1997 Audi S6 plus selges. Nylakkert. 155 000,-

Anbefalte innlegg

SOLGT TIL VWAUDI-CLUB MEDLEM!!

 

Vurderer å selge min S6 plus. En meget spesiell bil som ble bygget av Quattro GmbH i kun 855 eksemplarer med V8 og 326 originale hk. Bilen er original og meget godt vedlikeholdt. Motoren må ikke sammenlignes med Audi`s gamle V8`er som ikke er av samme gode kvalitet og som bruker mye olje. Km.stand: 253 000. Bilen står i Hamar. Har kvitteringer for over 70 000,- fra de 3 siste årene, hvorav 51 000,- er fra siste året.

 

- Nylakkert i juli 2010 i original farge, ikke lakkert tak. Ser ingen betydelig forskjell på ny/gammel lakk.

- Meget pen i lakken. Ingen rust eller bulker.

- Hel og pen innvendig. Ikke røyk. Slitasje på vanlige stedet på førersetet.

- Reg.reim+++ skiftet på 232 000 i juli 2007.

- Nye sommer/vinterdekk (17"/16")

- Pro tonede ruter. Tectylbehandlet under i 2007.

- EU godkjent i mars 2010. Årsavgift betalt. Ingen heftelser.

- De fleste servicer er oppskrevet i servicehefte, mangler noen år dessverre.

- Storservice tatt på 248 000. Siste oljeskiftservice tatt på 253 000.

- Bruker ikke olje. 6- trinns girkasse. 0-100 kmt: 5,7 sek.

 

NYTT SISTE ÅRET:

Storservice på 248 000 km: Ny olje, oljefilter,luftfilter, plugger, bensinfilter, bremsevæske, kjølevæske(-45*)

Klosser foran (org.)

Skiver/klosser bak (org.)

Bremsewire h+v side bak (org.)

Refleksplate (org.)

Bremselysglass i takspoiler (org.)

Vinterdekk: 205/55-16 Continental ContiVikingContact5. (4745,-)

Sommerdekk: 235/40-17 Toyo Proxes T1R (3971,-)

Forstillingskontroll

Toning av rutene foran

Radiator, termostat og dempere foran er skiftet i juli 2007.

 

UTSTYR:

Kjørecomputer

ABS

Airbags

Aircondition

Radio/CD - Bose anlegg

Alarm

Sentrallås

Avtb.hengerfeste

Cruisecontroll

El. just.seter

El. just.speil

El.vinduer x 4

Varmeseter bak

Fjernst./Sentrallås

Xenonlys

Just. ratt

 

Les mer om S6 plus her:

http://www.s6plus.de/eIndex.htm

http://en.wikipedia.org/wiki/Audi_S6#Audi_S6_PLUS

 

Ikke innbytte. Bilder av motor kommer snart.

Seriøse interesserte kan ta kontakt på telefon 976 27 310. Hilsen Amund.

 

Imag0018.jpg

 

Imag0020.jpg

 

Dsc00365.jpg

 

Dsc00364.jpg

 

Dsc00363.jpg

 

Dsc00361.jpg

 

Dsc00358.jpg

 

Dsc00347.jpg

 

Dsc00338.jpg

 

Dsc00334.jpg

 

Dsc00323.jpg

 

Dsc00328.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne opp igjen jeg! : ) Kommer inn bilder av motoren i løpet av morgendagen!

 

Dette er en kjempefin sjanse til å skaffe seg en MEGET godt vedlikeholdt S6 plus, til en ålreit pris. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor mange liter på mila bruker denne da? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ligge på ca 1,1 landevei, 1,3 by.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal vel ikke være noe problem å få S6 Plus ned mot 0,85 om man er pen på gassen.

V8 4,2 automat har da jeg kjørt på under literen....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På vei fra Trondheim hvor jeg kjøpte bilen så fikk jeg den ned på 0,9 og da kjørte jeg eksemplarisk pent. Fra Hamar til Oslo ligger jeg på 1 liter på mila hvis jeg kjører helt vanlig. Blandet kjøring 1,2-1,3 og småkjøring 1.4-1.5. Synes ikke dette er ille på en bil som veier 1,8 tonn og har 326 hk. Hadde en Audi 100 CS Quattro som faktisk brukte like mye :)

 

Lagt til etter 19 timer 25 minutter:

 

Da har jeg fått tatt noen bilder av motoren. Tok av dekslene og fikk se en åndeslange med et lite hull i. Ikke noe kritisk men det har rukket å bli litt oljesøl på motoren. Da ble det en motorvask! Ny slange er selvfølgelig bestilt, og tok samtidig og sjekket alle andre slanger på motoren. Samtidig er ny venstrelykt på vei pga defekt xenon pære, og ny bremseakkumulator er også på vei. Bilen selges uten feil eller mangler! :)

 

IMAG0046.jpg

 

IMAG0042.jpg

 

IMAG0038.jpg

 

IMAG0027.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig bil. helt uaktuelt med innbytte?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig bil. helt uaktuelt med innbytte?

 

Helt uaktuelt er det ikke. Har tenkt til å kjøpe meg en dieselbil for noen år, og for en litt billigere penge, så hvis det er noe i den duren så er det ikke umulig! :) Bare å sende PM med forslag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper den her opp igjen for siste gang før jeg reiser på ferie 3.-18. august. Etter dette vil den bli lagt ut på finn.no og skulle den da ikke bli så solgt venter en lang vinter inni en låve! Bilen er som sagt meget godt vedlikeholdt. Ingen tekniske feil, ulyder i motor eller drivverk. Bruker ikke olje. Utrolig pen i lakken og ikke noe å utsette på bilen innvendig bortsett fra litt slitasje på førersetet. Km.stand må ingen la seg skremme av, bilen bærer absolutt ingen preg av dette.

 

Kan sikkert slå av litt i prisen hvis den skulle bli solgt før jeg reiser på ferie! :) Men synes allerede at prisen er lav.

Bilen kostet faktisk over 1,3 mill. ny i Norge i 1997 med hvite skilter, og det finnes kun 9 av dem på norske veier. :)

 

Lagt til etter 4 dager 19 timer:

 

SOLGT TIL VWAUDI-CLUB MEDLEM!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.