Hva slags suv/varebildekk med pigg anbefaler du?

Anbefalte innlegg

Skal ha dekk til en Jeep Cherokee 1991.

Denne skal ha dekk med min. LI 100 såvidt jeg forstår.

Har null erfaring med suv/varebildekk, hva anbefaler folket?

Må være pigg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen? Ser både Nokian og Michelin har "C-dekk", med bakgrunn i hvor fornøyd jeg er med Michelin XIN2, har jeg lyst å bestille Michelin

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har en '99 Nissan pickup her i huset, og den skodde jeg med Nokian Hakkapelitta 5 SUV, og vi er veldig godt fornøyd med disse dekkene. Dimensjonen er 235/75R15, mener LI er på 104, om jeg ikke husker feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

C-dekk er vel ikke akkurat optimalt på en slik bil, hvilken dimensjon er det?

Michelin lanserte forøvrig nytt varebildekk i fjor, både pigg og piggfritt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke hva som er bra, jeg :) derfor jeg spør!

Den skal ha 215/70/15, er jeg ganske sikker på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er faktisk slike som er i bruk som sommerdekk på Cherokee-en nå. DiscovererHusker fra tiden min far hadde Chevrolet at Cooper var bra greie. Tro hvordan de leverer kontra Michelin/Conti/Nokian

 

Tingen er at det er madammen som skal kjøre, og vi bor på toppen av en bobsleighbane , så vi trenger premiumdekk,.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte ny SUV i 2001, tok kontakt med Interkontakt og ble anbefalt disse med pigg. Dekkene var godt skjært / seipet og med gode faste pigger. Kjørte over alt! Hvordan disse er i dag i forhold til andre merker vet jeg ikke, men prisen var også hyggelig :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

At et premium SUV-dekk hadde fungert bedre enn Cooper er det liten tvil om, både mtp komfort og egenskaper. Men premium-dekk produseres ofte ikke i dimensjoner som passer f.eks amerikanske 4x4, det gjelder nok denne dimensjonen også.

Da blir f.eks Cooper et alternativ, og det er nok et bedre valg enn de fleste varebildekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi hadde Cooper Discoverer M+S piggdekk på vår Nissan, bilen som jeg nevnte tidligere i tråden. Om disse Cooper-dekka var gamle eller ikke vet jeg ikke, men sett i forhold til Nokianene som jeg kjøpte så var Cooper-dekka livsfarlige... Knapt noe grep på hverken snø eller is...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde også disse Cooper dekka på Tahoen. Da uten pigg. Synes de satt godt i aks og sving men synes de slapp litt lett under nedbremsing. Må ha nye vinterdekk til Tahoen nå til vintern så er på samme jakt som deg. Men er ikke så fryktelig mye å velge mellom når man kommer opp i sånne dimensjoner.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes de satt godt i aks og sving men synes de slapp litt lett under nedbremsing.

 

Hva slags underlag eller veidekke var det ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snø/is. Hadde ett par aha opplevelser der jeg gikk på bremsen for en ROLIG nedbremsing og dekkene brått mistet all friksjon. Er jo en stor og tung bil (Tahoe) som skal stoppes men synes de hadde skuffende lite grep i nedbremsing.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cooper M+S Tror jeg at jeg hadde gått for på den bilen som du har. På større biler som Tahoe osv tror jeg at jeg hadde valgt pigg, Da det er en del tyngde på hjulene :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cooper M+S Tror jeg at jeg hadde gått for på den bilen som du har. På større biler som Tahoe osv tror jeg at jeg hadde valgt pigg, Da det er en del tyngde på hjulene :)

 

Må ha pigg... Men Cooper kan vel pigges?

Tror det blir Nokian eller Michelin. Må bare få fatt i den lokale dekkpushern...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må ha pigg... Men Cooper kan vel pigges?

Tror det blir Nokian eller Michelin. Må bare få fatt i den lokale dekkpushern...

 

Ja cooper kan pigges. Det er ikke noe problem. Personligt så er Michelin min store favoritt da Xi2 innfrir på alle måter, men dette dekket kommer nok ikke i 215/70R15. Mulig Lattitude X-ice som også er ett godt alternativ. STYR UNNA Michelin AGILLIS og andre C dekk.

Om ikke annet så er det jo Nokian HKPL SUV i den dimensjonen med pigger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har noe tips eller erfaring til gode vinterdekk med eller uten pigg i dim 265/75-16"?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken belastning da ? 116 / 123 ?

 

Du har jo Cooper som kan PIGGES ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Seipet en gang dette dekket og pigget det til en Hummer. Det funket visst nok også :)

 

BFgoodrich%20mud-terrain-t-a-km2.jpg

 

Er for øvrig ett BF Goodrich Mud Terrain :)

 

Men tror ikke det er helt det som du skulle hatt om det er en Tahoe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Personligt så er Michelin min store favoritt da Xi2 innfrir på alle måter, men dette dekket kommer nok ikke i 215/70R15. Mulig Lattitude X-ice som også er ett godt alternativ. Om ikke annet så er det jo Nokian HKPL SUV i den dimensjonen med pigger.

 

Michelin har ikke SUV-dekk i den dimensjonen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken belastning da ? 116 / 123 ?

 

Du har jo Cooper som kan PIGGES ;)

 

Litt usikker men mener å huske det er 113 og hastighet S

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha kjørt ut Cooper dekkene monterte jeg BF Goodrich Mud Terrain uten pigger, dette funka også bra. Siden jeg brukte BF Goodrich Mud Terrain dekkene hele året ble de ikke så skarpe som Cooper dekkene med pigg som bare gikk på vinter føre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har egene sommerdekk så jeg er ute etter rene vinterdekk som sitter best mulig.

 

(Beklager kupping av tråden Jørgen. Si ifra hvis jeg skal lage min egen)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

STYR UNNA Michelin AGILLIS

 

Enig! Har riktignok bare kjørt dette dekket på Pug Partner, men selv her var det forferdelig! Kan ikke forestille meg hvordan det oppfører seg på en mye større og tyngre bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig! Har riktignok bare kjørt dette dekket på Pug Partner, men selv her var det forferdelig! Kan ikke forestille meg hvordan det oppfører seg på en mye større og tyngre bil.

 

Men så funker det bra på Hiace. En partner blir for "lett" for disse dekkene synest jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.