Anbefalte innlegg

Hallo folkens.

 

Jeg lurer på hva som er forskjellen på utseendet på de nedre dørlistene på Audi Allroad og Audi A6 fra 2002modellene?

Jeg har brukt litt tid på å søke opp delenumerne og undersøkt pris på de hos http://www.nbd.no.

Det jeg kan se ut fra bilder som jeg finner via google er at listene ser ganske like ut, bare det at Allroad-listene er laget i Alu. Stemmer dette, eller er det forskjellig utforming på de i utseendet også?

Jeg tenkte bare å sjekke prisene siden en kompis av meg trodde han gjorde et priskupp når han kjøpte S6-lister til 2.000,- Mens nyprisen er 1.888,- fra http://www.nbd.no - det vil jeg ikke påstå er noe kupp i såfall..

 

Her er forøvrig de prisene jeg har funnet på nbd på de forskjellige listene, og jeg ser litt undrende på at listene til bakdørene til Allroaden er dyrere enn listene til framdørene.. Noen som har forklaringen på det også kanskje?

 

Anyway:

Drdeksels6ogallroad.jpg

 

Edit:

Delenummerne i ren tekst, slik at dere latsabber til og med slipper å skrive de manuelt, men bare kopiere her..

Ser dere hvor mye jeg skriver for å hjelpe dere? haha..

4B3 853 959

4B3 853 960

4B3 853 969

4B3 853 970

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Allroadlistene er vel mere avrundet i endene enn S6. spess mot skillet mellom for og bak dør, allroadlistene flater liksom litt ut der. mens S6 har en mere skarp kant:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ah, tusen hjertelig, det kan se ut som du har rett.. Og i mine øyne så er S6-listene mye råere..!!

Godt de er mye billigere også da! hehe :D: rock :: rock :: rock :

picture.php?albumid=137659&pictureid=120

picture.php?albumid=106552&pictureid=205

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fint.. da blir det S6 lister.. Konge med slike innspill MED bilder..

Litt OT.. Hva med facelift A6 panser på prelift A6????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må du visstnok bytte en del andre deler også.. lyktene må vertfall byttes så vidt jeg har fått med meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk forresten mail fra quattroco i dag også, de skulle ha 2.100,- for alle fire listene, møller skulle ha en del mer igjen.. hehe :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ante meg egentli......

 

F....N : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk forresten mail fra quattroco i dag også, de skulle ha 2.100,- for alle fire listene, møller skulle ha en del mer igjen.. hehe :D

 

er disse grunnet eller kan man bestille disse med lakk kode?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse er i sort plast, alt etterarbeid må du gjøre selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm.. Men den fargen som allroad har er dette metall eller er det plastikk lakket i matt "chrome"?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Allroad-lista er aluminium. Derfor den store prisforskjellen også.. S6-listene er plast.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Allroad-lista er aluminium. Derfor den store prisforskjellen også.. S6-listene er plast.

 

ahhh-haaaaaaaa i seee : klø :

 

Vel technologien må da vel ha kommet så langt at det går å få de lakket i "matt - chrome" a.k.a railschrome : rock :

 

Hvordan er det å fjerne de org listene på bilen å sette på disse?? må man inn i døren eller er det bare å "knekke" de av med ett verktøy av noe slag?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk forresten mail fra quattroco i dag også, de skulle ha 2.100,- for alle fire listene, møller skulle ha en del mer igjen.. hehe :D

 

Konge mann! Takk for at du fant ut dette for meg! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ahhh-haaaaaaaa i seee : klø :

 

Hvordan er det å fjerne de org listene på bilen å sette på disse?? må man inn i døren eller er det bare å "knekke" de av med ett verktøy av noe slag?

 

Er en skrue i døra. Skal være bare å dra de ut av noen spor de sitter i.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en skrue i døra. Skal være bare å dra de ut av noen spor de sitter i.

 

Regner med den skruen er under dørtrekket... : klø : da er det bare å bestille da :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det er ikke under dørtrekket etter slik jeg har forstått det. Så skal være utrolig enkelt å å få de av og montere på.

 

BTW. Angående S6 optikk, så må man bytte skjermer også... Lyktene er breiere, etter som jeg har forstått.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det er ikke under dørtrekket etter slik jeg har forstått det. Så skal være utrolig enkelt å å få de av og montere på.

 

BTW. Angående S6 optikk, så må man bytte skjermer også... Lyktene er breiere, etter som jeg har forstått.

 

Ok.. får vel rulle rundt med den jeg har og som den har blitt...: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøvde å bestille der men soorrryyyy kan ikke tysk så det blei bare rammel av hele greia :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, snakker om? tysk? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fan sorry, tenkte feil :D

 

Det er jo bare å legge inn dele nr på nbd.no å bestille...... :D

Litt svimmel om dagen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men de allroad listene du henviser til der er jo grunnet? Listene i aluminium er enda dyrere...

 

Venstre foran: 4Z7853959D 1K5 - 2817,-

Høyre Foran: 4Z7853960D 1K5 - 2817,-

Venstre bak: 4Z7853969D 1K5 - 2357,-

Høyre bak: 4Z7853970D 1K5 - 2357,-

 

Så da er vi oppe i 10348,- kronasjer for Allroad lister i matt aluminium. :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvor disse i aluminium kan skaffes for en rimeligere penge?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men de allroad listene du henviser til der er jo grunnet? Listene i aluminium er enda dyrere...

 

Venstre foran: 4Z7853959D 1K5 - 2817,-

Høyre Foran: 4Z7853960D 1K5 - 2817,-

Venstre bak: 4Z7853969D 1K5 - 2357,-

Høyre bak: 4Z7853970D 1K5 - 2357,-

 

Så da er vi oppe i 10348,- kronasjer for Allroad lister i matt aluminium. :(

 

kr 7 000 hos quattroco. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ahhh-haaaaaaaa i seee : klø :

 

Vel technologien må da vel ha kommet så langt at det går å få de lakket i "matt - chrome" a.k.a railschrome : rock :

 

Hvordan er det å fjerne de org listene på bilen å sette på disse?? må man inn i døren eller er det bare å "knekke" de av med ett verktøy av noe slag?

 

DIY: http://www.vaglinks.com/Docs/Audi/C5/AudiWorld.com_Audi_A6_C5_Boor_Blade_Installation_DIY.pdf

 

Tar typ noen få min, om man ikke har 10 tommeltotter plantet midt i hånda:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.