Hjelp til å justere senkesett i hamar området?

Anbefalte innlegg

Som topic sier, så skulle jeg hatt noe hjelp til å justere senkesettet på bilen min.

Jeg trodde jeg hadde forståelse for hvordan jeg skulle gjøre det osv, men det sitter jo HEEEEELT fast. Det resulterte i 2 ødelagte fester i den "lilla runde greia" ;) Som man skal dra rundt.

 

Gjengene var HEEELT rene og smurte opp med 2 forskjellige midler for at det skulle gå lettere.

Fikk den vel MAX 1 runde rundt før første hakket knakk, også satte det seg BOM fast, og jeg klarte å knekke enda ett hakk.

 

Noen som kunne være behjelpelige med dette?

Tenker da å bestille opp igjen denne lilla greia, og da må man vel ut med hele greia for å få byttet den. Dette har jeg dessverre (for min del) ikke tilstrekkelig mekanisk innsikt til å begynne med.

 

Og det haster... Er hadeland om 2 uker : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å ringe Eskild?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Been there, done that ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å kontakte Øivind Øieren. Han er jo mekaniker på møller og burde ha litt greie på slik vil jeg tro.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du som var på biltema i dag og kjøpte en diger vannpumpetang ? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det var meg :)

Bilen SKULLE ned. Fikk skrudd 1cm, også stoppa det seg helt :P

 

Så da får jeg kjøre med den som den er.. Frem til jeg får byttet "justeringsskiva".

Har fått ett par i reserve, så venter bare på tid/mulighet til å få tatt det, samt at jeg må ha med meg noen som er litt mer kyndige enn undertegnede :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrur du med litt for mye kraft tar du gjengene på fjærbeinet! Been there, done that... Får håpe det kun er justeringsskiva, men uansett må du ut med alt. Hvis det er samme forstilling som på Golf så er det veldig lett! Kun 4 skruer. Og siden bilen din er forholdvis ny og i tillegg allerede senket er det ikke vanskeligå få ut fjærbeinet. En grei erfaring å ha med seg videre ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så ikke denne tråden før nå. Men har akkurat sloss med mitt eget justerbare.Selv om det ser helt rent ut er det sjelden det. Bitte små grusbiter og sånt som ligger i gjengene som du ikke ser. Hadde ut demperne mine og rengjorde med stålbørste samt brukte smørespray for å få det til å gå rundt. Men gikk til slutt. Er fingjenger på demperne så skal ikke mye til før du ødelegger de.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte tannbørste for å rengjøre de ;)

Så at det var RENT der... det kan jeg skrive under på.. Brukte 1 time på rengjøring før jeg startet.

Var bare den ene siden jeg slet med også...

 

Jeg får bare håpe gjengene klarte seg. Panikken fòr over meg i helga, da jeg innså at det var kun 1 uke til hadeland, så jeg måtte bare gjøre drastiske tiltak :P

 

Er ikke det at jeg ikke tror jeg får til å løsne demperen, men tviler på at jeg har tilstrekkelig utstyr for operasjonen :P

Samt at jeg er avhengig av bilen hver eneste dag, slik at om noe skulle skjære seg er jeg 100% avhengig av kyndig hjelp sånn at jeg får den på veien igjen samme dag :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør forsiktig til du har skiftet - kjedelig om du har tatt gjengene i mutteren og den plutselig finner på å gi seg helt ...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører alltid forsiktig med denne bilen :)

Er så redd for felgkantene mine, at det blir ikke akkurat noe rykk og napp kjøring for tiden :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.