(Audi A6 2.0 TDI - redusert effekt på "topp")

Anbefalte innlegg

Hvit røyk kan du få når tenningen har forskjøvet seg nok også!

Sjekk register ;)

Og lykke til!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Da er bilen i hus igjen,var turboen som var rasert.

Fikk bilen igjen fra verkstedet i går,men synes den ikke går slik den gjorde før turboen tok kvelden.

De har skiftet olje,turbo og renset det som måtte renses av rør og slanger.

Er det slik at turboen må gå en viss ant. mil før den blir opptimal?

Synes jeg hører ,,plysterlyd" når jeg gir gass.: klø :

Har kjørt diagnose med vag com,men ingen feil meldinger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kanskje dem har satt tilbake software til orginal stand?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virker som skovlerne i turboen tar borti noe,noe er d,får ta opp med verkstedet der turboen ble skitet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag hadde jeg av polene på batteriet,da skjedde det noe merkelig....

Etter tubo byttet var jeg ikke helt fornøyd med bilen,mente den ikke gikk slik som før.

Jeg kjørte en liten tur etter bilen var skruvet sammen,da merket jeg bilen gikk som bare det:)

Turboen reageret helt anderledes en tidliger,bilen spann i 3 gir.

Så nå er den som før:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vel ikke grunninstillt ladetrykksreguleringa etter bytte av turbo da tenker jeg. så den nye turboen jobbet med gamle styringsverdier. Disse ble sikkert slettet når polen var av og den har da gått i null modus som tilfeldigvis funker bedre enn de gamle verdiene med den nye turboen:) tipper jeg. Grunninnstilling er uansett å anbefale om det ikke er gjort. kanal 11 på motor på tomgang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vel ikke grunninstillt ladetrykksreguleringa etter bytte av turbo da tenker jeg. så den nye turboen jobbet med gamle styringsverdier. Disse ble sikkert slettet når polen var av og den har da gått i null modus som tilfeldigvis funker bedre enn de gamle verdiene med den nye turboen:) tipper jeg. Grunninnstilling er uansett å anbefale om det ikke er gjort. kanal 11 på motor på tomgang.

 

Er det noe som bør gjøres i ny og ne, eller kun ved bytte av turbo?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytte av turbo, eller deler i forbinnelse med turbostyring.. ecu lærer seg det selv også etterhvert.. men det beste er å gøre det med en gang selv om noe byttes, så funker det 100% med en gang:) samme gjelder egr feks

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytte av turbo, eller deler i forbinnelse med turbostyring.. ecu lærer seg det selv også etterhvert.. men det beste er å gøre det med en gang selv om noe byttes, så funker det 100% med en gang:) samme gjelder egr feks

 

Jeg byttet en lekk intercooler i dag..

Det var DEN som ga "humping og shiiiish-lyd" hos meg..

 

Alle "feil" ble borte.. men lønner det seg for meg å ta av polene på batteriet ?

Hvor lenge skal den eventuelt stå uten strøm,for å resette seg ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg byttet en lekk intercooler i dag..

Det var DEN som ga "humping og shiiiish-lyd" hos meg..

 

Alle "feil" ble borte.. men lønner det seg for meg å ta av polene på batteriet ?

Hvor lenge skal den eventuelt stå uten strøm,for å resette seg ?

 

Så bra:)

Nei da bare kjør du:) om du ikke har no feilkoder:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ordnet seg for deg å frode.

Ja da blir det fin påske alikevell:)

Ellers må du se på forumet mitt ang montering av interface(genialt og ikke så kostbart 1300 fra england)

Noe for deg?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.