Hva slags suv/varebildekk med pigg anbefaler du?

Anbefalte innlegg

Partner er en ganske tung bil, størrelsen tatt i betraktning. Tomvekt på rundt 1300 kg på den gamle modellen og 1400 på den nye modellen, varebilutgave attpåtil, er ikke lett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Personligt så er Michelin min store favoritt da Xi2 innfrir på alle måter, men dette dekket kommer nok ikke i 215/70R15. Mulig Lattitude X-ice som også er ett godt alternativ.

 

Samme her, XIN2 er helt drøyt! Tenker derfor at Latitude kan være et bra alternativ!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Partner er en ganske tung bil, størrelsen tatt i betraktning. Tomvekt på rundt 1300 kg på den gamle modellen og 1400 på den nye modellen, varebilutgave attpåtil, er ikke lett.

 

pfffftt. kommer ann på øyet som ser :)

Fra spøk til alvor så mener jeg at agillis fungerer greit på Hiace med pigger og tyngre kjøretøy...

Vet at det funker dårlig på partner. Det har jeg prøvd :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme her, XIN2 er helt drøyt! Tenker derfor at Latitude kan være et bra alternativ!

 

Michelin X ice er alltid ett godt alternativ, Men da må du klare deg uten pigger :) Dette kommer nok ikke med pigger.

Hva med Bf Goodrich Winter Slalom ? Det kan jo være ett bra alternativ ? litt rimeligere enn Michelin er det nok også..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja mønsteret er det samme som piggfritt og til dels med pigger, men du får ikke Lattitude X-ice med pigger i 215/70R15

Det var det jeg mente..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, ser det der nå. 225/70 kan visst skaffes..

 

Hakka 5 suv leveres i 15", men da kun 235

Hakka 7 suv kun fra 16"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg også hadde endret litt på den dimensjonen som du har og kjørt på Michelin..

 

Gå Mann!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fått meget godt tilbud på et dekk- Michelin var venskelig å skaffe..

"Nokian Hakkapeliitta C Cargo er valget for yrkessjåføren som ønsker fremragende kjørestabilitet under varierende vinterforhold. Jevn slitasje garanterer lang levetid og flere kjørte kilometer. Nokian Hakkapeliitta C Cargo passer spesielt godt til tung distribusjonskjøring."

Eh.. tung distribusjon...? Har nå spist noen pølser, men... Sitter dette dekket like bra som et personbildekk? Hva er forskjellene?

 

205/70/15, 1250,- pr dekk ferdig på bil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter dette dekket like bra som et personbildekk? Hva er forskjellene?

 

Varebildekk er laget for å tåle mer vekt og påkjørsler i sideveggene(fortauskanter osv). Spesielt sideveggene er forsterket, og konstruksjonen gjør at de blir stive og ukomfortable på vanlige biler.

 

Jeg hadde heller valgt et pigget Cooper-dekk el.lign fremfor et varebildekk dersom du ikke får tak på et premium SUV-dekk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.