Anbefalte innlegg

Noen så veit kor u får testa bilen for kor mye power en har i bilen?? Høyrte rykte om at da kansje var noen så kunne testa slikt i hgsund??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen så veit kor u får testa bilen for kor mye power en har i bilen?? Høyrte rykte om at da kansje var noen så kunne testa slikt i hgsund??

 

 

Espen , i Bergen har tester, http://www.evo.no

 

Tore

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må vel være noen som har mulighet for å få lånt en g-tech måler ? fungerer greit de så lenge en vet hva bilen veier & slikt....

Såklart ikke noe rulle , men gir iallefall en pekepinn :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må vel være noen som har mulighet for å få lånt en g-tech måler ? fungerer greit de så lenge en vet hva bilen veier & slikt....

Såklart ikke noe rulle , men gir iallefall en pekepinn :)

 

 

 

Tja e vel beter en ingenting forsåvit, hadde vore kjekt å hat da dokumentert på papiret....

Men kos funke en g-tech måler då??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja e vel beter en ingenting forsåvit, hadde vore kjekt å hat da dokumentert på papiret....

Men kos funke en g-tech måler då??

 

 

Søk på g-tech her inne på forumet så finner du en del linker. + at de ligger til salgs for 5 - 600 kr på QXL

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De som er for salg på Qxl er billigste type, disse kan ikke kobles til PC for utskrift, og kan kun ta få drag grunnet lite minne.

Nyeste type har høy nøyaktighet, kan kobles til PC for utskrift av ALT som er av interesse, og kan lagre et høyt antall drag før den er full.

 

Fås utført i Hgsd, ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De som er for salg på Qxl er billigste type, disse kan ikke kobles til PC for utskrift, og kan kun ta få drag grunnet lite minne.

Nyeste type har høy nøyaktighet, kan kobles til PC for utskrift av ALT som er av interesse, og kan lagre et høyt antall drag før den er full.

 

Fås utført i Hgsd, ja.

 

 

Men kos funke g-tech måleren då?? Tanken e jo å ha papira klar til eg ska god kjenna turbo'en, men i første omgang e da jo kjekt å veta kor mye hk eg har.. Alti noen så lure, kjedlig å svara på at eg ikke veit :( Veit jo sånn ca, men da kan jo hende at eg berre har 180hk for da eg veit... Gidd ikke å bruke peng på en ting eg kjem te å bruke en gang!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De som er for salg på Qxl er billigste type, disse kan ikke kobles til PC for utskrift, og kan kun ta få drag grunnet lite minne.

Nyeste type har høy nøyaktighet, kan kobles til PC for utskrift av ALT som er av interesse, og kan lagre et høyt antall drag før den er full.

 

Fås utført i Hgsd, ja.

 

Delvis riktig.

 

Billigste type (som jeg har kjøpt) har ikke minne i det hele tatt og du kan kjøre så mange drag du bare vil så lenge du nullstiller den først.

 

For de som ikke trenger all verdens av tall og statistikk for lagring på PC er den genialt enkel i bruk...og jeg vil tro like nøyaktig som den dyre modellen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men kos funke g-tech måleren då?? Tanken e jo å ha papira klar til eg ska god kjenna turbo'en, men i første omgang e da jo kjekt å veta kor mye hk eg har.. Alti noen så lure, kjedlig å svara på at eg ikke veit :( Veit jo sånn ca, men da kan jo hende at eg berre har 180hk for da eg veit... Gidd ikke å bruke peng på en ting eg kjem te å bruke en gang!!!

 

Det er en innebygd dippedutt som måler g-krefter og beregner antall hestekrefter og slikt ut fra dette.

 

G-Tech Pro som jeg har viser antall hk på hjulene, kontinuerlig g-kraft, 0-100 og 100-0 km/t.

 

Du legger inn vekten på bilen og G-Tech'en gjør resten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tar du turen til ålgård han du ta en effektmåling på rullende landevei for noen 100 lapper

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Delvis riktig.

 

Billigste type (som jeg har kjøpt) har ikke minne i det hele tatt og du kan kjøre så mange drag du bare vil så lenge du nullstiller den først.

 

Ja, slik var det det var :)

 

Det er innebygd 3 sensorer som måler G-krefter, en for x-akse, en for y og en for z-akse. De nyere modellene (RR og SS) har lagringskapasitet og RR-versjonen kan kobles til PC for utskrift.

RR.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen så veit kor u får testa bilen for kor mye power en har i bilen?? Høyrte rykte om at da kansje var noen så kunne testa slikt i hgsund??

 

 

naf har ei rulle, meine det kosta rundt 800. vett ikkje om den fungere fremdeles.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tar du turen til ålgård han du ta en effektmåling på rullende landevei for noen 100 lapper

 

Som Stensland sier, ta deg en tur til Mr.Bakke på Ålgård, er vel 4-500 for et "run". Eneste aberet er vel at det bare er for 2wd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjøpt meg G-tech måler.

 

Så kanskje vi skal ta noen målinger på neste lokallags møte.

 

 

Ber de interiserte om å veie bilen med seg oppi på vei til møtet i så fall.

 

 

Er lillebroen til den det var bilde av overnfor jeg har. SS utgaven som ikke kan kobles til pc. Men den viser kurver av hk og nm på skjermen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjøpt meg G-tech måler.

 

Så kanskje vi skal ta noen målinger på neste lokallags møte.

 

 

Ber de interiserte om å veie bilen med seg oppi på vei til møtet i så fall.

 

 

Er lillebroen til den det var bilde av overnfor jeg har. SS utgaven som ikke kan kobles til pc. Men den viser kurver av hk og nm på skjermen.

 

 

 

Da hadde jo vore topp da!! Har berre litt tekniske problem for øyeblikket, har ødelagt en plugglednig (kjøpt hos powerzone), som dei (kansje) ikke produsere lenger : bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gi litt tilbakemelding her om det blir interesant.

 

har målt 2 biler til nå :

 

Min uten overlading - hehe - det ble 51 hk ja ...

 

 

Pappa sin 850 som e oppgitt til 170 gidde 96 ..

 

 

begge va kjappe målinger. hadde eg prøvd flere ganger hadde det kanskje blitt bedre.

 

NB - dette er målinger ut på hjula med luft motstand tap.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må nok kjøre flere tester, på samme strekket. Du vil nok få forskjellige verdier hver gang, men om du tar et gjennomsnitt av de så vet du sånn ca hvor du er.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.