Anbefalte innlegg

Hei folkens,

 

Jeg er ny i forumet og forsåvidt med mekking på vw. (kjører til daglig en fiesta som selv Knoksen ler av : haha : ).

 

Har søkt igjennom en del tråder her på forumet, samt andre. Men finner ikke alt slik jeg hadde tenkt meg. Jeg har kjøpt meg en Golf 1.8 8v GLI cab fra 1984 som jeg må få justert cabèn på. Det har vist seg å være vanskelig, selv med haynes bok. Er det noen som har erfaringer med justering av cab, evt som befinner seg i Rogaland som kan vise?

 

Samtidig ønsker jeg å få kontakt med noen som kan lakkere. Ser det er avtaler her på forumet hos et lakkeringsselskap(dem har jeg ikke ringt til, men lakkerer de også el kun salg av lakk? og er det noen som har erfaringer med dem?)

 

Ryggen på førerstolen er knekt. Har fått fatt i "nye" gti stoler hvor jeg kun trenger førerstolen. Dermed skal jeg trekke om org. førersete til den "nye" stolen. : bh : Ikke det letteste fant jeg kjapt ut. Bl. annet står jeg fast med tanke på å få ut "festerørene" til nakkestøtten. Disse "rørene" går igjennom stolen og er festet som en ekspansjonskrok/gipsskrue. De 2 rørene må av for å få av trekket da øverste del av festerørene er på oppsiden av setetrekket. Noen som har gode tips her, eller må jeg bare klippe dem tvers av også trylle fram noen nye ett eller annet sted? (evt. noen som skal selge et helt gti cab interør?? :tilber: )

 

En kontroll på motoren hadde den bilen nok og hatt godt av. Noen som kan anbefale et verksted som kan overhale 1.8 gti motoren? (Vurderer også å sette inn hvasser kam, men har ikke funnet noen her i området som gjør slikt).

 

Ellers kan jeg si at jeg satser på å få kjørt bort til Mantorp på Bugrun. Har ikke vært på treff før, så det må jo være et passelig sted å begynne :D . Er det noen herifra som og skal bortover? (http://www.bugrun.com)

 

 

Håper ikke alle disse spørsmålene ødelegger dagen for noen...isåfall kan de komme til meg å få kjøre Fiestaen min..så forstår de at dagene mine er ødelagte inntil Golfen e på veien!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Halos Kjarten og velkommen i klubben og på forumet. :)

 

Ser du har en del spørsmål her som jeg ikke helt kan svare på, men det er helt sikkert noen andre her inne som kan hjelpe deg !

 

Ellers så skulle du hvert en tur innom på kvadrat og hilst på, for det var veldig godt opp møte og endel nye folk nå på søndag som var, å det var ganske kjekt selv om enkelte syns det var hakket for kald : smil :

Plus da kunne du kansje fått svar på ett par av spørsmålene dine for der var ett par kompetente folk på oppmøtet... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke mye svar å få her ser eg.

 

Tok en telefon til verkstedet til VW/Fjetland og fikk tips om en kar i Sandnes som kanskje kunne strekke/justere cabèn. : ja :

Samt han kunne gi meg en hel del gode svar på det jeg har stillt spørsmål ved her. :D

 

Ofte er det bedre med 1 telefon til rett person, enn X dager på søking i forumèr..... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velkommen i klubben :) håper å få se deg på treffene våre.. neste er 6. mars

 

vi har nok av folk med peiling, så bare gi det litt tid.. vil samtidig understreke at jeg ikke er en av dem! :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.