Anbefalte innlegg

Hehe:p Er du elektriker? Isåfall, noen andre forslag for å få den til å gå saktere? : klø :

demontere og dra av noen runder med kobber i såfall da :P

Benkslipere har jo som regel kun en hastighet, så trenger du en som går treigere så er det jo en her :P

15cygkp.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, der var løsningen - også kan du få leke motor:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det eneste du "dimmer" på benkeslipern er momentet på den, ikke hastigheten da den er styrt av frekvensen.

Skal du styre hastigheten så må du enten inn med et gir, eller en frekvensomformer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, funnet ut av at frekvensomformer kan være tingen, men hvor i all verden får man kjøpt det billig: klø : Fant DENNE, men den er jo til trefas, og det er det ikke på benksliperen min, så aner ikke om denne kan brukes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og "dimme" ned en trinnløs motor funker nok heller dårlig. Ved å gi den mindre strøm, volt eller amper så vil den vel ikke fungere og du vil vel mest sannsynlig få en form for kortslutning et sted.... vil jeg tro?? :P

Steffen får gi et ordentlig svar på dette han som er elektrikker :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jada, alt lagt ifra meg den idéen, men må høre for etter i tilfelle det faktisk kunne fungere:) Nå er det frekvensomformer jeg leter etter. Hehe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er sikkert noe som kan funke :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, du må ha frekvensomformer! Men er kanskje vanskelig å få tak i no billig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skaffe det billig du:p.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som vet om Senkesettet til RS2 på NorskBildelesenter er kun fjærer eller komplett med dempere ?

H&R 30mm til 5093,- .....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, ikke veit jeg:p Tar imot tips.

Se på dette koblingsskjemaet fra Elko - her står det at man kan bruke bryteren til småmotorer:

Kobl3967-908.gif

Men det koster visst litt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg liker meg langs E6 nedover dalen jeg...

I dag kjørte jeg en tur til Øyer (Hunderfossen) for å se på et hus som skal leies ut.

På tur opp igjen fikk jeg tlf om at vi var ønsket som leieboere der, og jeg skal ned igjen til Lillehammer i morgen for å skrive kontrakt.

Deretter blir det vel en tur til Biri på lokallagstreff på søndag.

*puuh*... :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, ikke veit jeg:p Tar imot tips.

Se på dette koblingsskjemaet fra Elko - her står det at man kan bruke bryteren til småmotorer:

Kobl3967-908.gif

Men det koster visst litt.

Spørs hva de mener med småmotorer, hvor stor er den du har? Tror de tenker på veldig små motorer!

Du får jo litt større dimmere fra elko også, men de koster jo også litt. Jeg må gi 350kr for en dimmer tru je, og den større koster nok mer!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er på jobb enda jeg :P blir kanskje ferdig før kl12? også er det pån igjen kl 7 :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er på jobb enda jeg :P blir kanskje ferdig før kl12? også er det pån igjen kl 7 :P

money money money: vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har noen tips til hva man kan gjøre ang ryggvondt??? korsryggen.. treningsøvelser ect?? store muligheter for at je driver å drar på meg isjias.. dritt dritt dritt: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merk deg det som står der: ta kontakt med fysioterapeut hvis du allerede har vondt i ryggen. Slik trening kan gjøre vondt verre hvis det gjøres feil.

Problemet er at det er ikke alle fys.terapeuter som bruker denne metoden, så finn gjerne en manuellterapeut (er både fysioterapeut og kiropraktor).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merk deg det som står der: ta kontakt med fysioterapeut hvis du allerede har vondt i ryggen. Slik trening kan gjøre vondt verre hvis det gjøres feil.

Problemet er at det er ikke alle fys.terapeuter som bruker denne metoden, så finn gjerne en manuellterapeut (er både fysioterapeut og kiropraktor).

Har vært i kontakt med en manuellterapeut, han sa at det var trening som måtte til, men det var 2måneder ventetid hos han dessverre: mad :..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg liker meg langs E6 nedover dalen jeg...

I dag kjørte jeg en tur til Øyer (Hunderfossen) for å se på et hus som skal leies ut.

På tur opp igjen fikk jeg tlf om at vi var ønsket som leieboere der, og jeg skal ned igjen til Lillehammer i morgen for å skrive kontrakt.

Deretter blir det vel en tur til Biri på lokallagstreff på søndag.

*puuh*... :P

Ska du fløtta te Lilleputt-hammer ? =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs hva de mener med småmotorer, hvor stor er den du har? Tror de tenker på veldig små motorer!

Du får jo litt større dimmere fra elko også, men de koster jo også litt. Jeg må gi 350kr for en dimmer tru je, og den større koster nok mer!

Aner ikke, for er litt vondt å tyde på skiva på den:

IMG_2924.jpg

IMG_2920.jpg

Men lurer på om jeg ikke heller skal kjøpe en liten, brukt tredreiebenk:p Litt mindre jobb og styr det, pluss like billig.

Hans Christian: Kom deg til kiropraktor eller fysioterapaut som sagt, og få den en henvisning til røntgen og MR for å sjekke om de finner noe som kan være grunnen der:) Ikke vent i det vide og det breie, for det fungerer ikke, har jeg funnet ut:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som vet om Senkesettet til RS2 på NorskBildelesenter er kun fjærer eller komplett med dempere ?

H&R 30mm til 5093,- .....

30mm senkesett er vel bare fjører vil je tru.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

30mm senkesett er vel bare fjører vil je tru.

:bs::shf:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.