#1 Skrevet April 12, 2010 Hva er best??? Pulverlakk(brennlakkering) eller bare vanlig sprøyte lakk når det gjelder lakk på felg Kom med deres utspill 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 16, 2010 Dekksjekk AS i Askim mener vanlig lakk som de bruker er best.. Andre mener pulverlakk.. koster 1800kr for blåsing og pulverlakking i Åros 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 16, 2010 (endret) Dekksjekk AS i Askim mener vanlig lakk som de bruker er best.. Andre mener pulverlakk.. koster 1800kr for blåsing og pulverlakking i Åros Det er akkurat derfor jeg spurte her på forumet. Om forskjellige meninger. Men bestemte meg bare forrige dagen Leverte de i åros for noen dager siden:) Gleder meg til å se resultatet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 17, 2010 Det er akkurat derfor jeg spurte her på forumet. Om forskjellige meninger. Men bestemte meg bare forrige dagen Leverte de i åros for noen dager Gleder meg til å se resultatet. Hva slags felger var det? Hvilken fargE? Var innom der istad når han dreiv å sprøyte.. Hadde 4 felger som gikk inn samtidig med den ene min. Var litt dårlig dekking på ene min som han hadde oversett, så måtte ta ene på nytt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 17, 2010 Hva slags felger var det? Hvilken fargE? Var innom der istad når han dreiv å sprøyte.. Hadde 4 felger som gikk inn samtidig med den ene min. Var litt dårlig dekking på ene min som han hadde oversett, så måtte ta ene på nytt 5eika tsw matt sort 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 17, 2010 5eika tsw matt sort Da var det ikke de jeg så, for de ble hvite Felgen min var ferdig rett før 12 igårkveld..heh.. Litt lange dager på han Tony.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 17, 2010 Sorry litt offtopic, men hvor ligger Åros? Skulle selv ha lakkert vinter felgene mine. Hvordan er det med pulverlakkering og felgkant som skal beholdes blank og eikene som skal bli sølv? Dette er ikke delte felger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 17, 2010 Ved Røyken. Industrilakkering heter de tror jeg.... Var innom dem i min forrige jobb. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 17, 2010 Sorry litt offtopic, men hvor ligger Åros? Skulle selv ha lakkert vinter felgene mine. Hvordan er det med pulverlakkering og felgkant som skal beholdes blank og eikene som skal bli sølv? Dette er ikke delte felger. Tror faktisk det går bra. Men Jevnaker er langt unna da. Ved Røyken. Industrilakkering heter de tror jeg.... Var innom dem i min forrige jobb. Stemmer det Petter. . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 17, 2010 Bare å maskere de stedene som ikke skal lakkeres. Han har spesial tape til det der nede.. Åros Industrilakkering AS ... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 17, 2010 Har han fortsatt bare "industri" farger eller kan han levere alle fargekoder? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 19, 2010 Har han fortsatt bare "industri" farger eller kan han levere alle fargekoder? Vil vel påstå han har "alt" ... Fikk ei bok med farger i.. Om han ikke har fargen kan han sikkert bestille.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 19, 2010 Vil vel påstå han har "alt" ... Fikk ei bok med farger i.. Om han ikke har fargen kan han sikkert bestille.. Takker for svar. Det lyder jo godt...da blir det en telefon til Åros snart Jeg fikk lakkert et sett felger for et par år tilbake og da var det bare industrifarger han hadde...da tok han 1600,- for blåsing og lakkering, kan det virkelig stemme at det bare er 1800,- nå?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 20, 2010 ja det er 1800,- nå. Syntes det er en bra pris jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 20, 2010 Takker for svar. Det lyder jo godt...da blir det en telefon til Åros snart Jeg fikk lakkert et sett felger for et par år tilbake og da var det bare industrifarger han hadde...da tok han 1600,- for blåsing og lakkering, kan det virkelig stemme at det bare er 1800,- nå?? Når både jeg og Dan har betalt det, så tror jeg nok det er prisen ja Jeg kjennern nå etter å ha levert en del ting der. MEn han svarte kontant 1800kr når jeg snakka med han p åtelefon.. Men han tapte litt penger på mine felger, da han brukte 45min PER FELG for å blåse de 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 20, 2010 Det er en skikkelig alright pris det! Gjelder det også 19"? Jeg har litt småsår på ene felgen jeg må gøre noe med får felgene blir glasblåst...kan jeg bruke kjemisk metall til å utbedre da? Vil det blive sittende under blåsing? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet April 27, 2010 Det er en skikkelig alright pris det! Gjelder det også 19"? Jeg har litt småsår på ene felgen jeg må gøre noe med får felgene blir glasblåst...kan jeg bruke kjemisk metall til å utbedre da? Vil det blive sittende under blåsing? Det gjelder så å si alle str tror jeg. Ihvertfall 19", for det er det jeg har levert Jeg tror ikke jeg hadde reparert felgen med kjemisk metall før jeg hadde glassblås. Da hadde jeg heller levert de på sveising. Men er det så store sår at det ikke går ann å slipe ned da?? uten at den syntes for mye. Har du ikke no bilder da?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet April 27, 2010 Han glassblåser ikke, men har veeeeldig fin sand.. Men uansett tror jeg ikke det er heldig med "sparkel" før det skal blåses.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet April 27, 2010 Det gjelder så å si alle str tror jeg. Ihvertfall 19", for det er det jeg har levert Jeg tror ikke jeg hadde reparert felgen med kjemisk metall før jeg hadde glassblås. Da hadde jeg heller levert de på sveising. Men er det så store sår at det ikke går ann å slipe ned da?? uten at den syntes for mye. Har du ikke no bilder da?? Er ikke sikker på om sårene er for dype, men jeg tror det i allfall?! Har ikke bilder men jeg kan ta noen i morgen. Front felgen går sikkert an å slipe på, blåse og la pulverlakken gjøre resten. Han glassblåser ikke, men har veeeeldig fin sand.. Men uansett tror jeg ikke det er heldig med "sparkel" før det skal blåses.. Stemmer...nei sparkel utgår nok da. Hadde vært kjekt med sparkel eller kjemisk metall for da kunne jeg ordne det selv billigt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 4, 2010 Er ganske dypt det såret der... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mai 7, 2010 de hadde jeg sendt på sveis tror jeg. mine var også litt kantkjørt, men ikke så mye. De pussa han lakkereren ned. Men blei ikke bra. Så jeg sender mine på sveis til vinteren igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mai 8, 2010 Da kom felga ifra lakken i går. Hentet de rett ut ifra ovnen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mai 19, 2010 Jeg driver å pulver lakkerer og å si at det er mye bedre en vanlig lakk. Tåler litt mer juling. Men det som må huske er at når pulver lakkeres skal dette opp i over 200 grader så sparkel og sikt funker dårlig. Og så er viktig at overflaten en ren den vil si at er lettest å glassblåse de. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Mai 19, 2010 Jeg driver å pulver lakkerer og å si at det er mye bedre en vanlig lakk. Tåler litt mer juling. Men det som må huske er at når pulver lakkeres skal dette opp i over 200 grader så sparkel og sikt funker dårlig. Og så er viktig at overflaten en ren den vil si at er lettest å glassblåse de. Felga mine var helt reine. Men han brukte 45min PER felg...på å blåse de.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Mai 19, 2010 Felga mine var helt reine. Men han brukte 45min PER felg...på å blåse de.. Ren vil si rent metall uten fett. Dette fordi felge skal opp i 230 grader og lakk som du ikke vet hva er koker eller liggende, samt pulveret bruker statisk elektrisitet til å feste seg, jo mer lag det er med lakk verre er det å få dette til å feste seg samme gjelder fett og urenheter. Når du sier ren som er nok ikke det jeg mener ren, tar du på felge som skal lakkes uten hansker så er det nok fett til at pulveret ikke fester seg! Da kan man vaske med syre eller glassblåse de når gammel lakk er fjernet Derfor tok sånn tid å blåse er for det var pulver lakk på de fra før og det sitter som h. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...