19" Vinterdekk, erfaringer

Anbefalte innlegg

Jeg ble ikke anbefalt hakka R på min a4 b8 3.0 tdi, dekkforhandleren min mente de var for myke og kom til å slites for fort om jeg brukte de 611Nm aktivt.

En Rs4 b5 hadde kjørt 6.000km så var hakka r utslitt : faint :

Men på moderat kjøring og moderat motor, så holder de veldig godt!

Innkjøring er viktig selvfølgelig :)

 

"Heldigvis" så har jeg bare 160hk og 250Nm så jeg trenger ikke bekymre meg ;)

Neida, jeg kjører ganske rolig og behersket så tror det skal gå bra. Blir nok ikke mye leking i år mht prisen på disse dekkene - får jo vondt i kroppen hver gang jeg må ut med bilen å ser det er asfalt i stedet for snø! Møkka-salting! : mad :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grepet er jeg ikke bekymret for i det hele tatt..er ikke det jeg gruer meg til . Men kjetting og vaskebrett .. blir nok ristet ihjel, både bilen og meg selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har nå kjøpt og hentet ContiVikingContakt 5 i 225/40-18 så får vi se hvordan det funker :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, så var det det å kjøre aktivt. Har også slitt ut dekk på langt under 10k km kjøring med mye mindre motor. Har hatt hakka r på min gamle audi 100 2.6 da jeg fikk lappen og de ble ikke slitt før 14k km med meget akkurat fått lappen aktiv kjøring..

 

Sent from my Desire HD using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

disse ligger bare å venter på en bil å sitte på :) Hakka R i 245/40-19

2011_10_13_09_54_06.sized.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første gang jeg gleder med til å legge om til vinterdekk, alt er nå klappet og klart : smil :

 

235/35x19:

IMG_4589.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sweet!

 

Jeg har selv kjørt på 225/40-18 Conti ContiViking Contact 5 på 2008 B7 som funket meget bra. Har nå kjøpt 225/45-18 Nokia Hakka R til min 2012 B8, men foreløpig kun i pluss grader... let it snow!!!

 

Stian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk testet sørpe-egenskapene til IG 30 i dag, og dette var svært beroligende :)

7-10cm sørpe og 245.40.19 høres jo ikke helt knall ut, men det var fjellstøtt: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.