Erfaringer/meninger Milwaukee AP12QE BESTILT..

Anbefalte innlegg

Noen som har, eller har prøvd denne? Eller har noen meninger? Milwaukee er jo bra verktøy sånn ellers. En kollega har en slik han bruker på båten, og han er veldig fornøyd hvertfall..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kun lest positive tilbakemeldinger på denne.

Båtmagasinet hadde en stortest for noen år siden, der denne kom på førsteplass og Flex på nr 2. Prisen var vel utslagsgivende i at Flex falt ned et hakk.

Veil er vel 3300, enkelte selger den for 2500-2700kr innimellom, så da vet jo du hva som evt er et godt kjøp også.

 

Edit:

Ser nå flere hevder på ymse forum at dette er samme maskinen som AEG PE 150, bare at AEG retter seg mot forbrukermarkedet og Milwaukee retter seg mot proffmarkedet.

Enkelte har opplevd at de går varme etter skikkelig HARD og langvarig jobbing, spesielt på lave turtall. Men det er noe som går igjen hos de fleste lettvektsmaskinene. Tror også det kommer an på teknikken til brukeren, da jeg selv har en lettvekts Flex maskin som jeg aldri har opplevd gå varm.

 

Andre kurante kjøp i omtrent samme prisklasse er Hitachi SP18VA og Metabo PE12-175. De er litt tyngre og tåler mer juling også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja var derfor han på jobben kjøpte den, siden den kom best ut i test.. Og han er som sagt kjempe fornøyd. Den går ned til 900rpm på laveste, som vel er greit? Ettersom jeg har skjønt "sprer" man med laveste hastighet og noen maskiner går jo ikke under 1000rpm en gang..

 

Tror jeg bare bestiller en sånn jeg da. Kjøper den ikke i Norge da såklart, det er for dyrt :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jasså, begynne å polere skikkelig nå a Mikkel? ;) Skal ikke kline til med en Makita da? Denne skal være knallbra, og utrolig rimelig om dagen? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke noe problem å spre med 1100 heller, som er laveste hastighet på Flex. Men det er absolutt en fordel med lav hastighet til sluttpassene.

Desto lavere hastighet du går over med til slutt, jo mindre kjørespor risikerer du å få.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jasså, begynne å polere skikkelig nå a Mikkel? ;) Skal ikke kline til med en Makita da? Denne skal være knallbra, og utrolig rimelig om dagen? ;)

 

Milwaukee'n var faktisk billigere..heh

 

Men ja, tenkte å prøve meg nå, heh.. Golfen trenger SÅRT en gjennomgang.. Og Cadilacen til pappa trenger en runde, ++. Så er nok å ta av :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror allikevel jeg hadde gått for Makitaen :) Skal være en evighetsmskin! Skal ha en sånn selv etterhvert...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Makitaen er jo som en slegge iforhold med sine 3kg. :) Tro meg, du merker den kiloen etter noen timer i garasjen.

Som Brage skriver er ikke 900rpm noe problem, ikke 1100 heller. Jeg sprer ofte først uten å slå på maskina også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg bestilte en Metabo fra toolstop, dette er en høykvalitets maskin som ikke veier på langt nær så mye som Makita..totalt med moms og frakt/gebyr så kom den opå 2600,-

etter et raskt søk fant jeg ut at den lå på 4200,- i norge :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Makitaen er jo som en slegge iforhold med sine 3kg. :) Tro meg, du merker den kiloen etter noen timer i garasjen.

Som Brede skriver er ikke 900rpm noe problem, ikke 1100 heller. Jeg sprer ofte først uten å slå på maskina også.

 

Svigers har Makita'n, og jeg syns den er stor og tung ja.. :)

 

Da bestiller jeg, så skylder jeg på dere om det er dritt.. Neida :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Makitaen er jo som en slegge iforhold med sine 3kg. :) Tro meg, du merker den kiloen etter noen timer i garasjen.

Som Brede skriver er ikke 900rpm noe problem, ikke 1100 heller. Jeg sprer ofte først uten å slå på maskina også.

 

PSST, jeg heter Brage :P

 

Jeg sprer også med maskinen avslått, for så å spre på laveste hastighet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brage veit at han kommer til å få noen telefoner nå..heh :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

PSST, jeg heter Brage :P

Jeg ber så aller ydmykst om forladelse. :) Lover at det ikke skal skje igjen! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Makitaen er jo som en slegge iforhold med sine 3kg. :) Tro meg, du merker den kiloen etter noen timer i garasjen.

 

Hehe, da kan man drikke masse cola og ete kjeks til den store gullmedaljen uten dårlig samvittighet!

 

Litt mer vekt på Makita enn konkurrentene, men den er stødig og robust. Bygget for å vare.

Støynivået er ikke verst, det er også viktig å tenke på, om man har tenkt å drive litt med dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eter sånt med god samvittighet uansett jeg :P Gjør ikke annet enn å gå og løfte tungt hele dagen ellers så :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Milwakuee maskinen er langt unna Makita hva gjelder bruk, den støyer mer, er ikke like ergonomisk og heller ikke like sterk..

 

Jeg hadde ikke vært i tvil, derfor valgte jeg også Makita.. Tyngden har jeg heller ikke noe å utsette på...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Milwakuee maskinen er langt unna Makita hva gjelder bruk, den støyer mer, er ikke like ergonomisk og heller ikke like sterk..

 

Jeg hadde ikke vært i tvil, derfor valgte jeg også Makita.. Tyngden har jeg heller ikke noe å utsette på...

 

Nå har jeg kjøpt'n så får jeg prøve å se..heh. Svigers har Makita'n om det bare blir tull :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.