#26 Skrevet Mars 22, 2010 Hvit røyk kan du få når tenningen har forskjøvet seg nok også! Sjekk register Og lykke til! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Mars 26, 2010 Hei. Da er bilen i hus igjen,var turboen som var rasert. Fikk bilen igjen fra verkstedet i går,men synes den ikke går slik den gjorde før turboen tok kvelden. De har skiftet olje,turbo og renset det som måtte renses av rør og slanger. Er det slik at turboen må gå en viss ant. mil før den blir opptimal? Synes jeg hører ,,plysterlyd" når jeg gir gass. Har kjørt diagnose med vag com,men ingen feil meldinger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Mars 26, 2010 kanskje dem har satt tilbake software til orginal stand? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Mars 28, 2010 Virker som skovlerne i turboen tar borti noe,noe er d,får ta opp med verkstedet der turboen ble skitet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Mars 28, 2010 Jeg har noen av de samme symptomene på min egen 2.0TDI.. Ser ut til at det er folk her med peil.. så jeg hiver meg litt innpå her Kim.. og forklarer MITT problem i egen tråd ved siden av.. A6 4F 2.0TDI - humper på lavt turtall og merkelig "shhiish" lyd ved gasspådrag.. Håper jo på hjelp FØR det går så langt som på din.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet April 1, 2010 I dag hadde jeg av polene på batteriet,da skjedde det noe merkelig.... Etter tubo byttet var jeg ikke helt fornøyd med bilen,mente den ikke gikk slik som før. Jeg kjørte en liten tur etter bilen var skruvet sammen,da merket jeg bilen gikk som bare det:) Turboen reageret helt anderledes en tidliger,bilen spann i 3 gir. Så nå er den som før:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet April 1, 2010 Har vel ikke grunninstillt ladetrykksreguleringa etter bytte av turbo da tenker jeg. så den nye turboen jobbet med gamle styringsverdier. Disse ble sikkert slettet når polen var av og den har da gått i null modus som tilfeldigvis funker bedre enn de gamle verdiene med den nye turboen:) tipper jeg. Grunninnstilling er uansett å anbefale om det ikke er gjort. kanal 11 på motor på tomgang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet April 1, 2010 Har vel ikke grunninstillt ladetrykksreguleringa etter bytte av turbo da tenker jeg. så den nye turboen jobbet med gamle styringsverdier. Disse ble sikkert slettet når polen var av og den har da gått i null modus som tilfeldigvis funker bedre enn de gamle verdiene med den nye turboen:) tipper jeg. Grunninnstilling er uansett å anbefale om det ikke er gjort. kanal 11 på motor på tomgang. Er det noe som bør gjøres i ny og ne, eller kun ved bytte av turbo? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet April 1, 2010 Bytte av turbo, eller deler i forbinnelse med turbostyring.. ecu lærer seg det selv også etterhvert.. men det beste er å gøre det med en gang selv om noe byttes, så funker det 100% med en gang:) samme gjelder egr feks 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet April 1, 2010 Bytte av turbo, eller deler i forbinnelse med turbostyring.. ecu lærer seg det selv også etterhvert.. men det beste er å gøre det med en gang selv om noe byttes, så funker det 100% med en gang:) samme gjelder egr feks Jeg byttet en lekk intercooler i dag.. Det var DEN som ga "humping og shiiiish-lyd" hos meg.. Alle "feil" ble borte.. men lønner det seg for meg å ta av polene på batteriet ? Hvor lenge skal den eventuelt stå uten strøm,for å resette seg ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet April 1, 2010 Jeg byttet en lekk intercooler i dag..Det var DEN som ga "humping og shiiiish-lyd" hos meg.. Alle "feil" ble borte.. men lønner det seg for meg å ta av polene på batteriet ? Hvor lenge skal den eventuelt stå uten strøm,for å resette seg ? Så bra:) Nei da bare kjør du:) om du ikke har no feilkoder:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet April 1, 2010 Da ordnet seg for deg å frode. Ja da blir det fin påske alikevell:) Ellers må du se på forumet mitt ang montering av interface(genialt og ikke så kostbart 1300 fra england) Noe for deg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...