Felleskjøring til Hadelandstreffet 24/4

Anbefalte innlegg

Er det planlagt noen felles kjøring fra Oslo opp til Hadeland neste lørdag? :)

 

Ser at Vestfold og Telemark kjører om Hønefoss, men lurte på om noen skal kjøre kolonne oppover gjennom Hakadal?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oslo kolonna gikk gardemoen i fjord hvertfall. Går jo mye raskere å kjøre der og ikke minst bedre veier.

 

Men uansett hvor kolonna kjører så er jeg hvertfall med i kolonna:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så bare på Gulesider at det var kortest oppover Hakadal :P

 

Men via Gardermoen funker det å! Fant bare ikke noen tråder om det, så tenkte jeg skulle høre om flere skal oppover :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har kommi noen forferdelige telehiv rett etter nannestad om dere kjører om gardermoen :P men burde gå bra om dere tar det rolig det lille partiet ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan gjør vi dette folkens? skal vi prøve å henge oss på drammen evt og østfold?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan gjør vi dette folkens? skal vi prøve å henge oss på drammen evt og østfold?

 

Høres ut som en god plan det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sånn jeg ser for meg ruten er at vi har start på statoil på furuseth ved e6 norgående.

 

regner med å kjøre derfra ca klokken 09.00

neste stopp blir da shell på skedsmokorset nordgående ca 09.20

neste stopp blir evt statoil på gardemoen ca 09.40

deretter er det vel strake veien opp og vil være der litt over klokken 10.00

 

beregnet tid via gulesider er ca 1 time og 7 minutter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå aner jeg ikke om Drammen og Vestfold skal via Hønefoss, men det later til at Follo og Østfold blir å møtes iallefall.

 

Jeg kjørte til Gjøvik for litt siden, og synes det går i grei nok fart oppover, og veien er helt OK/bra opp Hakadal.

Må tenke på at endel eldre biler kanskje har 4 trinns girkasser og ikke mye motorkraft osv, hurtigst er derfor kanskje

ikke den beste løsningen som sådan.

 

HVIS det blir #4, så kan man jo kanskje finne et egnet sted for Oslo + "besøkende" som skal videre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meg selv og en kompis er også litt tent på å joine denne kolonnen..

Syntes planen til Arve over her høres bra ut jeg. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ser ut til at jeg kommer oppover med gammelbil, men jeg kommer til å kjøre 4'ern :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oslo kolonna gikk gardemoen i fjord hvertfall. Går jo mye raskere å kjøre der og ikke minst bedre veier.

 

Men uansett hvor kolonna kjører så er jeg hvertfall med i kolonna:)

 

Tar mye lenger tid, selv om man kan kjøre fortere der...

 

Skal på treffet. Får se om det blir kolonnekjøring eller ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal vi prøve å kjøre samlet alle mann i år da eller? Og ikke gjenta fjorårets "1 mann fram" konk. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ser ut til at jeg kommer oppover med gammelbil, men jeg kommer til å kjøre 4'ern :)

 

å kjøre om gardemoen er faktisk bedre etter at dem lagde den nye veien. det er mindre dumper og hull for de som evt har lav bil (vinke vinke)

 

Tar mye lenger tid, selv om man kan kjøre fortere der...

 

Skal på treffet. Får se om det blir kolonnekjøring eller ikke.

 

visst du sjekket begge veien på gule sider så tar det 8 min lengre å kjøre om gardemoen. og veien der er MYE bedre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal vi prøve å kjøre samlet alle mann i år da eller? Og ikke gjenta fjorårets "1 mann fram" konk. :P

 

Stemmer for det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar mye lenger tid, selv om man kan kjøre fortere der...

 

Skal på treffet. Får se om det blir kolonnekjøring eller ikke.

 

Som Arve også skriver så beregner vel gule sider 8 min lenger tid å kjøre over Gardemoen. Men veiene er bedre. Noe som tillsvarer at man kan holde en gjevnt høyere fart. (nei snakker ikke nå om førstemann).

Er stort sett 80-100 soner hele veien opp over gardemoen mens over hakkadal er endel 50-60 soner + telahiv MV.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

å kjøre om gardemoen er faktisk bedre etter at dem lagde den nye veien. det er mindre dumper og hull for de som evt har lav bil (vinke vinke)

 

Grunnen til at jeg kommer til å kjøre 4'ern er rett og slett fratsgrensene. Er bedre å "kose seg oppover" i 80 når man kjører gammel bil med lav utveksling og 4-trinns kasse ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grunnen til at jeg kommer til å kjøre 4'ern er rett og slett fratsgrensene. Er bedre å "kose seg oppover" i 80 når man kjører gammel bil med lav utveksling og 4-trinns kasse ;)

 

jeg har ikke noen som helst planer om å kjøre hardt oppover. jeg har rimelig lav bil så jeg skal også kjøre veldig pent og rolig oppover. håper du henger deg på oss Aadne, hadde vært veldig hyggelig å hatt deg med. i værste fall visst alle andre mener det går for sakte så kjører vi sammen resten av veien :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Arve også skriver så beregner vel gule sider 8 min lenger tid å kjøre over Gardemoen. Men veiene er bedre. Noe som tillsvarer at man kan holde en gjevnt høyere fart. (nei snakker ikke nå om førstemann).

Er stort sett 80-100 soner hele veien opp over gardemoen mens over hakkadal er endel 50-60 soner + telahiv MV.

 

Husk også at den nye veien har bom. Den koster ca. like mye som et klubbklistremerke. De som klager over at disse er for dyre bør derfor kjøre Rv4. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har lav bil, så jeg blir med på følge over Gardermoen.:P

 

Fabian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med jeg henger meg på kolonne. Men kjører mer enn gjerne både 10 og 15 minutter lengre på bedre/større veier :P

Gjenstår bare å se om man får bilen klar for langkjøring (dunker bra i forstillinga nå:o)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjørt begge veiene i løpet av den siste uka...

Over Gardemoen er det mest telehiv nå iallfall så jeg hadde heller kjørt Rv4.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja dette jeg forstod det som og, at Rv4 er kvalitetsmessig bedre.

 

Rv4 betyr vel også større mulighet for å samkjøre Drammen, Follo, Oslo, Vestfold & Østfold?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

blir vel å henge meg med visst det blir over gardermoen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøre to kolonner da. En over Gardermoen og en opp rv4 så er problemet løst ettersom alle vil forskjellige ting :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Poenget er vel å få flest mulig i samme kolonne. Som jeg nevnte tidligere så henger jeg meg på den offesielle kolonna.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.