EU Kontroll solfilm forran, Oslo ??

Anbefalte innlegg

Var nettopp inne på mekonomen for å levere bilen til EU kontroll, men dro i det jeg fikk høre at de ville gi meg 2'er feil.

 

Noen som vet om et sted i Oslo som ser bort ifra slike ting ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var nettopp inne på mekonomen for å levere bilen til EU kontroll, men dro i det jeg fikk høre at de ville gi meg 2'er feil.

 

Noen som vet om et sted i Oslo som ser bort ifra slike ting ??

 

Er jo i hovedsak ikke lov, så de fleste verksted vil nok gi deg feil på det gitt:o Slik er det desverre bare.

Prøv deg på et lite verksted som ikke er knyttet til en kjede;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ta ut ruta, er vel ikke påbudt med rute

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det andre verksteder som hadde sett bort ifra det om de hadde tatt eu-kontrollen din i første omgang skal vi nok ikke se bort ifra. Men nå er det jo merket som en feil, som et nytt verksted skal bekrefte er utført forbedringer. Den er verre!

Har hørt det oftere er "etter, etterkontroll" på biler som har alt i orden etter å ha måttet ta den første etterkontrollen pga mangler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Senk vinduene foran og ta av stikkerne på vindusbrytere/motor:D la oss si du i værstefall får en feil av en pøkk på tyverisikkring pga vinduer som ikke går opp.. (lite trolig.. men) Så løser du det veldig enkelt.. du setter på stikkerne til vindusbryterne/motor igjen og tar opp vinduene når den er på etterkontroll.. så får du ikke feil på tyverisikkring lengre.. og siden det kun er tidligere anmerkede mangler som skal kontroleres på etterkontroller.. og nye feil er ikke lovlig å sette, så kan man ikke sette feil på sotede vinduer lengre.. selv på etterkontroll:) "HYSJ IKKE SI DET TIL NOEN"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men kjøper man ikke bare kontrollen (dette har vært diskutert her inne før en plass). Ingen kontrolør som kan sende inn noe på bilen din uten ditt sammtykke. Du kan gå på så mange verksteder du ønsker, så for du vell et ønsket resultat til slutt. :) (kan jo bli litt dyrt i lengden da) Var selv på to forskjellige for 4år siden (de ville ikke godkjenne avgass) sted to gikk det greit.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men kjøper man ikke bare kontrollen (dette har vært diskutert her inne før en plass). Ingen kontrolør som kan sende inn noe på bilen din uten ditt sammtykke. Du kan gå på så mange verksteder du ønsker, så for du vell et ønsket resultat til slutt. :) (kan jo bli litt dyrt i lengden da) Var selv på to forskjellige for 4år siden (de ville ikke godkjenne avgass) sted to gikk det greit.

 

Det er helt riktig;) Man har full rett til å ta så mange eu kontroller man vil innenfor tidsfristen.. det er opp til eier selv om den skal registreres etter at kontroll er utført.. Kontrolør/verksted er forpliktet lovmessig å informere om manglene før eventuel innsending av skjema. Når man kjøper en eu kontroll så er det kun kontrollen man betaler for.. ikke registreringen. Stått masse om dette fra feks sjefen i NAF, Statens vegvesen osv. Om noen andre utøver noe annet, så er det lovstridig i følge disse og de var også klar over at mange brukte dette som ulovelig pressmiddel mot kunde for å kansje tjene noen kr i rep..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men kjøper man ikke bare kontrollen (dette har vært diskutert her inne før en plass). Ingen kontrolør som kan sende inn noe på bilen din uten ditt sammtykke. Du kan gå på så mange verksteder du ønsker, så for du vell et ønsket resultat til slutt. :) (kan jo bli litt dyrt i lengden da) Var selv på to forskjellige for 4år siden (de ville ikke godkjenne avgass) sted to gikk det greit.

 

Dette har jeg aldri hørt om før: klø : Kan du være så vennlig å hennvise meg til de kildene som påstår noe sånt.

I det øyblikket du leverer bilen din til en EU-kontroll hos ett kontroll organ samtykker du samtidig til dette. Men er du ikke fornøyd med utfallet står du fritt til å ta en ny kontroll en annen plass. Å du kan da selv velge hvem kontrollsedel du vil reparere etter;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har jeg aldri hørt om før: klø : Kan du være så vennlig å hennvise meg til de kildene som påstår noe sånt.

I det øyblikket du leverer bilen din til en EU-kontroll hos ett kontroll organ samtykker du samtidig til dette. Men er du ikke fornøyd med utfallet står du fritt til å ta en ny kontroll en annen plass. Å du kan da selv velge hvem kontrollsedel du vil reparere etter;)

 

Les under rettigheter/tom trussel.. det er sånn.. ingen tvil.. har vært godkjent kontrolør i over 7 år selv.

http://www.aftenposten.no/forbruker/bil/nyheter/article1291524.ece

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rommen bil på Rommen var ikke spesielt nøye når jeg godkjente B5en med uoriginal xenon, sota lykter, og ikke godkjent senk (:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har jeg aldri hørt om før: klø : Kan du være så vennlig å hennvise meg til de kildene som påstår noe sånt.

I det øyblikket du leverer bilen din til en EU-kontroll hos ett kontroll organ samtykker du samtidig til dette. Men er du ikke fornøyd med utfallet står du fritt til å ta en ny kontroll en annen plass. Å du kan da selv velge hvem kontrollsedel du vil reparere etter;)

 

Sånn er det ja ;) Man betaler og samtykker for kontrollen, så alle papirer på at du har vært der skal du få med deg igjen. (må huske på at det skal være fri konkuranse, men verkstedene slik som Stian sier, bruker det nesten som et pressmiddel.) Du kan utføre PK et sted få den fikset et annet sted (eller at du gjør det selv) og ta etterkontroll på det første verkstedet igjen. (Veldig ofte er folk sene ute med PK og da er det ikke så lett, mener det var ikke skyt meg her, en måned før og en måned etter den månden du skal ha den godkjent Statens vegvesen aksepterer godkjenning) Så det lønner seg å starte tidlig. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lets pray, har bestilt time to steder nå. Godkjenner ikke første går jeg bare til neste, går ikke det får jeg prøve det du sier Stian.

Men hvordan fjerner jeg motor på vinduene, tenker du fysisk på knappene ?

Holder det å bare ta sikringen ?

 

Ber til gud om sol, hvis ikke må det se temmelig teit ut der jeg kommer.

Vurderer å be dama ta på noe hot å levere bilen... kan jo funke.

 

Hva skjer forresten om jeg ikke rekker fristen men er 1 uke for sen??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lets pray, har bestilt time to steder nå. Godkjenner ikke første går jeg bare til neste, går ikke det får jeg prøve det du sier Stian.

Men hvordan fjerner jeg motor på vinduene, tenker du fysisk på knappene ?

Holder det å bare ta sikringen ?

 

Ber til gud om sol, hvis ikke må det se temmelig teit ut der jeg kommer.

Vurderer å be dama ta på noe hot å levere bilen... kan jo funke.

 

Hva skjer forresten om jeg ikke rekker fristen men er 1 uke for sen??

 

Han skrev vel at du skulle ta ut stikkene.

Altså at du vipper løs bryterne og drar ut de kontaktene under bryterne som står i dørene. For så å sette ned igjen bryterne. Dermed er det ikke bare for de å bytte sikringa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er på ferie enda tydeligvis, ok gjør et forsøk dersom den ikke godkjennes første gang, takk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Si ifra hvordan det gikk da :) Ellers er det mange som ikke er så nøye på det med soting foran sies det, bare være klar på at hvis noen spør så la du den på etter du var på kontroll :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samtlige steder hvor jeg var på å fikk nei, der spurte jeg på forhånd. Tror sannsynligheten er større å lykkes om man bare går på et lite verksted å later som ingenting.

 

Men men, skal holde dere oppdatert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samtlige steder hvor jeg var på å fikk nei, der spurte jeg på forhånd. Tror sannsynligheten er større å lykkes om man bare går på et lite verksted å later som ingenting.

 

Men men, skal holde dere oppdatert.

 

Syns det er rart at ikke flere har svart deg. Må jo være mange verksteder andre forummedlemler benytter seg av, og da spesiellt i Oslo (???) Men det er som du sier kanskje bedre å late som ingenting enn å komme med nedsenkede ruter på en regnværsdag. (For en kontroll kan jo dette virke litte grannet pussig) :) Angående dette med utsettelse så prøv å ring, det skal være null stress å få utsatt en måned.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det er lite vits å be om utsettelse. Det får du automatsisk og etter hva jeg husker så ligger vel fristen på 2 måneder etter opprinnelig frist for tiden. Etter det er det kanskje vanskeligere...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk rommen Bil på rommen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke kat. på passaten og jeg er altfor lav for bukken dems.. Kjøre tur er tingen da finner man ut hva som er feil.. ;) hehe

 

Kanskje ikke så lurt å poste sånt på nettet......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte på det selv, denne delen av forumet er jo tilgjenglig for alle.

Admin, kanskje en ide å redigere noen innlegg ?

 

 

Fikk forresten bilen godkjent idag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje ikke så lurt å poste sånt på nettet......

 

Kanskje sant men redigert nå.. ;)

 

Rediger innlegget ditt også så går det jo bra.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.