Lakke felger. Pulver lakk vs Sprøytelakk

Anbefalte innlegg

Ren vil si rent metall uten fett. Dette fordi felge skal opp i 230 grader og lakk som du ikke vet hva er koker eller liggende, samt pulveret bruker statisk elektrisitet til å feste seg, jo mer lag det er med lakk verre er det å få dette til å feste seg samme gjelder fett og urenheter. Når du sier ren som er nok ikke det jeg mener ren, tar du på felge som skal lakkes uten hansker så er det nok fett til at pulveret ikke fester seg! Da kan man vaske med syre eller glassblåse de når gammel lakk er fjernet

Derfor tok sånn tid å blåse er for det var pulver lakk på de fra før og det sitter som h.

 

Når man skal lakke felger så blåser man de vel uansett? Og da er de jo reine..

 

Vet ikke hva slags lakk som var på mine. Vet ikke hva BBS bruker når de lakker :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når man skal lakke felger så blåser man de vel uansett? Og da er de jo reine..

 

Vet ikke hva slags lakk som var på mine. Vet ikke hva BBS bruker når de lakker :P

 

Blåsing fjerner ikke fett... Det kan i værste fall blåse det inn i metallet, så derfor pleier de fleste å avfette før blåsing, og igjen før lakking.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når man skal lakke felger så blåser man de vel uansett? Og da er de jo reine..

 

Vet ikke hva slags lakk som var på mine. Vet ikke hva BBS bruker når de lakker :P

 

Nå er ikke jeg lakkerer, men regner hvis man skal sprøyte lakkere en felg som matter man den ned og ikke blåser til rent metal som er fordel ved pulver lakk. Veldig stor forskjell på arbeids mengde ved matte ned kontra fjerne all lakk. Fleste felg produsenter bruker pulver lakk

 

Blåsing fjerner ikke fett... Det kan i værste fall blåse det inn i metallet, så derfor pleier de fleste å avfette før blåsing, og igjen før lakking.

 

Kommer ann på blåsing. Driver mye med blåsing på jobb aldri hørt man kan blåse fett inn i metallet. Ser for meg at hvis det ligger er voldsomt fett lag på den og man blåser til bart metall så går det vel ann. Men man vil jo ikke ha det dritten i blåse mediet så man vasker vel felgen først?!

Jeg avfetter med blåse felger, gi og med bruker plast blåser til fjerne lakk og så glassblåser metallet. Aldri hatt igjen fett eller urenheter etter det på noe metall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skal jeg spørre om noe som muligens er helt fjernt...

 

Men trenger man og ta av dekkene for pulverlakkering?

 

Skjønner jo selvsagt at det vil gi det beste resultatet og levere kun felg, men utifra bilde til Dan så er de jo hentet rett ut av ovnen MED dekk...så må høre om det faktisk går:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skal jeg spørre om noe som muligens er helt fjernt...

 

Men trenger man og ta av dekkene for pulverlakkering?

 

Skjønner jo selvsagt at det vil gi det beste resultatet og levere kun felg, men utifra bilde til Dan så er de jo hentet rett ut av ovnen MED dekk...så må høre om det faktisk går:)

 

Nei, felgene må opp i 230 grader. Så er nok ikke noe sjans for at dekka tåler det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dan la nok på dekka etterpå :P Han ler vel bare av deg om du kommer med felgene med dekk på ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hohoho, skjønner jo at den kan tolkes feil :) Hehehe.

Min feil ! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.