Mekonomen Tromsø (ekstremt dårlig service)

Anbefalte innlegg

Jeg var en tur i Tromsø i går. Når jeg kom fram oppdaget jeg at et hjul var tilnermet tomt for luft. Viste seg at gummien i ventilen var sprekkt. Jeg er ikke kjent i Tromsø men fant fort Mekonomen i Breivika. Utvendig på bygget reklamerer de med dekksenter (se bilde), flott tenkte jeg da de iallefall har omleggingsmaskin som bensinstasjonene jeg hadde vær innom manglet.

 

Kom så inn i butikken å pratet med en ekspeditør som kunne fortelle meg at de kun la om når de solgte dekkene selv. Jeg forklarte så at jeg trengte kunå bytte ventilen så dekket skulle ikke av felg en gang, bare klemmes til siden. De hadde da ikke folk som kunne gjøre dette nå. Sa da at jeg kunne gjøre dette selv da jeg har jobbet til NordNorsk Dekkimport og har lagt om dekk før for å si det sånn. Det var uansett ikke snakk om å få lov til dette : dum : og det var rett op slett INGENTING de kunne hjelpe meg med og de brydde seg heller ikke når jeg fortalte at jeg måtte kjøre tilbake til bardufoss samme dag.

 

Denne kundeservicen er faktisk det latterligste jeg noen gang har vært borte i privat sektor!! : bh :Om noen her inne jobber på den aktuelle butikken eller kjenner noen burde dere skjemmes!! Det kommer iallefall aldri til å skje at jeg handler noe som helst fra dere lengre!

 

18645.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ah, lavmål de-luxe da!

Ikke helt Mekonomen-standard der vertfall. For jeg har opplevd helt sykt god kundeservice hos Mekonomen både i trondheim og kongsberg.

Uflaks Jan, fikk du ordna det et annet sted da eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, fikk fiksa det kjapt og enkelt hos esso til slutt. Ufattelig dårlig konstruksjon av de ventilene også da de har en form for et spor som er "dreid" av nesten helt inn mot felgen der den hadde sprekt, ser at det samme er på tur å skje med et hjul til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Føyer meg til her - var en gang i vinter innom Mekonomen i Tromsø, der satt det en knott bak disken. Jeg og en kamerat var eneste kunder i hele lokalet, han tittet såvidt opp i det vi kom inn døren, men sa ingenting, og han satt bare foran skjermen og sa ikke et ord mens vi var der enda vi helt klart lette etter noe vi ikke fant. Ikke engang når jeg sto foran disken gadd han å se opp, det var rett og slett så man skulle tro mannen var døvblind. Det totale lavmål av service, den var rett og slett ikke-eksisterende. Jeg sa ganske høyt og tydelig fra til kameraten min "her er det tydeligvis ingen som er interessert i å betjene kunder, så vi går", så gikk vi. Aldri igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var en tur i Tromsø i går. Når jeg kom fram oppdaget jeg at et hjul var tilnermet tomt for luft. Viste seg at gummien i ventilen var sprekkt. Jeg er ikke kjent i Tromsø men fant fort Mekonomen i Breivika. Utvendig på bygget reklamerer de med dekksenter (se bilde), flott tenkte jeg da de iallefall har omleggingsmaskin som bensinstasjonene jeg hadde vær innom manglet.

 

Kom så inn i butikken å pratet med en ekspeditør som kunne fortelle meg at de kun la om når de solgte dekkene selv. Jeg forklarte så at jeg trengte kunå bytte ventilen så dekket skulle ikke av felg en gang, bare klemmes til siden. De hadde da ikke folk som kunne gjøre dette nå. Sa da at jeg kunne gjøre dette selv da jeg har jobbet til NordNorsk Dekkimport og har lagt om dekk før for å si det sånn. Det var uansett ikke snakk om å få lov til dette : dum : og det var rett op slett INGENTING de kunne hjelpe meg med og de brydde seg heller ikke når jeg fortalte at jeg måtte kjøre tilbake til bardufoss samme dag.

 

Denne kundeservicen er faktisk det latterligste jeg noen gang har vært borte i privat sektor!! : bh :Om noen her inne jobber på den aktuelle butikken eller kjenner noen burde dere skjemmes!! Det kommer iallefall aldri til å skje at jeg handler noe som helst fra dere lengre!

 

18645.jpg

 

Det var meg du pratet med igår. Jeg må bare beklage igjen for at vi ikke kunne gjøre det. Men som jeg sa til deg igår, og som du ikke nevnte i ditt innlegg, så holder vi på å legge ned dekkavdelingen vår.

Utstyret ligger til salg og derfor legger vi bare om når noen kjøper av de få dekkene vi har på lager.

 

Angående dekkskiltet så brukte Mekonomen Norge 3-4 år på å få satt det opp, du kan jo tenke deg hvor lang tid det tar å få tadd det ned. ;)

 

Selv om du jobber med dekk selv så kan vi ikke bare la folk gå ned i kjelleren og bruke utstyret, vi har strenge sikkerhetsregler. Selv om man er utdannet mekaniker så kan man ikke bare gå til et verksted å forvente at du får låne utstyret de har. Hvis du skjønner poenget mitt.

 

Men du trenger jo ikke å være så sint, jeg tipset deg om at Esso kanskje kunne gjøre det og det stemte, så det gikk jo bra til slutt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkerhetsregler er jo fint. Men hva om det hadde kommet noen som faktisk skulle kjøpt dekk da? Hadde det vært like håpløst da også? eller hadde du ringt inn en ekstrahjelp for å hjelpe de da?

Når en fyr er i akutt beit for å bare få hjulpet seg selv i 5min for å få bytta ventil så er det lov å være litt fleksibel.

Stor kontrast dette til mekonomen i kongsberg vertfall, jeg ringte dit og fortalte at frøkna hadde trøbbel med bilen og vi måtte finne ut hva slags starter ho hadde så ho kunne få kjøpt en på ett eller annet sted som lå langs ruten hennes. De selv hadde ingen starter på lager, men selvfølgelig skulle de hjelpe henne med å finne ut hva slags starter det var, så jeg kunne ringe i forveien for henne igjen.. Da sto det faktisk en hyggelig mann i døra og venta på henne når hun kom, og en annen som jobba der sørga for å geleide ungene på personaltoalettet mens han andre lå på asfalten under bilen for å finne ut av dynamoen.. DET er service!

 

Men kanskje det er utslagsgivende hva slags kjønn man har, for jeg tviler sterkt på at du bare hadde sagt "du har ingen adgang du kommer ikke inn du er for steeeit, sorry!" om det var ei søt lita snelle som lurte på hjelp..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men kanskje det er utslagsgivende hva slags kjønn man har, for jeg tviler sterkt på at du bare hadde sagt "du har ingen adgang du kommer ikke inn du er for steeeit, sorry!" om det var ei søt lita snelle som lurte på hjelp..

 

Saklig er vi?:)

 

Sånn som det fremstår i ditt eksempel om Mekonomen Kongsberg så hadde de tydeligvis ikke problemer med lite folk. Jeg har gjort lignende ting selv, men det er ikke alt man kan ta seg tid til bestandig.

Når man er lite folk på jobb så blir det litt vanskelig å yte den beste servicen, det er andre kunder det går utover da. Og med den policyen vi kjører på dekkavdelingen nå så måtte jeg bare si nei.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mekonomen mo i rana er nesten lik.

skada eit dekk på vei inn til mo i rana no i sommer, såg mekonomen med eit dekksenter skilt på. "kanon" tenkte eg. var inne o hørte om dei hadde 225/45-18, men det var ein så spesiel og skjelden dekkdim, så det måtte bestillast.

fekk beskjed at dekkpartner nede i veien var sikkert det samme, men e kunne høra med dekkmann.

dei hadde dekk og tok å skifta med eingang.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var meg du pratet med igår. Jeg må bare beklage igjen for at vi ikke kunne gjøre det. Men som jeg sa til deg igår, og som du ikke nevnte i ditt innlegg, så holder vi på å legge ned dekkavdelingen vår.

Utstyret ligger til salg og derfor legger vi bare om når noen kjøper av de få dekkene vi har på lager.

 

Angående dekkskiltet så brukte Mekonomen Norge 3-4 år på å få satt det opp, du kan jo tenke deg hvor lang tid det tar å få tadd det ned. ;)

 

Selv om du jobber med dekk selv så kan vi ikke bare la folk gå ned i kjelleren og bruke utstyret, vi har strenge sikkerhetsregler. Selv om man er utdannet mekaniker så kan man ikke bare gå til et verksted å forvente at du får låne utstyret de har. Hvis du skjønner poenget mitt.

 

Men du trenger jo ikke å være så sint, jeg tipset deg om at Esso kanskje kunne gjøre det og det stemte, så det gikk jo bra til slutt.

FLott at du var her inne så fikk andre lesere høre den andre siden av saken. Beklageligvis glemte jeg å nevne i farta at dere var på tur å avslutte dekkvirksomheten. Om dere allerede hadde avsluttet den ser jeg poenget.

 

Uansett jeg ville bare dele min erfaring med øvrige medlemmer så de kan gjøre seg opp en mening eller kommenter om dette er en gjenngagner. Meg slipper du iallefall å se der mer! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mekonomen mo i rana er nesten lik.

skada eit dekk på vei inn til mo i rana no i sommer, såg mekonomen med eit dekksenter skilt på. "kanon" tenkte eg. var inne o hørte om dei hadde 225/45-18, men det var ein så spesiel og skjelden dekkdim, så det måtte bestillast.

fekk beskjed at dekkpartner nede i veien var sikkert det samme, men e kunne høra med dekkmann.

dei hadde dekk og tok å skifta med eingang.:)

 

På hvilken måte er dette "nesten likt"? De hadde ikke et produkt inne men kunne bestille det, og tipsa deg om hvor du kunne få tak i dette med en gang. Ja jøss, det OSER dårlig service. : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil vel egentlig forvente at en hver serriøs dekkforhandler har en eller annen variant av 225/45-18 inne da dette er en utrolig vanlig dim.

 

Dog, det står jo såklart mer på sortement enn kun service...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Ekstraservice, det er Shell det"(eller esso i dette tilfellet).. :D

 

Søørvis? Nei det e vi fritt førr! Men æ har ein steikanes fin ge-pe-æss som kain forvill dæ inn på uante plassa du ikkje før ante fantes..! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På hvilken måte er dette "nesten likt"? De hadde ikke et produkt inne men kunne bestille det, og tipsa deg om hvor du kunne få tak i dette med en gang. Ja jøss, det OSER dårlig service. : rolleyes

 

forventer litt når det står "dekksenter" på utsida at dei har litt diverse dekk dim. på lager.

men EG måtte spørra om andre alternative dekk forhandlere i mo i rana, sjølv om eg sa at eg MÅTTE ha dekk den dagen.

eg skreiv ikkje at det var dårlig service, men som sagt så forventer man div dekk størrelser på eit "dekksenter".

 

kva hadde du sagt viss du hadde gått på peppes og bestilt heavy heaven og dei har den ikkje???:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jan: du må bare notere ned hvem som er tilgjengelig i troms lokallag, hadde du plinga så hadde vi åpnet værkste for deg, der har vi dekkomlegger ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må le litt her.. Man kan vell strengt ikke "ta seg til rette på et verksted" uansett.. Hvem enn nå er.. Bra at du fikk fisket det da.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.