Få klar einser GTI`en min til Våler 6.juni! :)

Anbefalte innlegg

Dt nærme sg Vålertreffet 6.juni, å drømmen hadde jo våre å fått klar einseren min (gamle Kjell sin) te dette :)

 

Så lurte på om någen hadde hatt lyst å vert me mg å fått ann klar? Tatt ein goe økt å fått ann kjørbar.

 

 

Det som gjenstår e:

 

- Trekka ledninger i motor-rom (OK)

- Kobla giroverføringå

- Kobla bremsekraftforsterkeren å bremserør (OK)

- Montera clutch å girkasse på motoren

- Montera motoren i bilen å kobla alt te

- Montera drivakslinger å dempere framme

- Montera grenrør (OK)

 

Eg stille såklart me drikka å mad ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

D e nå isje bare du som sga ha en bil i stand :) men nå e d litt mindre hos meg då.. må bare få fiksa motoren og satt den i bilen igjen. Men kan altids gi deg ei hånd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

D e nå isje bare du som sga ha en bil i stand :) men nå e d litt mindre hos meg då.. må bare få fiksa motoren og satt den i bilen igjen. Men kan altids gi deg ei hånd.

 

Nei så sant så sant. De fleste har nok mye å gjør me sine egne biler :)

 

Eg kan sikkert hjelpa dg litt me å få satt i motoren osv. Fekk ikkje sjangs å ta turen bort nå i helgå då. Men e ledige mesteparten av denne ugå i vertfall :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du bremserøyr elle? har kobber rør liggende samt bøyeverktøy for å få fine bøyer, ellers så har eg isje d dobelflenseverktøyet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du bremserøyr elle? har kobber rør liggende samt bøyeverktøy for å få fine bøyer, ellers så har eg isje d dobelflenseverktøyet.

 

Har ikkje bremserøyr nei. Så hvis du har dette samt verktøyet så e dt jo perfekt :)

 

Ka bruges dt dobelflensverktøye te forresten? :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å lage enden på bremserøret. skal være en dobbel flens der.. men må gå t innskafelse av d verktøyet selv då eg vil få en del bremserørsjobb.. ( har en annen bil som må byttes bremserørene på for å få eugodkjent.)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å lage enden på bremserøret. skal være en dobbel flens der.. men må gå t innskafelse av d verktøyet selv då eg vil få en del bremserørsjobb.. ( har en annen bil som må byttes bremserørene på for å få eugodkjent.)

 

Aha. Har nok ikkje dt verktøye eg heller :P Kan jo spleisa på dt hvis dt e Expensiive..! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha. Har nok ikkje dt verktøye eg heller :P Kan jo spleisa på dt hvis dt e Expensiive..! :)

Ka d koste... ja sei d alt fra 300-5000 kommer and på kor fansy en vil ha d samt kor enkelt d sga ver å bruka.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dåkkår kan låna det verktøyet av meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dåkkår kan låna det verktøyet av meg.

 

Tenkte mg nesten at du hadde dette Petter :) Takk for tilbudet. Du hørre nok fra mg ska du se ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler Petter H sitt verktøy!! :D Det var kanonbra!! Takk igjen Petter for lånet av utstyret.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var utstyr nå plass.. samt får kobberrør til priser som ligger langt under biltemapriser.

Så får vi se når det blir fiksing av bremserør. bare gi et pling når du er klar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glimrende Trym :) Jeg plinger på ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Då har eg fått god hjelp av Trym i går til å montera div. Takk for hjelpen ;)

 

- Grenrør montert

- Innsug montert

- Bremsekraftforsterker montert å kopla te bremserør (Fant ud at bremserøra ikkje måtte byttas aligavel)

- Ledningsnettet blei trekt ut i motor romme.

- Stabstag bak montert med nye rustfrie klammer

 

Så nå gjenstår det egentlig bare å montera clutch, svinghjul å girkassen å lempa motoren i bilen. Kobla te å montera drivaksler osv..

 

Trenge ein elefantbukk for å få motoren i bilen. Men sko gjerna lånt ein henger for å få henta denne då som står hos Lasse :) Eller viss du har tid ein dag Trym :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kos ligge du an her, Eirik ? Någe håp om å få an med deg t Våler ?? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje. Har ikkje fått gjort någe merr itte økten mg å Trym hadde.

 

Gjenstår å montera clutch/girkasse, sedda i motoren å kobla te alt :) + pressa i ein foring på girkasefeste.

 

Så dor e håp, men vett jo aldri ka som kan dokka opp hehe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liten update her :P

 

Nå e motoren satt i å nesten alt e kobla samen.

 

Har kobla Short-shift, men tror ikkje dt e kobla heilt rett. Klare ikkje å finna 4-gire..

 

Ellers stor takk te de så har hjolpe te sålangt :) Takk te Trym for lån av utstyr som elefantbukk ;) Å ikkje minst god hjelp.

 

Vil og takka Petter Hetland for godt hjelp me å sedda i samen motoren + div aent og lån av verktøy :)

 

Blei et lide takkeinnlegg dette hehe. Sattse på å få gang på motoren i løpe av ugå. Muligens eg får ann me te våler, men får sjå.

 

Sko hatt 4-hjuls kontroll. Någen som har mulighet for å ordna dt kjappt? Send gjerna PM ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.