#1 Skrevet Juni 29, 2010 (endret) For tiden driver jeg og rengjør biler som er tilgriset med asfalt fra et veidekke som gikk skeis, så en liten poleringsjobb var et fint avbrekk. Eieren av denne bilen overtalte faren sin til å ta med seg A8`n sin til meg for en etterlengtet oppfrisking. Bilen hadde nylakkert panser for ca. 4 uker siden, og framskjermer samt frontfanger ble lakkert i fjor. Trengte ingen spesiell korrigering på disse panelene, med andre ord. Egentlig like greit, for fytti katta; panseret på A8 er digert...! Uansett, en liten smørbrødliste er vel på sin plass: Rengjøring: -Kärcher HT -Joker 1000 avfetting -CG Citrus Wash / Optimum Car Wash / CG Bug Bugger & Tar Remover i foam cannon -CG Citrus Wash & Gloss i vaskebøtte -Chenille vaskehanske -CG Sticky Gel felgrens -Swissvax felgkost -En annen felgbørste jeg ikke vet navnet på, for å komme til inni felgene -CG Medium clay (grå/hvit) Korrigering: -Menzerna Powergloss (med scholl ullpad) -Scholl S17+ (på grønn über pad) -Scholl S40 (sort scholl finishing pad på panser) LSP/lakkbeskyttelse: -CG Jetseal 109 (lakkforsegling) -CG 5050 (voks) -Swissvax Autobahn (felgvoks) -Scholl Blue (dekk) Før jeg viser noen bilder, så la meg gjøre en ting klart: denne bilen ble ikke 100%, da jeg hadde bare to dager på meg. Skulle den blitt så bra den overhodet kunne blitt, måtte jeg ha våtslipt div riper og etsespor, samt gått på med ytterligere ett, kanskje to steg polering. Og ikke minst: jeg måtte hatt en dag til... Bilder: Felgrens virker Avfetting Så skummer vi litt Så inspiserer vi 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 29, 2010 Mer inspisering: Framskjerm/dør. Ser fargeforskjell Panser, etter en kjapp runde S40 Trenger ikke lage spor heller Skjermer, etter en lett runde S17+ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 29, 2010 Så har vi begynt på rubbing med ull og Menzerna Power Gloss. Neida, det støver ikke i det hele tatt... Som man kan se, er det fortsatt igjen en del riper, selv etter flere pass med PG og ull... Så må man jo passe på å spise mens man driver på Oops... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 29, 2010 Her har vi kombinasjonen jeg selv synes funker bra: primært Scholl S17+, med en liten dært S40 i tillegg. Dette synes jeg forbedrer kjøretid, som igjen sikrer god nedbrytning av produktet Speilet ble da i det minste bra... Deretter en liten håndspåleggelse av CG Jetseal Dessverre ville ikke sola titte helt frem da jeg var ferdig, så det ble som det ble med solbilder... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 29, 2010 Jaja, da får man heller satse på refleksjonsbilder, da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 29, 2010 Strøøøøkent som alltid brage 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 29, 2010 Nå må du høre etter da, Kim: det ble ikke strøkent Bare nesten. Men fikk melding nå nettopp om at eieren var "overveldet over hvor blank den ble" Så takk for det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 29, 2010 Nå må du høre etter da, Kim: det ble ikke strøkent Bare nesten.Men fikk melding nå nettopp om at eieren var "overveldet over hvor blank den ble" Så takk for det nesten daaa 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 29, 2010 Hard lakk dette virker det som! Bra og effektiv jobb! Den ser jo veldig bra ut! Håper du ikke dør av sitronkjeksen da Brage! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 30, 2010 Ser fint ut dette Brage 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 30, 2010 Utrolig lekkert,hvor mye tar du for en slik jobb,Brage? Mulig det blir en sort 07mod Touran 170hk DSG på meg nå,i så fall ville jeg tatt den skikkelig så alt av vaskeriper ol blir borte. Er kun snakk om vanlige vaskeriper på hele bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 30, 2010 Takker, gutter Hard lakk dette virker det som! Bra og effektiv jobb! Den ser jo veldig bra ut! Håper du ikke dør av sitronkjeksen da Brage! Den var mildt sagt j****g hard. Det er jo selvsagt en fordel, bare ikke for oss som skal fikse dette igjen... Har spist av den kjekspakka der i godt over et år nå, så tror ikke det skal være farlig Ser fint ut dette Brage Joda, det ble absolutt greit nok, men det var overraskende mye etseskader på den, som burde våtslipes. Jeg burde kanskje snart begynne med det...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 30, 2010 Utrolig lekkert,hvor mye tar du for en slik jobb,Brage?Mulig det blir en sort 07mod Touran 170hk DSG på meg nå,i så fall ville jeg tatt den skikkelig så alt av vaskeriper ol blir borte. Er kun snakk om vanlige vaskeriper på hele bilen. Takk for det Pris tviler jeg på jeg får lov å skrive i dette underforumet, så send meg heller en PM. Stor sjanse for at Touran er nesten like hard som denne, og siden den er sort, vil jeg tippe man bør gå på med to steg for å få det bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 30, 2010 Er ikke sikkert at Touranen er hard Brage, den kan være sooooooooooooooooooooft som fy også, ala japcrap.. Dropp våtslip og sett deg på maskinen isteden så du får litt skikkelig press 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 30, 2010 Jeg tror ikke jeg har prøvd såpass ny Touran enda, så det kan godt være, ja Japcrap eller Mercedes rett før keramisk lakk... Soft som fy... Hehe... Ja, kunne forsåvidt gjort det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 30, 2010 Hjelper da ikke om DU setter deg på noe som helst, Brage.. Men du må si fra om jeg skal trå til med en støttende rumpe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 30, 2010 Haha! Will be sure to let you know Bør overhale maskina først da, muligens... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juni 30, 2010 Ha nye børster liggende så går det knalle godt det tenker jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juni 30, 2010 Najs! Hvordan synes du det er å jobbe på alu, blir det varmt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juni 30, 2010 änt nok, det må nok mannfolk til Brage Jørgen: Null problem, jeg har holdt på med en bil en ukes tid nå som har endel alu og jeg synes det virker som det tar lengre tid før det blir varmt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juni 30, 2010 Enig med Bernhard her, virker faktisk som jeg kan kjøre lengre med skumpad før det blir skikkelig varmt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juni 30, 2010 Touran har dårlig lakk tror jeg, samtlige nye Touraner vi solgte måtte poleres noe grønnjævlig før de ble levert ut til kunde. Fulle av riper når de kom fra fabrikken. Så lykke til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Juni 30, 2010 Som sagt, jeg har kun erfaring med pre-facelift Touran, og der var det hard lakk. Men jeg har uansett mine tvil om at Tom Are gidder å dra helt opp hit for å polere bil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...