2010 VW Golf "Dark Blue" får pleie.

Anbefalte innlegg

De fleste her inne kjenner nok denne bilen her. "Dark Blue" som tilhører Roger og Renate. Har tidligere tatt "Not Blue", den forrige bilen de hadde. Vell var nye bilen som stod for tur denne gangen. Bilen er 4 mnd gammel og har rukket å rulle 7500km. Den er ekstremt godt tatt vare på så det skulle vise seg lite med vaskeriper etc.

 

Fikk bilen levert på tirsdagskvelden og hadde til mandag på meg. Med den standen lakken var i så skuille det vise seg å være særdeles god tid ;) Startet med å vaske bilen. Dekk/felger fikk en god runde med Scholl Rim7 som fikk virke i ca 8-10 minutter. Retsen av bilen fikk først en runde med Scholl Rapid 9000 blandet 1:3 som fikk ligge på i 5 minutter før bilen ble skummet med CG Green Clean. Dette fikk ligge på i 5 minutter før det ble spylt av. Vasket så bilen med ullmit og bøtte med CG Gloss workz. Spylte av og tørket bilen med CG Miracle dryer. Viste seg å være MASSE nupper i lakken som jeg mistenker å være maling. Lå i all hovesak kun på vannrette panel (tak, panser, front og bakrute). Alt forsvant ganske lett når jeg bruke CG Mild clay og Optinum no rinse som clay lube.

 

Før vask:

DSC_0571.jpg

DSC_0572.jpg

DSC_0573.jpg

DSC_0574.jpg

DSC_0575.jpg

DSC_0576.jpg

DSC_0577.jpg

DSC_0578.jpg

 

Hjul med Scholl Rim7:

DSC_0579.jpg

DSC_0580.jpg

DSC_0581.jpg

DSC_0582.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Scholl Rapid 9000 over hele bilen:

DSC_0583.jpg

DSC_0584.jpg

DSC_0585.jpg

DSC_0586.jpg

DSC_0587.jpg

 

Hele bilen skummet med CG Green Clean:

DSC_0588.jpg

DSC_0589.jpg

DSC_0590.jpg

DSC_0591.jpg

DSC_0592.jpg

DSC_0593.jpg

DSC_0594.jpg

DSC_0595.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ferdig tørket og clayet:

DSC_0596.jpg

DSC_0597.jpg

DSC_0598.jpg

 

"status" på lakken:

DSC_0601.jpg

DSC_0604.jpg

DSC_0603.jpg

 

Som de siste bildene viser så var det ikke noe å rive seg i håret av her. Ble derfor "kun" kjørt en runde med Menzerna PO85RD på blå Über pad. Dette ble så etterfulgt av en grundig vask. Bilen ble på nytt gitt en runde med Scholl Rapid 9000 og CG Green Clean for å få bort oljer og rester av Menzerna`n.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ferdig kjørt med PO85RD:

DSC_0610.jpg

DSC_0612.jpg

DSC_0614.jpg

DSC_0615.jpg

DSC_0616.jpg

DSC_0618.jpg

DSC_0620.jpg

DSC_0621.jpg

 

Avfettet og skummet med Scholl Rapid 9000 og CG Green Clean:

DSC_0623.jpg

DSC_0624.jpg

DSC_0627.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter en runde med CG Vertua Bond, CG JetSEAL og første lag med Swissvax Endurance:

DSC_0628.jpg

DSC_0629.jpg

DSC_0630.jpg

DSC_0631.jpg

DSC_0633.jpg

DSC_0634.jpg

DSC_0635.jpg

DSC_0636.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen bilder ute i skumringen etter første lag med Swissvax Endurance:

DSC_0639.jpg

DSC_0640.jpg

DSC_0641.jpg

DSC_0637.jpg

DSC_0638.jpg

DSC_0642.jpg

DSC_0644.jpg

DSC_0650.jpg

DSC_0651.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ferdig bilder etter 2 nye lag med Swissvax Endurance. Nå er denne bilen klar for høsten/vinteren ;)

DSC_05712.jpg

DSC_05722.jpg

DSC_05732.jpg

DSC_05742.jpg

DSC_05752.jpg

DSC_05762.jpg

DSC_05772.jpg

DSC_05782.jpg

DSC_05792.jpg

DSC_05802.jpg

DSC_05812.jpg

DSC_05822.jpg

DSC_05832.jpg

DSC_05842.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempe bra Ørjan! :glad:

 

Får håpe på bare fin vær resten av uka nå da, så jeg får se den sånn den er nå oså. ;)

(Hmmm, enda ett lite minus ved å være her hjemme på Farsbo, at jeg ikke fikk se bilen når du leverte den i dag....)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempe bra Ørjan! :glad:

 

Får håpe på bare fin vær resten av uka nå da, så jeg får se den sånn den er nå oså. ;)

(Hmmm, enda ett lite minus ved å være her hjemme på Farsbo, at jeg ikke fikk se bilen når du leverte den i dag....)

 

Takk for det Renate :) Så i allefall ut som om Roger ble fornøyd :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig jobb!! (Som vanlig) :)

 

Pen blåfarge på denne bilen :D

 

Mye skal du ha for noe sånt? (svar gjerne på pm)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen ble veldig bra (som vanlig).

Men det begynte selvsagt å regne før jeg kom meg i vei fra Lørenskog i går, så den var ikke ren så veldig lenge. :o

Men en av karene på jobb her spurte meg nettopp om bilen hadde stått her i natt for den var så veldig blank, selv om det regnet ute. Sånt liker vi å høre. : doggy :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utrolig pen farge!

Bra jobba Ørjan.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så veldig bra ut på bilder, og sikkert enda bedre i virkeligheten. (Litt debadging også i samme slengen, så jeg).. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig jobb!! (Som vanlig) :)

 

Pen blåfarge på denne bilen :D

 

Mye skal du ha for noe sånt? (svar gjerne på pm)

 

Takk for det Kristian. Sender deg PM jeg ;)

Bilen ble veldig bra (som vanlig).

Men det begynte selvsagt å regne før jeg kom meg i vei fra Lørenskog i går, så den var ikke ren så veldig lenge. :o

Men en av karene på jobb her spurte meg nettopp om bilen hadde stått her i natt for den var så veldig blank, selv om det regnet ute. Sånt liker vi å høre. : doggy :

 

Synd med været, men bra du ble fornøyd med jobben. Alltid morsomt når andre også legger merke til det :)

 

Utrolig pen farge!

Bra jobba Ørjan.

 

Takk takk.

Nydelig farge dette ja.

 

Så veldig bra ut på bilder, og sikkert enda bedre i virkeligheten. (Litt debadging også i samme slengen, så jeg).. :)

 

Er enda bedre i virkeligheten ja.... Fjernet "TDI" og "4Motion"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.