også ta med at Svensken som leide ut scootere hadde litt tourettes eller hva det heter. For han gjrde ukontrolerte byks og hopp ved leie og levering av scooter. Ukontrollerte utbrudd med rop og skrik bydde han også på.

 

På toppen av det hele skjønte han ikke at vi kunne være så frekke å forlange rabatt pga scootere som brant, en scooter som ikke gikk på tomgang og kun hadde halv effekt.....

 

herlig fyr som så mye opp på himmeln å kauka.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lørdagen var det duket for banekjøring på isen, og Helge skulle endelig få teste "Den Røde Fare" igjen, denne gangen med ny motor og nye skosåler : rock :

 

IMG_5564.jpg

 

Dog måtte det en siste klargjøring til, i form av lokal "massasje" av bakre hjulbuer :o

 

IMG_5563.jpg

 

Etter lokal "masering" av bakre former, og siste tekniske sjekk, så var det endelig klart for en runde utpå isen.

En runde ble til to osv., og etterhvert så kunne man se spenningen i fjeset til alle og enhver i det øyeblikket "Den Røde Fare" svingte ut på isen atter en gang : ja :

 

IMG_5552.jpg

 

IMG_5572.jpg

 

IMG_5950.jpg

 

Mens alt dette pågikk, så stod "servicevogna" (i form av min A6) på parkeringa og ble kald på rompa :o

 

IMG_5672.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

IMG_5816.jpg

 

Jeg tok noen bilder fra banekjøringen både på lørdag og søndag, men jeg kommer ikke til å legge ut så mange av de her i denne tråden. Jeg vil heller anbefale dere å ta en titt innom følgende tråd: Bildetråd Vintertreff Fünasdalen 2010 ;)

Jeg kommer til å legge ut noen bilder fra banekjøringen og treffet generelt under den tråden som jeg har linket til, men kan allikevel legge ut noen "smakebiter" i form av bilder av Helge's einzer på banen i denne tråden :)

 

IMG_5762.jpg

 

IMG_5787.jpg

 

IMG_5834.jpg

 

IMG_6015.jpg

 

Jeg kan forøvrig opplyse om at vi alle pisset på Helge på lørdagen : eek : Dette var vistnok navnet på herretoalettet på Vera's Kro hvor vi spiste lunch denne dagen : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søndag ettermiddag var det klart for hjemreise igjen, etter atter en gang å ha deltatt på nok et flott treff! Takk til alle involverte :)

 

Det ble ikke så mange bildene fra hjemreisen heller, jeg tok kun ett par bilder av ekvipasjen når vi hadde en pit-stop ved Røros.

 

IMG_6409.jpg

 

IMG_6403.jpg

 

IMG_6402.jpg

 

IMG_6392.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå litt mer fra Lørdagen å jeg da :)

 

Utrolig fint landskap der oppe. Flott å våkne opp til

06022010139.jpg

 

Og når man snur seg til venstre så står golfen go og varm og nesten snøfri å venter :)

06022010140.jpg

 

Ble jo også en del festligheter på lørdagen....

Her er Tærud brødrene og tauebil sjåføren

06022010144.jpg

 

Klubbfotograf Næss med privatsjåfør

06022010145.jpg

 

Sveriges gladeste instruktør

06022010147.jpg

 

Sveriges mest ekstreme pepperbiff

06022010157.jpg

 

har vi tid?

06022010159.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utestedet..... ohoii....

07022010164.jpg

 

En nordnorsk rapper. Onkel P tror jeg

07022010166.jpg

 

Sunnmøring med overdreven bestilling :)

07022010176.jpg

 

Havy Metall band som opptredde også... :) genialt sikkert

07022010180.jpg

 

Som dere ser så ble det som alltid på våre treff steik bra og sosial lørdags kos på hele gjengen :) Og alltid er det like gøy, fatter egentlig ikke hva dere hjemmesittere tenker på (bortsett fra det økonomiske aspektet da)

 

 

 

Så ble det søndag og kronerulling for å komme hjem.

Eskild nektet å gi slipp på bensinpengene, men norske korker er mere værdt enn svenske mynter for tiden...

07022010184.jpg

 

Og så avslutter vi med følgende "bombshell" Krokofantene som Knutsen og Ludvigsen synger om eksisterer!

07022010185.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og så avslutter vi med følgende "bombshell" Krokofantene som Knutsen og Ludvigsen synger om eksisterer!

 

Og akkurat dette ble ett av temaene på bilturen hjemover! :P

 

Ellers så skulle dere også ha vært tilstede når Leif regelrett stupte av snøscooteren og landet med hodet først nedi snøen! : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe konge! såg no overraskende edru ut på ditta bilde der :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og når man snur seg til venstre så står golfen go og varm og nesten snøfri å venter :)

 

Det var faktisk et litt kult bilde, omtrent kun Golf'n som er snø-/isfri :) Bedre strømforhold på Eriksgården i år enn i fjor da forstår jeg, for da var det ikke mye å skryte av :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og akkurat dette ble ett av temaene på bilturen hjemover! :P

 

Ellers så skulle dere også ha vært tilstede når Leif regelrett stupte av snøscooteren og landet med hodet først nedi snøen! : haha :

 

hehe, DET var nok ett magisk øyeblikk som bare ett VACN treff kan garrantere. Jeg holdt på å le meg ihjel når je kom rundt den svingen og så scooteren til leif stå å dure, mens Leif strevde noe forferdelig med å komme opp av snøen (han var helt borte vekk). Når han endelig kom opp var han like rød som en fyrstikk rett fra nittedal og det hjalp ikke på latterkrampa for å si det sånn :)

 

hehe konge! såg no overraskende edru ut på ditta bilde der :D

Regner med at vi ble ganske så Animerte iløpet av kvelden gitt ;)

 

Det var faktisk et litt kult bilde, omtrent kun Golf'n som er snø-/isfri :) Bedre strømforhold på Eriksgården i år enn i fjor da forstår jeg, for da var det ikke mye å skryte av :o

 

Ja, strømopplegget tålte faktisk 4 kw ca fra vi kom på torsdag til banekjøringen startet på Lørdagen.

I fjor gikk det jo litt værre. Skotnern heiv ut skjøteledning fra rommet sitt og vi kobla på, ett glimt av lykke ble raskt forandret til forvirring ettersom hele andre etasje på eriksgården ble mørklagt :)

 

 

 

Vi reiste jo hjem også. (det glemte jeg nesten) Da vikarierte jeg som stønt fotograf i minusgrader og 80 kmt ut av vinduet på A6`en....

 

Og tror dere ikke vi hadde en danske (ikke han på ski, for han kjenner vi ikke) men selveste "Dansken" i pen kolonne formasjon bak

07022010187.jpg

 

På vei hjemover (enda med dansken & co. bak) passerte vi en trafikk ulykke. Her hadde det nok gått litt fort, for en lokal helt hadde sparket seg av veien og var aldeles borte fra åstedet

07022010192.jpg

 

Så ble det ett tårevått farvel gutta sørfra i ett kryss på Tynset

07022010195.jpg

 

07022010196.jpg

 

Takk for følget :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På vei hjemover (enda med dansken & co. bak) passerte vi en trafikk ulykke. Her hadde det nok gått litt fort, for en lokal helt hadde sparket seg av veien og var aldeles borte fra åstedet

07022010192.jpg

 

 

Kjenner igjen den farkosten der og han som eier den er jaggu ikke god! Måtte gå slik en dag!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og tror dere ikke vi hadde en danske (ikke han på ski, for han kjenner vi ikke) men selveste "Dansken" i pen kolonne formasjon bak

 

Og når vi først er inne på dette med dansker bak oss i trafikken, så er det i allefall første gang jeg har vært med på å få telefon fra bilen bak om at de ikke ønsker å kjøre forbi.

Det er nå en gang slik, som den hyggelige og kultiverte sjåfør jeg er : flau :, at når jeg kjører med bil og tilhenger og ikke klarer å holde like høy gjennomsnittshastighet som jeg ville gjort med kun "løs" personbil, så prøver jeg å blinke og slippe forbi trafikken der hvor det er luker som skulle tilsi at dette er mulig :) Som sagt så gjort, det kom ett par biler bak, et langstrekk var fri for motgående trafikk, og jeg satte på blinklyset og slakket litt av på farten. Men ingen biler ville forbi... Da ringer telefonen til Helge, og han får beskjed om at "Vi vil/skal ikke forbi vi", da tenker jeg hææ!?! : klø : Før jeg skjønner hvem det er og at det er kjentfolk som ligger bak oss, bare hyggelig det : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig hyggelig å holde følge med dere : ja :

 

Noe av det fineste med denne klubben er jo sammenholdet vi har, og vi hadde selv bil med bil på henger i vår lille kolonne, så vi hadde det ikke så travelt ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm skal bare se om jeg får letet frem Golf big footen vi lå bak på vei hjem. Man ser ikke helt hjula på denne ekstremt høye golfen men at den kjører på 50++" felger er det ingen tvil om så høyt over bakken denne bilen kjørte.

 

(vi klarte hvertfall ikke se at den sto på en henger)

Funes2010 140.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

...og vi hadde selv bil med bil på henger i vår lille kolonne, så vi hadde det ikke så travelt ;)

 

Oppdaget jo etterhvert "hva/hvem" som lå bak, og da var det ikke så mye mer å stresse med å slippe forbi :) ...selv om enkelte Golf'er så ut til å ha det litt mer travelt :P

 

Hmm skal bare se om jeg får letet frem Golf big footen vi lå bak på vei hjem.

 

Observerte dere også denne ja!?! Den forfulgte hos hele veien hjem, vi ble ikke kvitt den i bakspeilene uansett hva vi foretok oss : eek :: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppdaget jo etterhvert "hva/hvem" som lå bak, og da var det ikke så mye mer å stresse med å slippe forbi :) ...selv om enkelte Golf'er så ut til å ha det litt mer travelt :P

 

;) er vel jeg som ligger bak dansken på det bildet der

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

;) er vel jeg som ligger bak dansken på det bildet der

 

Ohh!

 

Big beer spendern jo! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eskild fikk en kondolansepils som avtalt ja ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eskild fikk en kondolansepils som avtalt ja ;)

 

Også kalt "gravøl" for Golf'n : haha : Men ølen smakte godt den ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.