Tips til hvordan borre i en lyktreflektor? Edit: Hvordan få US lys på A6 4b

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Jeg har da en 01 A6 Avant. Jeg har lyst til og få US look på den, derfor har jeg bestillt W5W pæreholder og kjøpt oransje W5W pærer. Jeg tenkte da og få montert de i blinklyset. Tenker det kan bli bra, da kødder jeg heller ikke med den orginale blinklyskretsen, og jeg kan enkelt velge om jeg vil kjøre med de egentlige parklysene eller US parklysene.

 

Men er det noen som har tips til hvordan jeg gå fram med borringen i reflektoren? Går det greit om man er griseforsiktig, eller sprekker den veldig lett?

Jeg legger ved noen bilder, jeg har kommet fra til det at i underkant av blinklyset er det greieste stedet.

 

Men seff om jeg kunne bare koblet inn en krets på blinklyset som gjorde at den hadde en spenning på 6 eller 8V til vanlig hadde nok vært det beste. Kunne jo fått til noe med et rele og noen effektmotander, men tror ikke det hadde blitt veldig holdbart.....

CIMG1903 (Medium).JPG

CIMG1904 (Medium).JPG

CIMG1905 (Medium).JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil vel egentlig tro at det er best å borre fra reflektorsiden, så ikke borret kommet igjennom og river i stykker chromen i reflektoren..Men da må du jo av med glasset først da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bor siste biten motsatt vei, da blir det minimalt med skader. Og selvfølgelig litt forsiktig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips, er det mulig å ta av glasset på A6 lykter? Noen som vet hvordan?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel bare til å ta av klipsene og lirke av glasset kanskje??

 

Edit:

 

Går det ann og bare kjøpe lykteglass til disse lyktene? Er blitt litt matte med tiden...

Evt hvordan polerer man disse?

CIMG1906 (Medium).JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glassene er nok limt, så må etv varme de i ovnen for å dele de. Men det er jo 100 ganger lettere å modde pæreholderen og sette i topolt blinkpære. da er også lykta 100% urørt om du vil fjerne det igjen senere, og modden er ikke synlig :)

 

Jeg gjorde det på min;

 

DSC00963.jpg

 

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, har tenkt på 2 polt pære, men har prøvd og få tak i, hvor kjøpte du??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har prøvd begge veier. Først prøvde jeg fra reflektor siden. Teipet der jeg skulle borre så cromen ikke skulle sprekke opp og borret gjennom. Problemet er at cromen er så ømfientlig at den ble med når jeg tok av teipen igjen. Prøvde siden og borre fra baksiden og dette gikk greit hvis du er griseforsiktig som du sier. Begyn gjerne med ett lite borr og gå deg gradvis oppover. Klarte det fint bakfra på min hvertfall hvis du tar deg god tid, gradvis større borr, lite trykk på lykten og få omdreininger på borret.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, har tenkt på 2 polt pære, men har prøvd og få tak i, hvor kjøpte du??

 

Jeg stakk innom en amcar sjappe her i området :) regner med det er en sånn i nærheten av deg også ;) Ellers har jeg skjønt at det er noen Merkesjapper som har topolte pærer. (lurer på om det var ford og chrysler? : klø : )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg borra hull på t4en min. Bare borra rett inn.

 

Om du borrer ifra undersiden vil jo ingen se om det har gått vekk litt av crommen, og selve blinklys-glasset er jo ruglete, så der ser du jo ikke noe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har prøvd begge veier. Først prøvde jeg fra reflektor siden. Teipet der jeg skulle borre så cromen ikke skulle sprekke opp og borret gjennom. Problemet er at cromen er så ømfientlig at den ble med når jeg tok av teipen igjen. Prøvde siden og borre fra baksiden og dette gikk greit hvis du er griseforsiktig som du sier. Begyn gjerne med ett lite borr og gå deg gradvis oppover. Klarte det fint bakfra på min hvertfall hvis du tar deg god tid, gradvis større borr, lite trykk på lykten og få omdreininger på borret.

 

 

Okei, takk for tipsene;D Tid er tingen:)

 

 

 

Jeg stakk innom en amcar sjappe her i området :) regner med det er en sånn i nærheten av deg også ;) Ellers har jeg skjønt at det er noen Merkesjapper som har topolte pærer. (lurer på om det var ford og chrysler? : klø : )

 

 

Okei, har vært innom en Opel forhandler, de bare så rart på meg:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg borra hull på t4en min. Bare borra rett inn.

 

Om du borrer ifra undersiden vil jo ingen se om det har gått vekk litt av crommen, og selve blinklys-glasset er jo ruglete, så der ser du jo ikke noe.

 

Okei, er klarglass på denne bilen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, har vært innom en Opel forhandler, de bare så rart på meg:p

 

Det er fordi Opel kun produserer biler for menn med hatt..

 

---------

 

Blinklyspærene dine?

Ser de ca. slik ut?

 

LY-001203.jpg

 

Isåfall trenger du enten denne typen:

 

BAY15D_marine.jpg

 

Disse heter BAY15D, og i oransje/gul

 

Hvis pærene dine derimot ikke har stikkene på linje, trenger du en pære som heter BAU15D

 

BAZ15DBASE.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, pærene mine har ikke stikkene på linje, så trenger jeg BAU15D?

 

Edit: Ringte Bergheim Auto, de har, 37 kr stk:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det er ikke å oppdrive silvervision som er topolte :( derfor jeg har tatt ut pærene og satt i silvervision på min igjen. likte ikke utseende når den var parkert.. :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, har jo de chrome pærene ifra dioder.no, det er vel mulig å jokke til pæreholderen på et vis? Tror jeg begynner med de ifa bergeim først for å se hvordan det blir:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så var det med at de er gul når de er slukket, finns BAU15D som diadem pærer??

 

Gi dem en liten dusj med chromelakk, pæra blir ikke så varm og det lyser faktisk gjennom.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gi dem en liten dusj med chromelakk, pæra blir ikke så varm og det lyser faktisk gjennom.

 

Du sier at det faktisk lyser igjennom, blir det veldig svakt lys da eller? Chromelakk det selges vel på disse bilrekvisita butikkene det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du sier at det faktisk lyser igjennom, blir det veldig svakt lys da eller? Chromelakk det selges vel på disse bilrekvisita butikkene det?

 

Lyseffekten blir selvsagt redusert, men et par dusj fra en sprayboks er nok til å fjerne den verste eggeplomme effekten uten at det påvirker lyset i noen stor grad:)

 

Husk at både Diadem o.l. vil ha redusert lys i forhold til klare pærer med samme wattstyrke da det ikke finnes noe filter som øker lysstyrken, men derimot reduserer den :)

 

Har brukt vanlig chromelakk når jeg har prøvd dette ja, fra Bilextra, Mekonomen, Mobilsentrum o.l.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er ferdig resultat:) Ble veldig fornøyd selv i allefall. jeg brukte en to polt nlinklyspære og slipte vekk den ene tappen. Den passer godt nok nede i sokkelen:)

Us (1) (Medium).JPG

Us (2) (Medium).JPG

Us (3) (Medium).JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen dårlige bilder til

Us (4) (Medium).JPG

Us (Medium).JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble nice dette Ole-Jørgen. Godt jobbet: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stakk du bare pæra nedi orginal sokkel?

Hvordan fikk du strøm til dei to forskjellige polene? Eller har du loddet deg på noen ledninger på pæra?

Har hatt planer om dette jeg også, så jeg trodde jeg måtte skaffe 2-polet pæreholder også jeg..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stakk du bare pæra nedi orginal sokkel?

Hvordan fikk du strøm til dei to forskjellige polene? Eller har du loddet deg på noen ledninger på pæra?

Har hatt planer om dette jeg også, så jeg trodde jeg måtte skaffe 2-polet pæreholder også jeg..?

 

Takk for det Kjell:)

 

Jeg loddet en ledning på 5Watts delen av pæra, borret et hull i bunnen av sokkelen, borret et hull så jeg fikk ledningen inn i lyktehuset, og tok den brune ledningen fra parklyskretsen og koblet sammen med den brune ifra blinklyskretsen. Så da den ledningen fra 5watts delen av pæren og koblet sammen med den røde ifra parklyskretsen:)

 

Blinkdelen i den nye pæren har jeg ikke gjort noe med, den traff det den skulle treffe i sokkelen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.