Anbefalte innlegg

Samme her det.. Prøver vertfall å legge meg tidlig, selv om frøkna ikke alltid syns det er festlig at jeg skal _sove_ så tidlig..

Men jo, lysere tider hjelper på, heldigvis. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk ikke mangel på det nei, han første poltimannen sa ikke no på det, men så kom det en diger pakkis mørkhudet mann på 2meter og skulle krangle om det :P jeg argumenterte med det at føret tillot det(fantes ikke snø/is på veiene og over 10pluss hadde det vert hele dagen) og at dette ikke var en bil jeg hadde behov for å bruke vær dag. Han spurte faktisk rett ut om jeg kjørte på slicks!!!: haha : (dekka ser helt nye ut, federal ss595)

Han hadde nok misstolka regla heelt. Vegvesenet sin regel

Nei, begynte å lure litt her, skjønner du:p Isåfall hadde jeg blitt sint som ei fele.

Og nye dekk = slicks? Wow, virka rutinert denne mannen! Kanskje de har andre typer dekk i Pakistan, som har mye mer mønster? : klø :

Og Kenth Håvard: Hjertelig;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg betalte 400 kr for alle 4 på 17" hos dekklåven ihvertfall. Og da mener jeg det sto på kvitteringa "omlegg 15" - 18" 400,- Men dette var utenfor sessongen, så mye mulig de justerer opp prisene ved disse tider da.

Stemmer dette:) Ringte og hørte i dag, så leverer dekka på torsdag tenker jeg:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer dette:) Ringte og hørte i dag, så leverer dekka på torsdag tenker jeg:)

Dette for å legge om og avbalansere dekk som du ikke har kjøpt der, altså? Så lenge de ikke mishandler felgene, så skal de nok få seg en liten jobb fra meg også, ja:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette for å legge om og avbalansere dekk som du ikke har kjøpt der, altså? Så lenge de ikke mishandler felgene, så skal de nok få seg en liten jobb fra meg også, ja:)

Jupp:) Stemmer det:D De behandler vel felgene bra vel Kenth Håvard?:) Har aldri hørt ett dårlig ord om de, også er de oppe var 8-20 på hverdag så det er bra: rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Najs, da tar jeg meg nok turen over når RSene og Rennsportene skal få dekk på seg igjen:) Hmm, RS og Rennsport - er RS forkortelse for rennsport, kanskje? Dette begynte jeg å tenke på nå. Hehe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får gjøre det!: smil :

Haha, kan faktisk stemme det:D

Ingen som har 10mm og 20mm spacer brukt til salgs?: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jaja, da var det bare å sette igang å fikse 10 2'er feil da! : (

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, ikke verre? :P

Lista er hva?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jaja, da var det bare å sette igang å fikse 10 2'er feil da! : (

såpass? på hva?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blanke ting er fint, forresten:D

IMG_2989.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

- Film på frontlykter må fjernes

- Just. fjern/nærlys

- Dokumentasjon på ombygging til xenonlys og e-merking av frontlamper

- Feil farge på pærer i sideblinklys

- Bærebruforinger fremre og bakre H og V side slitasje

- Dokumentasjon på senkesett. Skal inn i vognkort.

- Dokumentasjon på dekkdimensjon

- Dokumentasjon på felger da det er endret boltsirkel

- Spacere skal fjernes fra alle hjul

- Mangler katalysator. For høy avgass

Vil nå si de fleste er ganske enkle å fikse :) Eneste som er dritt er at jeg må godkjenne senkesett.. Skal spørre om jeg MÅÅÅ godkjenne eller om det holder med å vise tüv(gjorde det sist på samme sted)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mesteparten er jo bare bagateller, så en helg eller to med litt aktiv skruing, så er det i orden igjen:) Også mange feil som kunne ha vært unngått, ser jeg:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mesteparten er jo bare bagateller, så en helg eller to med litt aktiv skruing, så er det i orden igjen:) Også mange feil som kunne ha vært unngått, ser jeg:p

Ja, er jo det. Så ikke det værste detta :)

Strengt tatt så kunne vel flesteparten vært unngått. : flau :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ettersom det har vært prat på dekk omlegging og balansering så lurer jeg på hvor det er billig å bra rundt toten omerådet ? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jupp:) Stemmer det:D De behandler vel felgene bra vel Kenth Håvard?:) Har aldri hørt ett dårlig ord om de, også er de oppe var 8-20 på hverdag så det er bra: rock :

De behandler felgene bra der ja. Men er endel polakker som jobber der så sikkert greit å følge med litt ;)

Jeg har levert dekkonline dekka mine oppå der flere ganger for omlegg og de sier aldri noe på det :) Ferdig pålakt og avbalansert. 400 spenn :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ettersom det har vært prat på dekk omlegging og balansering så lurer jeg på hvor det er billig å bra rundt toten omerådet ? :)

Tydeligvis ingen lenger, ettersom jeg vurderer å dra til den andre sida når jeg skal gjøre det:) Betalte vel godt over det dobbelte av hva Dekklåven tar sist sommer, så det er ikke aktuelt igjen.

Og å følge med når de legger om dekk, det er noe man alltid gjør:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tydeligvis ingen lenger, ettersom jeg vurderer å dra til den andre sida når jeg skal gjøre det:) Betalte vel godt over det dobbelte av hva Dekklåven tar sist sommer, så det er ikke aktuelt igjen.

Og å følge med når de legger om dekk, det er noe man alltid gjør:p

Det lønner seg vertfall..! Var å fikk på to nye dekk på 19"erne mine for et par år siden på dekkspektrum eller hva de heter i Trondheim. Var en sommervikar som tok jobben, og det endte med en ny felg. Han gutten prøvde å overse hele greia og satte fra seg felgen som om ingenting har skjedd, heldigvis så jeg det og kremta høyt og lurte på om det var slik det skulle gjøres.. Sjefen ordna opp med en gang da, men hadde jeg ikke passa på så ville de nok vært montert på bilen igjen og jeg kanskje reist derfra uten å sjekke..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det lønner seg vertfall..! Var å fikk på to nye dekk på 19"erne mine for et par år siden på dekkspektrum eller hva de heter i Trondheim. Var en sommervikar som tok jobben, og det endte med en ny felg. Han gutten prøvde å overse hele greia og satte fra seg felgen som om ingenting har skjedd, heldigvis så jeg det og kremta høyt og lurte på om det var slik det skulle gjøres.. Sjefen ordna opp med en gang da, men hadde jeg ikke passa på så ville de nok vært montert på bilen igjen og jeg kanskje reist derfra uten å sjekke..

Ja, det har jeg alltid gjort de siste årene, og spesielt hvis det har vært noen felger som er litt spesielle. Eller, uansett burde man følge med om man er litt over gjennomsnittet interessert i bil og felger, og ikke kun ser på felger som en bruksgjenstand, for det er mange inkompetente tullinger som bare vrenger på og av dekkene i hui og hast: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes det noen verksteder i Mjøsområdet som har "drop-in" service på eksos a la Svendsen?

Skulle fått byttet bakerste demperen til en annen jeg har skaffet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veit dere hvordan dem på interdekk behandler dekk å felger under montering osv a?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det bare meg eller er 2500kr MYE for 4hjulskontroll? : eek :

var å bestilte time på møller lillehammer idag den 4.mai og time hos biltilsynet den 5. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes det er mye, men så er det jo et merkeverksted også: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke helt til sammenligning, men for en forstillingskontroll/justering må jeg betale 400,- på et lokalt verksted:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.