"Styling" av modellbil....

Anbefalte innlegg

Ja..da er jeg igang med flere rare prosjekter....Dette prosjektet er bokstavlig talt litet....

Har kjøpt 2 modellbiler av Heine. Han leita lenge etter gul, men fant bate den minste modellen med tysk postlogo på og den var vel ikke veldig fin....

Så dukket disse to opp og da tenkte jeg at jeg tar begge og lakker den aprikos farga til riktig farge. Det som var kult som jeg ikke oppdaga før jeg fikk de(så det ikke på bildet jeg fikk av Heine) er at den aprikos farga er 3 dørs.....Det eneste jeg savner på begge er antenna.....Og hvis den jeg skal lakkere skulle vært helt perfekt skulle den hatt takluke og store fangere (regner ikke med at det er laga på modellbilene) Men utgangspungtet her nå er genialt. Sjekk bildene nå og de som kommer om noen uker........

Følgene skal skje:

-lakkering

-senking

-ny "eksos" (allerede montert...dvs limt på)

-diverse merker

-sølv sideblink

-hvite blink foran

-sota baklykter

 

Noen vil muligens mene at jeg ødelegger den, men som skrevet før er den kjøpt for å "styles" mens den blå skal stå i hylla akkurat som den er.

modell poloer laptop.JPG

modell polo side.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Kjempekult!!

Har selv lett mer eller mindre forgjeves etter moell av Nazze, finner bare en kjempedyr tysk sak i 1:43-skala.. Til og med den stygge Megane 4-hjulstrekkeren og Multipla er umulig å ikke finne i 'ørten' utgaver, så jeg får vel heller finne meg en S8 med tiden.. Den finnes det i hvertfall modeller av! :D

Hvis du legger en tynn tape (pinstriping) på taket for å indikere takluka, kan du ta den av etter å ha grunnet en gang. Da vil lakken avtegne en svak linje i gropa, og du kan evt. trekke en tynn tusj (0.1mm) i bunnen etterpå. (er også effektiv for å indikere evt. plateskjøter..)

Er vel ellers bare å klatte på plasticard (ABS) og sparkel for å lage andre fangere? Kan også anbefale nettingen fra enkelte 'stekelokk', som ser helt ut som strekkmetall, selv om fluenetting sikkert er mer enn nok finmasket til grill etc. Må males med forsiktighet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dødsbra!

Går også rundt med slike tankar sjølv med Audi b4 sedan ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du husket på å kjøpe inn lekebil- brannslokker nå da???? : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja Erik...lurte på om jeg skulle finne noe som ligna bare på pur f.......

Har dratt dette litt lengre enn utgangspunktet og malt Recaroseter og girstang, tuta på rattet å håndbrekket+vindussveivene...men det er det jo ingen som vil se alikevel..Men jeg må få tatt bilde før montering...Tror det har blitt nok jobb allerede jeg B.E....

Har mont eksos, fiksa blinkers foran, lakka gult......lakks med klarlakk ikveld+sota baklyktene en gang til etter å ha pussa de ned pga ble litt mislykka soting på Lørdag......

Til helga skal jeg finne ut om jeg må klippe akslingene for å senke eller om jeg kan sage litt plæstikk istede.....Håper å være ferdig rett over helga, men stresser ikke.....

Er litt misfornøyd med lakkinga.....den gule løste opp orginalfargen....men jeg tror det blir ok når klarlakken får lagt seg.......Men klistremerkene er mont på vinduene og det ble ganske kult.....dette blir en STREETRACER Polo.......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Baklyktene er nå ferdige....er sånn nogenlunde bra...ble litt skrukker i sotlakken, men det syntes ikke så godt. Og den gule lakken er ikke perfekt, men fra utsiden av bilen vil ikke dette synes. Dvs hvis den skal få bo på dashen.........Har løst takluke problemet tror jeg.....skal prøve ut noe så får vi se på resultatet. Bilder kjemer til uka håper jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er den ferdig(!) og jeg er DRITFORNØYD!!!!!!!!!!!!!!!

Bilder kommer når jeg får lånt kamera i slutten av uka.....og så tror jeg den skal få hedersplass på dashen.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Før jeg legger inn bilder av den "nye" Poloen, må jeg ta med et bilde bakfra av den før......

modellbil bakfra gammel.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilde fra siden.....senka endel....

modellbiler ny siden.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forfra.....Streetracer....

modellbil ny forfra.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og bak....legg merke til potta.....og baklyktene ble veldig bra...."live" er de ikke så mørke som på bildet, mer røde=akkurat passe......

modellbiler ny bak.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ColorConcept intereør ble det også....Recarostoler, gult håndbrekk, gul girstang og gul tute på rattet........+vindussveivene.....

modellbil int 1.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er intereøret med ratt osv.......

modellbil int 2.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet at ikke bildekvaliteten var helt best her i denne tråden, men sånn er det bare....

modellbil forfra ny best.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Kjempebra!!!!

Likte spesielt takluka, ble den så bra som det ser ut til?

Var også overraskende mye detaljer på en såpass liten modell, hvilket merke er det?

Tips til antenne: Hvis du har noen 'rester' etter et byggesett liggende, kan du bruke litt slik plastikk og varme et øyeblikk over en lighter, og deretter trekke ut til en lang streng. Kutt av og bruk den delen som ser 'riktigst ut', og lag markert tupp ved å dytte enden mot f.eks et varmt knivblad. Funker fint!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ble konge ja! Vanvittig gjennomført med det kule interiøret og full pakke!!!!! Det er faktisk en i Telemark lokallag som driver å bygger om en A4 på samme måten. Er jo litt morro å se hva folk klarer å lage.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker! Den er ikke herpa...men det står "herpa" under bilen BE......Og takluka har jeg klippet ut i sort folie....og ja,tror ikke du ser mye feilklipp på den.......Hadde en plan om å sette VW merket i klubb logoen på luka,men merket er altfor stort.....og det er feil vei også..........Sjekk Jan R sin...den var kul også!

Takk for antenne tipset...mulig jeg gjør det...men mulig jeg ikke "tør" gjøre mere nå......

 

Den er grisekul der den står på dashen..........

 

Ang felger i Jan R sin tråd...hadde jeg hatt enda en bil(nr 3 altså) så hadde jeg vurdert en prøveborring for å gjøre avstanden mellom eikene i felgene større,sett fetere ut...men jeg kan ikke begi meg ut på et slikt risiko prosjekt....bilene koster rett og slett for mye til det.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, hva med å gjøre som meg, kjøpte meg en bil i større format i en sånn billig sjappe, koster vell 50-80kr. Så er det jo bare å demontere montere å kose deg :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm...kanskje det...mulig de vil passe litt dårlig oppi skjermene...nå ligger jo disse helt oppi.....og jeg vil jo ikke ha den høyere.....jeg får se...men takk for tipset.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser du har fått montert takluke, den ble skikkelig bra!!! Må nesten montere det jeg å siden jeg har takluke på den store bilen min :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja er du i Larviks traktene kan du få en bit hvis ikke du får tak i..........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ble konge ja! Vanvittig gjennomført med det kule interiøret og full pakke!!!!! Det er faktisk en i Telemark lokallag som driver å bygger om en A4 på samme måten. Er jo litt morro å se hva folk klarer å lage.

 

Er bilen din sedan eller avant Bjørn Erik? Har du vert inne å sett på http://www.fireringar.com/Audi%20100%20A6%20S6%20RS6%20fra%2092.htm

 

Den er Avant (selvfølgelig!!) og den er 'kun' å få tak i i A6/S6-utgave.. Får kanskje kjøpe en 100 sedan og en A6 stasj og bygge om?? Må jo kunne funke greit! :)

Takk for link, Heine! : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Thomas: Stikk innom Norwegian modellers, de har en hel kasse full med små 'custombiler' rett innenfor døra, skulle vel være mulig å finne noen phete hjul der! De har også tatt inn en 1:18 (?) Tamiya '66 VW boble.. Har sinnsykt lyst på den, gitt!! :) Tamiya bare ruler når det gjelder detaljer!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.