Anbefalte innlegg

Hva om jeg sliper Passaten ned til stålet, hiver på Raderfelger, og luft?

Tro meg, det frister, men sexlivet blir det vel så som så med etterpå.

Rat rocker!

Noen som kunne prøve seg på en fotoshop?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er lakk på de fleste slike "rustbiler", så du trenger ikke å slipe ned Passaten. Det er bare sånn lakken er. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er lakk på de fleste slike "rustbiler", så du trenger ikke å slipe ned Passaten. Det er bare sånn lakken er. :)

 

tja er vanlig å fjerne lakken helt til metallet og vaske den med saltvann for å få den effekten!! fant en oppskrift på slikt i et eller annen tysk vw side!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja.. Det blir billigere enn lakk men det ødelegger jo også bilen.

 

1monstergarage_gr54.JPG

Et flott eksempel på lakkjobb, fronten er i glassfiber og denne ruster jo ikke. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tja er vanlig å fjerne lakken helt til metallet og vaske den med saltvann for å få den effekten!! fant en oppskrift på slikt i et eller annen tysk vw side!!

 

 

Det er juks...Patina er det som ROCKER.

 

RAT-LOOK ruler bare så sykt. Drømmen er sliiiiiiiten oval med bøllete stuk: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vel... er ikke patina sånn originallakk som har flasset vekk og blitt matt/ødelagt??

 

rust er tøffest synes jeg :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vel... er ikke patina sånn originallakk som har flasset vekk og blitt matt/ødelagt??

 

 

pat·i·na 2 (ptn-, p-tn) also pa·tine (p-tn)

n.

1. A thin greenish layer, usually basic copper sulfate, that forms on copper or copper alloys, such as bronze, as a result of corrosion.

2. The sheen on any surface, produced by age and use.

3. A change in appearance produced by long-standing behavior, practice, or use: a face etched with a patina of fine lines and tiny wrinkles.

 

rust er tøffest synes jeg :D

 

Oh`yeah: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vel... er ikke patina sånn originallakk som har flasset vekk og blitt matt/ødelagt??

 

rust er tøffest synes jeg :D

 

Helt riktig...og når lakken er slitt bort så kommer rusten... RÅTT

 

208230.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

[quote name=Per Lindgren

wm.php?pid=7185&mode=fullsize

wm.php?pid=7186&mode=fullsize

Fattern kom på besøk nå akkurat når jeg leste gjennom denne tråden og han ble meget overasket når han så dette bilde. Den blå der er klin lik den første bilen han eide. Og den andre der er klin lik hans andre bil. Og den 3 bilen han eide var en Opel Kaptein med delt frontrute. Nå sitter han bare å ler ved siden av meg og mimrer tilbake med ett smil fra øre til øre:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

må sei eg har mer sansen for strøkne gamle biler enn sånne "rustholker" som er i denne tråden.

Men smaken er som baken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må si meg enig med Christian her. Synd å se at de ikke tar vare på disse bilene sine og lakkerer de istedet for å la de ruste.

Jeg hadde en 69 boble i nesten 15 år, men da vi flyttet til Bergen og den ble stående så solgte jeg den umiddelbart, ønsket ikke å se den bli brun

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skal det sies at disse bilene somregel er i MEGET god stand selv om det ikke ser slik ut...den overflate rusten de får i usa kan enkelt pusses bort. Ikke det samme som en bil som har stått i skogen her i norgen i 20 år.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skal det sies at disse bilene somregel er i MEGET god stand selv om det ikke ser slik ut...den overflate rusten de får i usa kan enkelt pusses bort. Ikke det samme som en bil som har stått i skogen her i norgen i 20 år.

 

Ja, det er nettopp det som er stilig med bilene. Meget gode teknisk og god crom. men kjipt og dårlig lakk og finish...( kan ofte lett bli bra igjen)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant denne på nrk.no.

Noen som ser hvilke årsmodell dette er? Tidlig 50'? :P

591673.jpeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må si meg enig med Christian her. Synd å se at de ikke tar vare på disse bilene sine og lakkerer de istedet for å la de ruste.

Jeg hadde en 69 boble i nesten 15 år, men da vi flyttet til Bergen og den ble stående så solgte jeg den umiddelbart, ønsket ikke å se den bli brun

Det var en kjempediskusjon på et tysk veteranmerce forum for en stund siden ang. akkurat det. En kar som hadde finni en dritaskjelden noenog30 merce med "nok" patina men i god teknisk stand og han lurte på om han skulle restaurere bilen tilbake til strøken orginal stand eller bare toppe den opp teknisk og beholde patinaen med orginallakk osv. Det skapte STORE reaksjoner fra begge leire. Vet ikke hva som kom utav det men tråden ble ivertfall lang av sinte og bestemte tyskere: haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For noen uker siden så jeg et program på Discovery, hvor Jay Leno fant frem til en Duesenberg midt i Burbank, California (bare noen kilometer fra studioet, faktisk). Den bilen ble ikke restaurert, for de ville bevare patinaen i bilen. Den ble selvfølgelig satt i god teknisk stand, motoren ble overhalt etc, men lakk og interiør forble urørt (bortsett fra en vask). Så, hvis bilen er i bra nok stand med original patina, så er vel en restaurering unødvendig og veldig dyrt.

 

duesey.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oi oi oi, her var det mye tøffe biler ja, ikke noe å si på det, rat look rocker hardt;) hehe

legger ved en liten "rat-looker"

warningX_tremeCOPYRITE_239.jpg

+noen til;)

gv_creations_1136632677_195444350ikpxog_

425ce6133540640241a12b0dbb3ce7.jpg

dscf56230gu.jpg

smexicano20bi.jpg

ratsmexicano9bx.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eeee5qz.jpg

volkstruck3.jpg

volkstruck2.jpg

Bug11a.jpg

2.jpg

sorry for at det ble så mange bilder:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når kommer den første rat-look A8en her i Norge da ?? Sandblås karossen og pælm saltvann på så blir alu-platene fine og matte :P Enkelte rat-biler kan være tøffe men synes det er en ganske fin linje før det "bikker" over å blir stygt i mine øyne. Men men smaken er som baken....:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sorry for at det ble så mange bilder:P

 

 

Ånei, bare KJØR på!! : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stakkars biler hva har de gjort galt for å fortjene en slik skjebne?? :confused:

 

Det er en merkelig trend det der men det er vel som med alt annet at enten så liker man det eller så syntes man det er grusomt.... jeg syntes det er grusomt.

 

Skjønner ikke poenget med å ødelegge nydelige biler på den måten. De skulle vært restaurert eller bare vært tatt vare på!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.