Frakting av bil - Lillehammer

Anbefalte innlegg

Hei,

skulle i går prøve å flytte 78'n til verksted for å få lagt på registereim. Lånte først en henger fra quattroco. I det jeg skulle kjøre ut vinsjen viste det seg at den ikke fungerte. Leverte dermed hengeren. Dermed bar det til Statoil Nordre Ål. Linet opp bilen til hengeren og skulle sveive hengeren i tilt - ødelagt "tiltefunksjon": bh : Bilen skal egentlig på verksted onsdag 28. så det begynner å haste.

Nå har far kjørt hjem til Vestfold og jeg sitter på Gjøvik uten bil med hengerfeste.

 

NAF tok ikke på seg jobben da bilen ikke er registrert eller forsikret. Har gått litt tom for ideér. Noen tips til hvem som tar på seg bilfrakting i området? Bilen skal fraktes fra Søre Ål til Mekonomen Nordre Ål. Kunne kanskje slept 78'n, men er redd det blir tungt å bremse den, spesielt siden handbrekket er dårlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

NAF tar den de, men da må du være villig til å betale for hele turen kontant, og det er ikke akkurat gratis.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

NAF tar den de, men da må du være villig til å betale for hele turen kontant, og det er ikke akkurat gratis.

 

Hørte noe om det. 1500-1600 snakket hun i medlemsservice om. Synes jeg kanskje ble litt mye for 5km...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer nok omtrent det ja. Men du kan jo for sikkerhets skyld ringe direkte på mandagen og høre. Det er billigere på dagtid enn i helgene. Hvis du ringer 41790505 så kommer du direkte til NAF vakta på Lillehammer.

Samme bergingsfirma som har kjøringa for både NAF, Falck og Viking her, så fraktprisen er den samme.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer nok omtrent det ja. Men du kan jo for sikkerhets skyld ringe direkte på mandagen og høre. Det er billigere på dagtid enn i helgene. Hvis du ringer 41790505 så kommer du direkte til NAF vakta på Lillehammer.

Samme bergingsfirma som har kjøringa for både NAF, Falck og Viking her, så fraktprisen er den samme.

 

Takk! Da ringer jeg i morgen å hører. Blir det for gæli får jeg trekke den på flatmark og se om bremsene fungerer greit. Gjør de det er det jo håp i unnabakker også

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at tauing av uregistrert bil ikke er lovlig. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at tauing av uregistrert bil ikke er lovlig. :)

 

Ja, må hente ut prøveskilt isåfall;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jekkestropp fungerer fint som vinsj om man er i nød :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du klarer å rote opp en biltralle, har jeg bil med hengerfeste. PM meg i tilfelle du trenger hjelp:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.