Anbefalte innlegg

Lurte på om dere som har prøvd Kvikk Mekk sin lakkbehandling er fornøyd med resultatet. Er holdbarheten god? Lett å vaske / vokse selv?

 

Evt om andre har prøvt behandlinger som Ditec, TefCar, Auto Glym, osv

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Kim!

 

Har ingen erfaringer med det desverre. men jeg å pusse Øystein A8 sjefen, bruker kun AUTOGLYM sine produkter, er veeldig fornøyde med kvaliteten både på finish og hvordan det er å jobbe med.: ja :: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke prøvd kvikkmekken enda, men Jan Sagstad har vært der for noen mnd siden.. Har kanskje noen erfaringer å dele.

 

Jeg har brukt K2000 bilpleie flere ganger med Tefcar behandling og er VELDIG fornøyd der.. Bilen blir totalt "ny" og er superlett å holde. Trenger nesten ikke å holde svampen når du vasker, den bare fyker avgårde : eek : .. Lang holdbarhet også..

 

Til polish synes jeg AutoGlym sin Super Resin Polish er den som er best, men har nå prøvd med Meguiars sin Nxt(NextGeneration) "topp"voks istedenfor Exstra Gloss til Glym som lag nummer to(Altså etter Super Resin polish).. Får se åssen det holder..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd Auto Glym sine produkter.. Er meget fornøyd med de, er også lett å bruke/føre på.

Er også en drøm å vaske den etterpå..

Altså.. Auto Glym er et meget godt valg.... :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok eg skal ta en behandlig av BORA`en hos Kvikk Mekk. Har sett mange gode resultat.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok eg skal ta en behandlig av BORA`en hos Kvikk Mekk. Har sett mange gode resultat.

 

Samme her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt K2000 bilpleie flere ganger med Tefcar behandling og er VELDIG fornøyd der.. Bilen blir totalt "ny" og er superlett å holde. Trenger nesten ikke å holde svampen når du vasker, den bare fyker avgårde : eek : .. Lang holdbarhet også..

 

 

Hvor ligger dem og husker du hva du betalte i pris?

 

Jeg vet Larsen Bilpleie i Åsane har kampanje på Teflon så lurer på å hoppe på tilbudet når jeg får ny bil (må bare se bilen først)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor ligger dem og husker du hva du betalte i pris?

 

Jeg vet Larsen Bilpleie i Åsane har kampanje på Teflon så lurer på å hoppe på tilbudet når jeg får ny bil (må bare se bilen først)

 

 

De ligger langs fjøsangerveien rett før Audi Senteret når du kjører fra Danmarksplass. De har to behandlinger av Tefcar, 3% og 15%. På biler over en viss alder så gir de 6års garanti med 15% behandling. Tror den koster rundt en 5-5500,-. Jeg har kun brukt 3% og det holder overraskende lenge, det er faktisk 6år siden jeg tok på min 80 og den er merkbart glattere og lettere og vaske enn A8`en som ikke har fått enda. 3% koster rundt 3000,-.

 

Grunnarbeidet er det samme på begge behandlinger, så finish/resultat blir det samme. Men holdbarhetet skal jo da være bedre på 15%.

 

Den forrige A8`en jeg hadde tok jeg inn fra tyskland, der var den eid av en eldre mann som sikkert kjørte den i maskin en gang i uka, det var lakken veldig preget av. Fantes ikke glans i solskinn i det hele tatt. Etter en 3% hos K2000 var lakken nærmest sykt blankt, jeg fikk totalt snakkeproblemer da jeg så den.

Den hadde jeg inne til etterbehandling to ganger da jeg hadde den, det kan du ta innen et år etter sist behandling. Da går de over og tar en lettere behandling på lakken slik at vinterens vaskeriper, riper rundt håndtak osv går vekk og legger på et nytt lag Tefcar. Dette koster 1200-1500,-.

 

Jeg gleder meg til jeg skal inn med den nye A8`en, men gidder ikke før jeg har fått på den siste lakken før sommeren.

 

Det som var imponerende også er at bilen er helt "clean" etterpå, ingen rester, vinduer er tatt, lister, grill, felger, dekk... ALT!!!

 

Nå vet jeg ikke hvordan andre er, men ved valg av et firma som gjør dette ville jeg ikke bare gått etter pris, men etter erfaring.. Når du ser de proffe jobber ser man at det er en kunst de holder på med, riktig turtall, riktig press, riktig varme osv i forhold til vilken produkter de har.

Jeg hadde 80`ien en gang hos noen andre for rubbings, og det endte med at de gikk igjenom lakken flere steder. Og for meg er det viktig at jeg er trygg på resultatet som kommer ut og ikke spent på hvordan det kommer til å se ut.

 

Legger ved et par bilder av "glass" glansen som noen kalte det, sjekk "speil" effekten i siden på bilen:

Annonse_800.jpg

Bilder 053_800.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne jeg...

 

Har vært i utlandet på jobb i 3 uker, så konemor har hatt bilen. Når jeg kom hjem og skulle ta første vask på fredag så oppdager jeg 3 riper på ca. 20 cm på høyre side på bilen (bakskjerm, dør foran, framskjerm), ser ikke ut som om ripene er gjennom klarlakken.

 

Så da kommer 1000 ,- spørsmålet : Hva bør jeg kjøpe av polish og hvordan gjør jeg det?

 

Takker for alle tips, er jo fotografering i morgen på arenum

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du bare skal ta og rubbe/polere opp de ripene og ikke vil betale for en behandling av hele bilen ville jeg tatt en tur til Kvikk Mekk`en i Åsane og spurt om de kunne gått over de ripene. Hadde en kollega som gjorde det på sin A6 og det ble supert, betalte noen hundringser, og de gjorde det der og da.

 

Ellers er det vel bare å kjøpe seg litt rubbing(Auto Glym) og gå på og polere opp etterpå, men da er det fort å få skjolder. Og skal du gå litt i dybden og få vekk ripene må du nesten ha maskin. Problemet er også at rubbingen man får kjøpt er litt for "snill" til de værste riper. Jeg har en rubbing fra Auto Glym sin proffserie som man ikke får kjøpt i butikkene, den funker men synes det er skummelt å bruke den, lett å få skjolder hvis man ikke har erfaring med den slags..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann Øystein,

 

Takk for hurtig svar!

 

Var nede på K2000 i stad , men de har ventetid til midten av juni :(

 

Var derfor jeg tenkte å prøve selv vertfall, men Kvikk Mekk`en i Åsane er sikkert like lurt skjønner jeg.

 

ps:vet du hvor i Fana man selger autoglym?

 

Rasmus

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du har vel ikke tilfeldigvis nummeret til kvikk mekk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

K2000 har nok litt venting ja.....

 

Naf`en i Fyllingsdalen er vel kanskje nærmest.. Får jo rabatt også der hvis du er medlem. Ellers så er det en del Hydro og Statoil som har. Møller også.

 

Nummer til KM er: 55 19 25 55.. Er ofte en som heter Erlend der på dagtid men tror ikke han tar slike jobber. Han som driver plassen heter Tommy og er dyktig, er også en som heter Thomas der, men lurer på om han har gitt seg. Tror Tommy pleier å være der fra ettermiddag/kveld. Er åpent til 2200..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nok en gang takk for hjelpen Øystein!

 

Ingen som tar tlf på kvikk mekk... prøvd flere ganger nå.

 

De er vel opptatt, prøver igjen senere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjøpt meg A4 med en eller annen form for lakkforsegling. Kan jeg rubbe og polere på dette, eller er det bare å lever inn bilen til ny forsegling?

 

Jeg foretrekker blod, svette og autoglym. Ingenting er som å polere bilen og påføre voksen etterpå!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støtte deg fullt ut heine, men blir litt usikker pga disse ripene : nei :

 

ps:såg du hadde handlet deg felger, er nysgjerrig på hva det ble??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nok en gang takk for hjelpen Øystein!

 

Ingen som tar tlf på kvikk mekk... prøvd flere ganger nå.

 

De er vel opptatt, prøver igjen senere.

 

Liker ikke å slenge dritt om firmaer, men jeg er ihvertfall ikke fornøyd med det som møtte meg på kvikk mekk. Ringte og avtalte tid for lakkrens og polering. Møtte med bilen på avtalt tid (10.00). Møtte stengte dører. Ventet i en halvtime og ingen dukket opp. Ringte flere ganger mens jeg ventet. Ringte på nytt i 12 tiden, men fremdels ingen svar. Da gadd jeg ikke mer! Det som får meg til å undre er at han jeg gjorde avtale med sa at han skulle begynne på bilen, og så skulle sjefen gjøre den ferdig iløpet av ettermiddagen. Hvorfor ringte ingen og spurte hvor jeg ble av? Det ville vært naturlig. Uforutsette ting kan skje og hadde de tatt kontakt og gitt meg en forklaring så hadde ikke jeg postet dette, men jeg hørte ingenting.

 

I etterkant har noen fortalt meg at han som jeg gjorde avtalte med ikke jobber der lenger, så jeg skal ikke si at de ikke er flinke eller ikke gjør jobben sin. Bare forteller min erfaring.

 

Jeg gikk til Larsen som fiskset alt til avtalt tid og pris! Superfornøyd med resultatet ble jeg også. Han er forresten sidesponsor på evo.no. To av bilene på deres stand i Arenum var behandlet av Larsen. De så også meget bra ut!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støtte deg fullt ut heine, men blir litt usikker pga disse ripene : nei :

 

ps:såg du hadde handlet deg felger, er nysgjerrig på hva det ble??

 

Autoglym Paint renovator fikser det meste. Hvis ikke du klarer det, får du noen som driver med bilpleie til å maskin polere det, da forsvinner det. Jeg hadde aldri brukt noen form for lakk forsegling selv.

 

Har ikke fått noe felger ennå, så jeg tar ikke gledene på forskudd. Men jeg må jo ha noe som overgår 18" S4 felger!! : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nettopp vært hos kvikk mekk i åsane, Tommy fikset ripene mine fort som bare det : ja : Han tok bilen min inn med engang, syntes sikkert synd på en fortvilet audi eigar!

 

Han tok seg god tid , forklarte alt etter hvert og tok kun 400,-

 

Anbefales på det sterkeste.

 

Han kunne og fortelle at han tok 1000 - 1200 ,- for en total utvendig polish, noe som jeg mener er veldig billig.

 

Lykkelig Audi eigar igjen :)

 

Takk igjen Øystein for ett meget godt tips, da er jeg klar til fotografering iu morgen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var konge Rasmus.. Lønner seg og la folk som kan det ta slike ting... Så får vi kose oss selv med resten av bilen etterpå, hehe!!

 

Til Heine så vet jeg ikke hva slags behandling du har på bilen, men da jeg hadde Tefcar fra K2000 bilpleie på min 80 og A8 kunne jeg polere og kose meg så mye jeg ville. Jeg har ikke brukt disse for å slippe å polere selv, men for å fjerne ALT av riper og rusk i lakken. Da blir det mye lettere å holde den selv etterpå, pluss at man slipper å bruke så mye kjemikalier om vinteren for å holde den rein, og man får en STRØKEN lakk..

 

De behandlingne som legger igjen et lag som ser nesten ut som klarlakk liker jeg ikke, husker ikke hva de heter. Da skal man jo ikke/trenger ikke polere selv osv...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for hjelpen Øystein!!

Vil ha en behandling som jeg kan fortsette å holde ved like selv. Så da blir det nok K2000 sin eller KvikkMekk sin. A4'en er preget av maskinvask, og har prøvd flere "testvinnere". Konklusjonen er at Auto Glym er suveren. Kanskje ikke den med best holdbarhet, men best resultat på småriper og "shine".

 

Til de som kunne tenke seg å slippe å polere bilen, kan jeg på det sterkeste anbefale DiTech (de med gult,orange,rødt merke). Dette er en skikkelig "heavy duty" behandling. Beskytter vanvittig godt mot klarlakkstriper og har meget god holdbarhet. Svigerfar har denne behandlingen, og bilen er strøken (blir ikke så fint behandlet...).

Denne behandlingen skal man ikke polere oppå. Kan visst bli skjolder.

Godt alternativ til lazy bastards : sove :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.