9x19 Lorinser RS-1 på min MK6

Anbefalte innlegg

Veit ikke helt hva jeg har satt igang nå, men fikk veldig lyst på noen skjelde og spesielle hjul på min nye MK6. Hadde jo store planer om at dette skulle være et "bruksbilprosjekt", men det er nok bare å innse at ikke blir noe av...

 

Tidligere i uken ble Eicbach senkefjærer erstattet med FK Silverline X og nå er altså disse blitt mine.

Får bare kryse fingrene om at felgene er hele og kommer seg trygt over dammen i løpet av noen uker. Bestilt sjøfrakt, da flyfrakt ble altfor dyrt.

 

Felgene er i "Machined/Diamond Cut Finish" og skal være helt strøkne, såkalt "mint" Så får vi se om det stemmer.

 

De 9x19 ET 39, og jeg må vel etter all sannsynlighet montere 215 x 35 19. Kom gjerne med tilbakemeldinger på hva slags dekk (er nok viktig med så smal dekkbane som mulig) og hvem jeg bør kjøpe dekk av. Her er det jo viktig at selger av dekk klarer å legge på uten komplikasjoner..

 

Felgene har sitti på denne bilen: (som sikkert har vært postet her inne et sted også)

Har ikke sett disse på noen MK6 ennå, så håper jeg får det til å passe.

 

4163510293_5fd0e2cd9d_o.jpg

 

4164269204_5f07c05d99_o.jpg

 

4164270890_c38e2edb2d_o.jpg

 

4163508501_f5243e2061_o.jpg

 

4163511943_af33789673_o.jpg

 

Fikk også noen flere bilder av de, her har de litt vann på seg, som kan se ut som merker. Skal være meget fine som sagt.

 

Venstre foran:

 

Driver_Front.jpg

 

Venstre bak:

 

Driver_Rear.jpg

 

Høyre foran:

 

Passenger_Front.jpg

 

Høyre bak:

 

Passenger_Rear.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oi. Disse tror jeg blir utrolig stilig på Mk6. Bruksbil prosjekter har lett for å skli ut : smil :

 

Angående det å legge på dekk som er litt for smale for felgen. Så har jeg alltid benyttet meg av Christer Kvalheim på Dekkskift i Rælingen.:) Aldri hatt problemer med å vrenge på smale dekk og man får en utrolig god service og ikke minst fine åpningstider.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rått!!! Lorinser har mye tøft! :)

 

Har noen 3-delte 8,5x17" Lorinser som vinterfelger jeg også. Kule felger, men mine er langt ifra så strøkne som dine.

 

Tror disse felgene blir ordentlig nice på MK6'n ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice;) Si ifra når disse er i hus og de har fått dekk. Da vil jeg se en prøvemontering på 6'ern;)

Btw kult at du fikk tak i noen som ikke er chrome, veldig ofte er disse det.

Kan bli en fin bruksbil alikevel dette, trenger bare litt mer pleie og riktig innstilling;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åssen kommer du over slikt? :o

Dette har jeg trua på;)

Vet jo du tenkte og gå for Helios, men nå er det jo maange andre som har tenkt til det i sommer, så tenker silverline X og disse felgene vil gjøre bilen din ganske unik;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oi. Disse tror jeg blir utrolig stilig på Mk6. Bruksbil prosjekter har lett for å skli ut : smil :

 

Angående det å legge på dekk som er litt for smale for felgen. Så har jeg alltid benyttet meg av Christer Kvalheim på Dekkskift i Rælingen.:) Aldri hatt problemer med å vrenge på smale dekk og man får en utrolig god service og ikke minst fine åpningstider.

 

Tips mottatt og vil følges opp. Hva slags dekktype er det som duger?

 

Rått!!! Lorinser har mye tøft! :)

 

Har noen 3-delte 8,5x17" Lorinser som vinterfelger jeg også. Kule felger, men mine er langt ifra så strøkne som dine.

 

Tror disse felgene blir ordentlig nice på MK6'n ;)

 

Håper det, håper ennå mer på at jeg får de på :)

 

Nice;) Si ifra når disse er i hus og de har fått dekk. Da vil jeg se en prøvemontering på 6'ern;)

Btw kult at du fikk tak i noen som ikke er chrome, veldig ofte er disse det.

Kan bli en fin bruksbil alikevel dette, trenger bare litt mer pleie og riktig innstilling;)

 

Takk skal du ha Jostein, sier mer enn gjerne i fra, greit med litt fagkunnskap i nærheten når dette skal testes.. Tror det må en prøvemontering til uten dekk først, stikker de langt utenfor så får vi se om det finnes en løsning.. Tror det skal gå på det berømte "#$%&/-håret.. Chrome var aldri aktuelt..Det ser litt dølt ut synes nå jeg :)

 

Åssen kommer du over slikt? :o

Dette har jeg trua på;)

Vet jo du tenkte og gå for Helios, men nå er det jo maange andre som har tenkt til det i sommer, så tenker silverline X og disse felgene vil gjøre bilen din ganske unik;)

 

Det var faktisk ikke så vanskelig som man kanskje skulle tro, de lå på marketplace på vwvortex.com. Ligger mye gromt til salgs der, men veldig få som gidder å pakke klart for international shipping. Håper Silverline X gjør jobben jeg er ute etter.

 

Heliosene er jo innkjøpt :) Kjøpte de av Jostein over her i august i fjor, lagret på Jobb siden da.

De smeller jeg på hvis jeg ikke får dette til å passe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir kult om du får dette til å passe :) jeg tror du må ha et ganske smalt dekk ja, no ala 215 35 19 kanskje.. jeg kjørte med 8x19 i sommer ET 35, med den dekk dimmen, og da subbet dekkene i plastikken i skjermene.. så det blir ET 40 el 45 til sommeren.. Du får nok et stivere understell en meg da, jeg har bare byttet fjærer, så det vil nok hjelpe litt vil jeg tro :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir kult om du får dette til å passe :) jeg tror du må ha et ganske smalt dekk ja, no ala 215 35 19 kanskje.. jeg kjørte med 8x19 i sommer ET 35, med den dekk dimmen, og da subbet dekkene i plastikken i skjermene.. så det blir ET 40 el 45 til sommeren.. Du får nok et stivere understell en meg da, jeg har bare byttet fjærer, så det vil nok hjelpe litt vil jeg tro :)

 

Plastikken foran eller bak? Eller begge deler? Har du "modda" den skruen til innerskjærmen foran? Det kunne vel kanskje hjulpet? Den set-up´en din er jo ca. 3,5mm lengre inn enn hva dette vil bli, men stivt understell gjør jo underverker mot subbing da, selv om komforten også forsvinnner...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ET og plassen i hjulbuen relativt lik på golf 5 og 6? Jeg prøvemonterte jo 8,5x19 et 41,9 på 5'ern, det gikk greit. Har du prøvd helios hjula på bilen forresten? De er jo 8,5x19 et45. ET på Lorinser hjula gjør at de bygger 6mm lenger ut enn helios i tilleg til at de er 1,27cm bredere, det gjør at de bygger ytterligere drøyt 6mm(6,35mm) lenger ut, altså 12,35mm lenger ut enn helios hjula. Er jo bare å måle og se;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ET og plassen i hjulbuen relativt lik på golf 5 og 6? Jeg prøvemonterte jo 8,5x19 et 41,9 på 5'ern, det gikk greit. Har du prøvd helios hjula på bilen forresten? De er jo 8,5x19 et45. ET på Lorinser hjula gjør at de bygger 6mm lenger ut enn helios i tilleg til at de er 1,27cm bredere, det gjør at de bygger ytterligere drøyt 6mm(6,35mm) lenger ut, altså 12,35mm lenger ut enn helios hjula. Er jo bare å måle og se;)

 

har regnet meg frem til det samme, men har ikke testet Heliosene. Har ikke på senk ennå, så da blir det vel ikke så lett å måle (i hvert fall nøyaktig). Jeg tipper at skjermene på MK5 og MK6 er rimelig like.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men så sklir det jo greit under når man senker også da:)

Men dekkstrekk er ett must ja..

men siden det er 9' bred felg hadde jeg nok vurdert 225 i stede..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men så sklir det jo greit under når man senker også da:)

Men dekkstrekk er ett must ja..

men siden det er 9' bred felg hadde jeg nok vurdert 225 i stede..

 

Håper jeg finner en dekkselger som er villig til å prøve begge deler før jeg kjøper dekk av han. Men tror det nesten er et must med 215.

 

Hva slags dekk anbefales?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo prøve et av dekka fra helios felgene når den tid kommer, de er jo 225/35.19. Blir det for bredt, er det bare å handle 215;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo prøve et av dekka fra helios felgene når den tid kommer, de er jo 225/35.19. Blir det for bredt, er det bare å handle 215;)

 

jepp, må bare finne en kar som kan legge om på disse..regner med at jeg kommer til å følge greit med så det ikke blir noe fuzz..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper jeg finner en dekkselger som er villig til å prøve begge deler før jeg kjøper dekk av han. Men tror det nesten er et must med 215.

 

Hva slags dekk anbefales?

 

Da snakker du med christer! :) Han driver med slikt og er nok mye mere behjelpelig enn andre dekkforhandlere på dette området!

 

Falken sine har greit strekk slik jeg har skjønt det, samme med dunloop.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plastikken foran eller bak? Eller begge deler? Har du "modda" den skruen til innerskjærmen foran? Det kunne vel kanskje hjulpet? Den set-up´en din er jo ca. 3,5mm lengre inn enn hva dette vil bli, men stivt understell gjør jo underverker mot subbing da, selv om komforten også forsvinnner...

 

Foran og bak ja, foran hadde det nok hjulpet endel om jeg hadde "modda" den skruen, men bak er det en liten metallbit fra karosseriet helt nede i kanten der som bakfangeren begynner på begge sider, om du skjønner, tror du må prøve å bøye den litt forsiktig inn på en måte, jeg så den ikke før jeg subbet oppi den.. gikk heldigvis bra med lakken.. Ja, får håpe du er heldig og at det går uten alt for mye trøbbel :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Falken sine har greit strekk slik jeg har skjønt det, samme med dunloop.

 

 

 

Ikke de nyeste Falken. Får vel bare FK452 i 215/35-19

 

215 er et must med ET 39 og 9" bredde. Må senkes mye for å få klaring til skjermkanten foran. Bak burde det skli rett på

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke de nyeste Falken. Får vel bare FK452 i 215/35-19

 

215 er et must med ET 39 og 9" bredde. Må senkes mye for å få klaring til skjermkanten foran. Bak burde det skli rett på

 

Tenker nok det det samme vdr. 215, men er FK452 har bra med strekk og er et greit dekk å kjøre på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått trackingen til UPS opp, felgene ble hentet hos selger i går og befinner seg nå i Jacksonville Florida. Fraktes på bil opp til New Jersey. Derifra fraktes de i container på båt til Gøteborg. Så videre med bil til Norge. Forventet levering rett før påske.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi gleder oss :D

Send en pm om evt pris, om du vurderer og selge Heliosene ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi gleder oss :D

Send en pm om evt pris, om du vurderer og selge Heliosene ;)

 

Heliosene går for 13.000,- (samme som jeg kjøpte de for, har ikke brukt de) med dekk om jeg selger de. Finner ut av det rundt påsketider :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ohh,disse hjulene var rett og slett nydelige,Christian! : ja : Dette blir knallbra! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenker nok det det samme vdr. 215, men er FK452 har bra med strekk og er et greit dekk å kjøre på?

 

Falken FK452 er ikke spesielt smalt, snarere tvert i mot. Ville vurdert Pirelli eller Dunlop i 215/35 19, bredere enn det bare straffer seg når du skal få dette kjørbart.

 

Ser det kommer noen referanser fra denne og hovedtråden din, men tror de som kjører med supersenk og ET35 eller 30 enten lyver eller har justert camberen.

 

9x19 ET39 er i grenseland, men det kan gå akkurat hvis du skyver inn skruen foran og bilen er stiv. Jan Tore hadde 9x20 ET40 med BF 225/30 20 på sin Golf 5 et år og med 50mm senk gikk det sånn halvbra. Felgen kunne subbe rett i skjermen bak, men du har fordelen med litt mer dekk som gjør at dekkstrekket hjelper mer. Prøv og se :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Falken FK452 er ikke spesielt smalt, snarere tvert i mot. Ville vurdert Pirelli eller Dunlop i 215/35 19, bredere enn det bare straffer seg når du skal få dette kjørbart.

 

Ser det kommer noen referanser fra denne og hovedtråden din, men tror de som kjører med supersenk og ET35 eller 30 enten lyver eller har justert camberen.

 

9x19 ET39 er i grenseland, men det kan gå akkurat hvis du skyver inn skruen foran og bilen er stiv. Jan Tore hadde 9x20 ET40 med BF 225/30 20 på sin Golf 5 et år og med 50mm senk gikk det sånn halvbra. Felgen kunne subbe rett i skjermen bak, men du har fordelen med litt mer dekk som gjør at dekkstrekket hjelper mer. Prøv og se :)

 

Takk for tilbakemelding Runar, godt at "gamlegutta" med lang erfaring med mye senk og breie felger bidrar! På den bilen til JT som du refererer til, hadde den de "vanlige" Eibach Sportlinefjærene som han har brukt så mye?

 

Oppsettet mitt blir vel fattige 1 mm lengre ut, så med stivt justert Silverline X så skulle det vel kanskje gå. Ellers så kan man vel justere camber littegrann, eller valse. Regner med at du mener at jeg evt. får litt mindre dekk hvis jeg velger 215 istedet for 225 som gir bedre dekkstrekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding Runar, godt at "gamlegutta" med lang erfaring med mye senk og breie felger bidrar! På den bilen til JT som du refererer til, hadde den de "vanlige" Eibach Sportlinefjærene som han har brukt så mye?

 

Oppsettet mitt blir vel fattige 1 mm lengre ut, så med stivt justert Silverline X så skulle det vel kanskje gå. Ellers så kan man vel justere camber littegrann, eller valse. Regner med at du mener at jeg evt. får litt mindre dekk hvis jeg velger 215 istedet for 225 som gir bedre dekkstrekk.

 

"Gamlegutta" eller lokalmafian holder koken, hoho!

 

Jepp det var Eibach sportline, men det subba ikke uten at man hadde noen i baksetet eller lasta ned bagasjerommet med tunge ting. Felgen din havner 1mm lengre ut, men heldigvis 12,7mm lengre unna skjermen pga 19 vs 20 tom, det har mye å si. Toppen av 215 dekket ditt havner teoretisk 4mm lengre inn enn hans 225 så derfor ville jeg ikke svartmalt situasjonen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.